Gå til innhold

Oppgradere fra D90 til D7000


Anbefalte innlegg

Hei jeg tenker på å oppgradere fra D90 til D7000 slik som emnetittel tilsier.

Det jeg generelt lurer på, er om det er verdt det? Tidligere har jeg ikke filmet så mye med D90, bortsett ifra det siste, da jeg fikk litt sansen for det. Jeg bruker kameraet ofte til journalistikk, alt fra konserter til portrett bilder.

 

Planen min er også å eventuelt selge D90 kameraet for å få bistand til D7000, da lurer jeg også på eventuell pris jeg kunne satt på D90 kameraet med følgende utstyr informasjon:

18-105mm Kit linse

D-80 batterigrep

4mnd gammelt El-15 batteri

Kit batteri El-15

55-200mm (Kanskje, bruker det aldri etter jeg fikk 70-300mm)

 

Kameraet er fint brukt, tatt en del bilder med og er kjøpt ved utgivelse av kameraet i 2008/2009?

Har en skrap eller to på siden av kameraet, men det går ikke utover verken knapper, skjerm eller ergonomi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg tenker på å oppgradere fra D90 til D7000 slik som emnetittel tilsier.

Det jeg generelt lurer på, er om det er verdt det? Tidligere har jeg ikke filmet så mye med D90, bortsett ifra det siste, da jeg fikk litt sansen for det. Jeg bruker kameraet ofte til journalistikk, alt fra konserter til portrett bilder.

 

Planen min er også å eventuelt selge D90 kameraet for å få bistand til D7000, da lurer jeg også på eventuell pris jeg kunne satt på D90 kameraet med følgende utstyr informasjon:

18-105mm Kit linse

D-80 batterigrep

4mnd gammelt El-15 batteri

Kit batteri El-15

55-200mm (Kanskje, bruker det aldri etter jeg fikk 70-300mm)

 

Kameraet er fint brukt, tatt en del bilder med og er kjøpt ved utgivelse av kameraet i 2008/2009?

Har en skrap eller to på siden av kameraet, men det går ikke utover verken knapper, skjerm eller ergonomi.

 

Personlig synes jeg ikke at det er verdt det med mindre du har store planer om bruk av video-egenskapene.

 

Helt ærlig synes jeg du er fullstendig på villspor.

 

Du skriver om konserter og portretter uten å ha hverken lyssterk optikk eller blitz.

I mitt hode bør du først skaffe deg en blitz f.eks SB600 og eksperimentere litt med fjernstyring av denne fra kamerablitzen når du tar portretter. 18-105 er helt OK til portretter sammen med SB600. Dernest kan du kjøpe deg et lyssterkt objektiv til bruk på konsertene.

 

Å bytte D90 med D7000 blir, i ditt tilfelle, meningsløst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Glemte vell å utfylle meg skikkelig, har 50mm 1.4 blender i tilleg, men det er et objektiv jeg uansett vil beholde. Har også en god blitz, sigma ef-500, som holder meget til mitt bruk.

Har en 4-5.6 70-300mm linse også, som jeg bruker litt ute av og til, holder meg stort sett bare til 50mm 1.4 og bruker føtter til zoom.

 

Disse hadde jeg ikke solgt videre, og derfor inkluderte jeg dem ikke i utstyr jeg selger med D90 kameraet.

 

Har nylig begynt å filme en del, men er ikke noe jeg primært kommer til å bruke kameraet til.

 

Beklager misforståelsen, min feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...