Gå til innhold

Bruk flere Google-konti samtidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt hva som blir fordelene med dette...

 

Vel, man slipper jo å logge seg ut og inn igjen hver gang man skal gå fra en bruker til en annen da.

Hvis noen får kontroll over PCen din, så er ikke akkurat det en fordel. Da vil jo hackeren kunne få tilgang på samtlige brukersteder?

Lenke til kommentar

Høyrest rart ut at dette skal være eit behov, dei einaste eg kan tenke meg som har fordel av dette er f.eks ei familie som alle har gmail konto, berre ein PC og som stoler nok på kvarandre til å la alle andre brukere av PCen ha tilgang til gmailen din.

 

Er ikkje vitsen med passord og pålogging nettopp at gmail kontoen skal være privat?

Lenke til kommentar

Eit google søk git meg desse alternativa:

konto [norsk] konto m1 el. -ti, -tiene i fl (fra it., av lat. computare 'telle sammen') 1 kunderegnskap i f eks bank el. forretning opprette k- i en bank / beløpet skal godskrives min k- / k- på sparevilkår / foliok-, lønnsk-, sparek- / skrive noe på ens k- også: gi en skylden for 2 debet- og kreditside i (spesial)regnskap innkjøpsk-, taps- og vinningskonto

Bokmålsordboka

© Universitetet i Oslo

 

konto [norsk] -en, -er el. konti (jf. a konto) regning (oppstilling med debet- og kreditside) hvor økonomiske disposisjoner blir bokført: ha konto i en bank / åpne, opprette konto / beløpet skal godskrives konto nr. 83 765; belaste en konto; (i sms.) innkjøps-, vare- o.fl. / konto dubioso konto for usikre krav / konto pro diverse // uhellet må skrives på hastverkets konto ɔ:hastverket har skylden for det Etym.: ital. avl. av lat. computare telle sammen

ordnett.no

© Kunnskapsforlaget

 

Ser ut som at universitet i Oslo er uenige med kunnskapsforlaget.

Lenke til kommentar

Jo, det er et lite behov for dette...

 

Foreksempel så kan en person ha en privat gmail og en gmail for jobb/forening/organisasjon eller noe slikt uten domene...

 

Da er det veldig kjekt med denne muligheten...

 

Samme gjelder for de som aktivt bruker google-kalender og deler denne med foreksempel familie, jobb, venner, osv...

 

Så en slik funksjon er velkommen, men den må for all del ikke komme på bekostning av å miste offline-modusen! Den er det mange fler som har behov for...

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva som blir fordelene med dette...

 

Vel, man slipper jo å logge seg ut og inn igjen hver gang man skal gå fra en bruker til en annen da.

Hvis noen får kontroll over PCen din, så er ikke akkurat det en fordel. Da vil jo hackeren kunne få tilgang på samtlige brukersteder?

Jeg regner med det er mulig å konfiguere litt. En får helt sikkert opp en melding om at noen har logget seg på kontoen fra et annet sted.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort dette siden opera kom med "Private Tabs". Tror kanskje chrome også har noe tilsvarende (inkognito tabs?), og det finnes sikkert noe lignende til FF med extentions også.

 

Nå har jeg bare FF 4 beta, men hadde en eldre beta versjon før det. Poenget er at du har private tabs der også. Ved å trykke på ctrl+shift+P :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...