Gå til innhold

Var Sony tidligere ute enn Nintendo likevel? (PS3/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan godt være at Sony så på teknologien først. Sikkert mange andre også som har sett på bevegelsestyring før Nintendo, men Nintendo var først til å lage en spillkonsoll basert på teknologien, og da har det veldig lite å si om Sony var først til å teste det.

 

Sony Move kan for all del bli veldig bra, men tror de er litt sene inn i gamet.

Lenke til kommentar

Jeg tror artikkelen du linker til er inne på noe vesentlig når de sier at Wii Remote ville floppet totalt om den hadde vært lansert til GameCube. Å lansere en kontroll-mekanisme sent i en konsolls levetid er en lite selgbar ide. Folk tenker jo som så at neste konsoll er rett rundt hjørnet, og at de heller da venter med nye kontroll-typer til den er ute. Dessuten er jo hoveddelen av spillene tilpasset den gamle kontrollen, og spillbiblioteket som støtter den nye kontrollen vil følgelig være veldig begrenset. Selv om det måtte komme en del spill til den nye kontrollen, vil det alikevel ikke rekke å bli mange nok før en ny konsoll eventuelt kommer.

 

Jeg tror en kontroll og kontrollmetode må innføres helt fra starten av på en konsoll for virkelig å lykkes. Eyetoy ble jo ikke noe mer enn en gimmick fordi den ble lansert så sent. Når jeg bruker ordet gimmick mener jeg det i den forstand at det ikke ble en utbredt kontrollmetode for spill på Playstation 2. Jeg tror kanskje Kinect og Move kan lide under samme skjebne som Eyetoy fordi konsollene allerede er langt inni sin levetid. Nå har jo Sony riktignok utalt at Playstation 3 skal leve i minst 10 år. Men om noen av disse årene blir side om side med en ny konsoll (slik det er med Playstation 2) er usikkert. Jeg tror uansett folk begynner å forvente annonseringen av de nye konsollene snart, og vil derfor kanskje ikke investere så mye penger i nytt utstyr og spill for disse som uansett erstattes med noe bedre når den nye konsoll-iterasjonen kommer på markedet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...