Gå til innhold

Android-folket bruker mest data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge wired.com strømmer Android-brukere video over 3G i større grad enn Iphone-brukere som helst bruker trådløse nettverk. 72 prosent av Android-brukerne strømmer video over 3G mens bare 56 prosent av videostrømming på Iphone skjer over 3G.

 

Så når det ble Nei til Eu for noen år siden med 52% nei så ville den norske befolkningen HELST inn i EU?

Lenke til kommentar

Jeg bruker nok mest båndbredde på streaming av Spotify og nedlasting av det som ikke finnes av musikk fra youtube (til avspilling i Spotify selvfølgelig). Ender totalt på mellom 2 og 4 GB i måneden uten videre ekstremt bruk...

 

For bare få år siden var det å gå rundt med "bredbånd" lommen en fjern fantasi. Nå er det blitt dagligdags. Sick world.

Lenke til kommentar

Det sies heller ingenting om årsaken til dette. Er iPhone/iOS flinkere enn Android-telefoner til å varsle om tilgjengelige trådløse nettverk? Er selgerne flinkere til å informere om mulighet til å bruke wlan hos iPhone enn Android? Eller gir Android en bedre surfeopplevelse enn iPhone over 3G som gjør at færre velger å benytte WiFi ved enhver anledning?At Verizon & co heller legger strenge begrensninger på kapasitet i stedet for å møte utviklingen ved å øke kapasiteten i nettet er for meg ganske utrolig. At de ikke har vært fremsynte nok til å forberede seg på dette er også litt rart. Ok, smarttelefoner kom kanskje litt brått på ved lanseringen av Android og dets utrolige suksess, men det det har jo ikke vært noen tvil i flere år om at mobilnettet kommer til å få en enorm oppsving i bruk i årene fremover.. Jaja, dem om det. Jeg er glad jeg bor i Norge som tross alt ligger svært langt fremme på både dekning og ny teknologi.

Lenke til kommentar

Jeg kan gi dere grunnen til dette.

Android brukere er mer avanserte brukere enn iPhone brukerne (nei ikke start nå, dette er intet anti iPhone innlegg).

Men tenk litt på hvem som eier hvilken mobil.

"Alle" skal ha iPhone, alt fra 14år gamle jenter til de oppi åra. Da får man med en gruppe som ikke bruker telefonen til mye annet enn SMS og telefoni.

Android brukerne er mer spesifikke å ønsker en Android telefon pga. mulighetene den gir, dette er gjerne avanserte brukere som benytter telefonen til nettrelaterte tjeneste, Spotify, mail osv. osv. ...

Lenke til kommentar

Regner med at du fremdeles skriver chauffeur, friseur, chef, jaluox etc enda også, eller er du innstilt på å begynne å skrive "strime" når ordet er såpass utbredt at det blir offisielt "fornorsket" som beiken, sørvis og rekkert? Og du sier helt sikkert "at det bare er å downloade" istedenfor "det er bare å laste ned"?

 

Nei, bruk norske ord fra starten av, for vi har helt jevngode ord med engelsk. Det er bare uvant å ta dem i egen munn fordi vi er så hjernevasket til å tenke at alt på engelsk (før var det primært fransk) er så mye kulere/bedre/whatever. Det er bare ord, samme hvilket språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sies heller ingenting om årsaken til dette. Er iPhone/iOS flinkere enn Android-telefoner til å varsle om tilgjengelige trådløse nettverk? Er selgerne flinkere til å informere om mulighet til å bruke wlan hos iPhone enn Android?

 

Jeg tror nok at dette kan være noe av årsaken.

 

Android suger så grenseløst på strømstyring at man driver og slår av WiFi. Dermed er det nok rett som det er at man blir sittende og surfe på 3G når man egentlig er innen rekkevidde av et trådløst nett som man har i lista si.

 

Slik er det i alle fall med meg merker jeg.

 

Samtidig så har det nok også noe med markedssegment å gjøre. Veldig mangle blodnerder forfekter et syn der Steve = djevelen selv. Disse bruker nok telefonen på nett forholdsvis mye mer enn bimborips som vil ha en iPhone "fordi den er så pen". I tillegg så får en nå Androidbaserte terminaler fra tusenlappen og oppover. Dermed når man de som ikke er villige til å legge en halv månedslønn på bordet for å få seg en OK telefon, noe som igjen gjør at markedet ditt blir større.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Det sies heller ingenting om årsaken til dette. Er iPhone/iOS flinkere enn Android-telefoner til å varsle om tilgjengelige trådløse nettverk? Er selgerne flinkere til å informere om mulighet til å bruke wlan hos iPhone enn Android?

 

Jeg tror nok at dette kan være noe av årsaken.

 

Android suger så grenseløst på strømstyring at man driver og slår av WiFi. Dermed er det nok rett som det er at man blir sittende og surfe på 3G når man egentlig er innen rekkevidde av et trådløst nett som man har i lista si.

 

Slik er det i alle fall med meg merker jeg.

 

Samtidig så har det nok også noe med markedssegment å gjøre. Veldig mangle blodnerder forfekter et syn der Steve = djevelen selv. Disse bruker nok telefonen på nett forholdsvis mye mer enn bimborips som vil ha en iPhone "fordi den er så pen". I tillegg så får en nå Androidbaserte terminaler fra tusenlappen og oppover. Dermed når man de som ikke er villige til å legge en halv månedslønn på bordet for å få seg en OK telefon, noe som igjen gjør at markedet ditt blir større.

 

-KJ

 

Strømstyringen og vekslingen mellom WiFi og mobilnett ble veldig mye bedre da jeg oppgraderte til 2.2, men det er jo "helt nytt", så det kan nok være noe i det du sier, ja.

Lenke til kommentar

har ikke hatt problemer med strømstyringen når det kommer til wifi. Wifi deaktiveres automatisk etter 15 minutter med telefonen i dvale. Når eg da tar den fram igjen så starter den automatisk og eg får varsel om åpne nettverk eller den kobler seg automatisk på kjente nettverk....

Lenke til kommentar

Tror ikke teorien om at Android brukere er "avanserte" gjelder lenger. Det var det kanskje da det var HTC som lagde Android telefoner, men nå har det kommet flere fra samsung, og ikke minst SE. Flere av mine ikke-tekniske venner har fått seg en billig X10-mini. Selv mamma vurderte den telefonen.

Lenke til kommentar

har ikke hatt problemer med strømstyringen når det kommer til wifi. Wifi deaktiveres automatisk etter 15 minutter med telefonen i dvale. Når eg da tar den fram igjen så starter den automatisk og eg får varsel om åpne nettverk eller den kobler seg automatisk på kjente nettverk....

 

Joda. Men i løpet av de femten minuttene så kan telefonen ført finne på å spandere ca. ti prosent av batteriet sitt på WLAN, noe som må sies å være i overkant synes jeg.

 

Skal sies at min erfaring er fra 2.1 og cooked ROMs fra xda, så kan være at det har bedret seg nå...

 

-KJ

 

har ikke hatt problemer med strømstyringen når det kommer til wifi. Wifi deaktiveres automatisk etter 15 minutter med telefonen i dvale. Når eg da tar den fram igjen så starter den automatisk og eg får varsel om åpne nettverk eller den kobler seg automatisk på kjente nettverk....

 

Joda. Men i løpet av de femten minuttene så kan telefonen ført finne på å spandere ca. ti prosent av batteriet sitt på WLAN, noe som må sies å være i overkant synes jeg.

 

Skal sies at min erfaring er fra 2.1 og cooked ROMs fra xda, så kan være at det har bedret seg nå...

 

-KJ

Lenke til kommentar

Oki. Har ikke den opplevelsen av å ha wifi aktivert. 10%??? Steike... Da er noe sykt. Når eg ikke bruker mobilen har den blitt veldig bra på standby.

 

Til og med når eg kjører wifi hotspot går det mindre batteri enn eg følte. (Så lenge 3G dekningen er grei. Er den dårlig så varer det svært svært kort)

Lenke til kommentar

Regner med at du fremdeles skriver chauffeur, friseur, chef, jaluox etc enda også, eller er du innstilt på å begynne å skrive "strime" når ordet er såpass utbredt at det blir offisielt "fornorsket" som beiken, sørvis og rekkert? Og du sier helt sikkert "at det bare er å downloade" istedenfor "det er bare å laste ned"?

 

Nei, bruk norske ord fra starten av, for vi har helt jevngode ord med engelsk. Det er bare uvant å ta dem i egen munn fordi vi er så hjernevasket til å tenke at alt på engelsk (før var det primært fransk) er så mye kulere/bedre/whatever. Det er bare ord, samme hvilket språk.

 

Dataspråket er, og bør forbli (etter min mening), på engelsk. Jeg får grøssninger når jeg ser ord som 'firmware' direkte oversatt til 'fastvare' på norsk.

 

Og, ja, jeg ville faktisk heller sett et ord som 'strime' brukt i denne sammenhengen. Da ville jeg i det minste umiddelbart forstått hva artikkelforfatteren ønsket å formidle.

 

Forøvrig så gjør ordet 'sørvis' like vondt for øynene mine i dag, som det gjorde når det først ble innført...

Lenke til kommentar

har ikke hatt problemer med strømstyringen når det kommer til wifi. Wifi deaktiveres automatisk etter 15 minutter med telefonen i dvale. Når eg da tar den fram igjen så starter den automatisk og eg får varsel om åpne nettverk eller den kobler seg automatisk på kjente nettverk....

 

Joda. Men i løpet av de femten minuttene så kan telefonen ført finne på å spandere ca. ti prosent av batteriet sitt på WLAN, noe som må sies å være i overkant synes jeg.

 

Skal sies at min erfaring er fra 2.1 og cooked ROMs fra xda, så kan være at det har bedret seg nå...

 

-KJ

 

 

 

Har nok blitt bedre i 2.2 i hvert fall. Har selv på Wifi hele tiden og har den satt til aldri å gå i dvale og den bruker fremdeles ikke noe særlig batteri i løpet av de 15-20 timene telefonen er på før den går i laderen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...