Gå til innhold

Er Canon EOS 550D den samme som Rebel T2i


Anbefalte innlegg

Hei, på mandag flytter jeg til USA og jeg er på utkikk etter ett speilreflekskamera som jeg kan bruke det året jeg er der nede.

 

Jeg prøvde å finne prisen til Canon 550D men jeg fant den ikke i noen butikker.

 

Jeg søkte tilslutt etter den på newegg.com og fikk opp Canon EOS Rebel T2i som har finse specs og jeg syns de ser ganske like ut som 550D sine og den lå i en realistisk prisklasse for meg :) Det jeg lurer på er om det er samme kamera bare at det heter noe annet i Nord-Amerika? Og hvis ikke er Rebel T2i noe å satse på?

 

Canon EOD Rebel T2i på newegg.com

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropos kjøp i USA. Jeg hadde ikke giddet å handle hos newegg. Kjøp hos B+H Photo eller Adorama.

 

Hvorfor det? Hvis jeg handler på nett slipper jeg moms.

 

Det er direkte feil. Man slipper ikke moms når man handler på nett.

 

Jo i USA gjør man det, det kommer an på hvem stat jeg bor i men staten jeg bor vil jeg ikke trenge å betale moms når jeg handler på nett.

 

Og det står her

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Apropos kjøp i USA. Jeg hadde ikke giddet å handle hos newegg. Kjøp hos B+H Photo eller Adorama.

 

Hvorfor det? Hvis jeg handler på nett slipper jeg moms.

 

B+H Photo og Adorama er også amerikanske nettbutikker. Men i og med at de er spesialiserte på foto har de ofte bedre utvalg/kombinasjoner enn Newegg.

Kit med 18-55 hos B+H Photo, USD 899,95 - fri frakt i USA

Kit med 18-135 hos B+H Photo, USD 1 099,99 - fri frakt i USA

Kit med 18-135 hos Adoram, USD 899,99 - fri frakt i USA

Kit med 18-135 hos Adorama, USD 1 099,99 - fri frakt i USA

Kit med 18-55 + 55-250 hos Adorama, USD 1 199,98 - fri frakt i USA

 

Fri frakt er på visse vilkår - dvs relativ sein framsending.

 

Personlig ville jeg gått for kit med 18 - 135 eller kombo 18-55 + 55-250, selv om dette er dyrere alternativ enn standardkittet.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Tror jeg går for 18-135 uten noe ekstra linse da, snublet nemlig over 500 kr idag :D (Jeg fant dem i ett gammelt bursdags kort :p)

 

Jeg trikker til New York om 7 timer nå, er det noen fysiske butikker i New York jeg kan handle i til den kode prisen av ~ 1099 $?

 

Og hva slags minnekort og batterier bør jeg skaffe meg? Hvor lenge lever det på ett batteri osv..?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

B+H Photo og Adorma har butikker i New York. Vet ikke hvor god pris du får. edit: De små butikkene i bakgata som har super-tilbud bør skal du holde deg unna - det er stor mulighet for at du blir lurt. I verste fall ender du opp med en murstein!

 

Du bør kjøpe SanDisk Extreme eller tilsvarende fra Lexar. Du kommer langt med et batteri; men jeg trives best med to.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

B+H Photo og Adorma har butikker i New York. Vet ikke hvor god pris du får. edit: De små butikkene i bakgata som har super-tilbud bør skal du holde deg unna - det er stor mulighet for at du blir lurt. I verste fall ender du opp med en murstein!

 

Du bør kjøpe SanDisk Extreme eller tilsvarende fra Lexar. Du kommer langt med et batteri; men jeg trives best med to.

 

Hva slags batteri? Er det egne canon batterier eller er det no AAA opplegg?

 

B&H hadde den ikke på lager :(

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Hva slags batteri? Er det egne canon batterier eller er det no AAA opplegg?

 

Det følger med batteri og lader i pakken du klarer deg lenge med de også følger det med manualer og div. programvare.Bare få tak på et godt minnekort og husk og formatere det i kameraet.

 

Det med "bak-gårdsbutikkene" er at de tømmer eskene for alt utenom kameraet,så du må betale ekstra for og få komplimentert kameraet,noe som faktisk blir dyrere en hos de seriøse forhandlerne.

 

Hvis du har mulighet til og bestille fra en annen stat så slipper du sales-tax.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er extreme ett must? De er litt dyre forhånd til de andre, og jeg vil helst ha 32 GB siden jeg er litt treig med tømming av minnekort.

 

Og hva slags kort følger med? Det er ikke sikkert jeg vil ta meg råd til noe minnekort med en gang. Altså vente ett par uker med det. Og jeg ser de selger packs med dette batteriet, er dette noe bedre batteri en det som følger med? Og lader følger med?

Lenke til kommentar

Nei og ja og ja :)

 

Det følger ikke med kort,ville heller kjøpt to/tre stk. 8gb ekstreme III kort i stede,hvis de er for svake blir kameraet treg.

 

Det er samme type batterier,uoriginale batterier ha normalt en større amper men gir omtrent samme antall bilder,er ikke sikker om 550D sin lader leser av batterier,hvis så så må du bruke en annen lader til uoriginale batterier.

 

Og ja,det følger med lader.Den har amerikansk kontakt,men du kan bare kjøpe en ny apparatkabel for og bruke den i Norge hvis det står 110-220 volt på baksiden.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal bo i NY, men i en stat uten (eller med lav) sales tax (moms) kan du jo like godt vente til du har kommet helt frem. Er du heldig finner du et bra tilbud der du er, hvis ikke kan du jo handle på postordre.

 

Det er mange store kjeder som er helt greie å handle hos, selv om jeg er enig i at Adorama og B&H er trygge steder å handle. Spør de lokale hva som er bra steder.

 

Når du kjøper et kit, dvs kamerahus + objektiv så følger alt du trenger bortsett fra minnekort med i esken. Er det noen som prøver å si at for eks batteri er ekstrautstyr prøver de å lure deg og det er bare å gå et annet sted (og pass på kredittkortet hvis du er i en useriøs butikk).

 

Uten minnekort får du ikke brukt kameraet så det er liten vits i å utsette kjøpet, spesielt hvis du handler hos Adorama eller B&H i NY, de har normalt gode priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...