Gå til innhold

Ringer uten mobilnett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir først og fremst meningsfylt i områder hvor det er en del mobilbrukere, men mastene er akkurat utenfor rekkevidde. Så dette vil ikke være redningen om man er ute på ekspedisjon i øde strøk (da er det uansett satellitttelefon som gjelder). Og risikerer man ikke at hele mobilnettet går ned om "rette" person skulle finne på å skru av mobilen?

 

Jeg liker best ideen om mobile master til katastrofesituasjoner.

Lenke til kommentar

Husker broren min påsto man kunne ringe nødnummer uten dekning. Nå kan det bli "litt" sant. Er jo fortsatt og kommer alltid til å bli umulig å ringe uten dekning, men nå kan det altså bli mulig å ringe uten å være under dekning av en mobilantenne satt ut av din operatør.

Lenke til kommentar

Husker broren min påsto man kunne ringe nødnummer uten dekning.

I områder med svært dårlig dekning blir nødnumre prioritert. Så da kan man oppleve at kun telefoner til nødnumre går gjennom. Så broren din har litt rett, selv om man fortsatt må ha et visst minimum av dekning for å ringe nødnummer.

Lenke til kommentar

I områder med svært dårlig dekning blir nødnumre prioritert. Så da kan man oppleve at kun telefoner til nødnumre går gjennom. Så broren din har litt rett, selv om man fortsatt må ha et visst minimum av dekning for å ringe nødnummer.

Så klart har han ikke rett. Du har jo dekning hvis du når fram, så da er poenget ditt selvmotsigende. Grunnen til at han trodde det var f.eks. når han var steder uten telenordekning, men kun netcom og han hadde telenorabm så kom det opp "kun nødanrop". Gleder meg til å ringe 112 fra månen, eller jordens indre. Det går jo an :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...