Gå til innhold

Monkey Island-skaperne sammen igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan nesten virke som om spillverden har vokst litt fra disse to. Jeg mener, Monkey Island-spillene er jo fortsatt superbra, men blir noe sånt lansert i dag så vil det sannsynligvis regnes som "flopp" uansett. Vi er altfor kritiske til nye spill og forventer å bli blåst vekk av hvert eneste ett. Da blir det vanskelig for sånne som Gilbert og Chafer å lage noe som virkelig sparker rumpe.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke suksess i samme målestokk som konsoll stortitler som feks Masseffect nei.

 

Men det er noe befriendet med "nerde" spill som ikke tar hensyn til at du setter deg bommfast snarere tvært i mot. Jeg tviler videre på at de tør å bruke like tør "nerde humor" som i Monkey (det har de ikke gjort i de nyeste titlene heller), men det haddet vært kult, og de haddet solgt greit av sin faste fan base.

 

Skal man selge til massene må man finslipe og bruke den kjente hollywood oppsrkfiten, det kan nok ikke disse kara nei, håper ikke de prøver for da kan de bli flopp på begge kanter omtrent som det heavy metall spillet.

Lenke til kommentar

Dette var virkelig trist å høre! Jeg hadde håpet at lucasarts ville ansette Gilbert for å lage et Monkey island spill til etter suksessen med MI:SE og MI2:SE, men nå kommer nok aldri det til å skje. Da er det vel bare å finne fram spaden og begrave Monkey Island for godt:(

 

Det er ikke det samme om Telltales lager Tales of monkey Island 2. Jeg vil ha RON GILBERT's Monkey Island 3

Lenke til kommentar

Joda, Curse of Monkey Island er bra det. Men jeg har så utrolig lyst til å se hvordan Ron Gilbert ønsket å avslutte Monkey Island serien. Han hadde laget ferdig historien til nr. 3, men valgte å slutte hos Lucasarts før spillet ble laget. Jeg vil se hvordan Ron forklarer slutten på nr.2, og nå kommer vi nok aldri til å få vite det:(

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...