Gå til innhold

Games for Windows Live vokser (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal de bruke de meningsløst idiotiske "microsoft-poengene" på denne tjenesten også? Ellers er jeg enig med aritkkelen, hva er greia med windows live sålangt? Har noen spill med det, men det bidrar jo ikke noe som helst.

 

AtW

HVIS spilltilbudet blir interessant kan det i hvert fall bidra til å konkurrere mot Valve og kanskje føre til bedre priser på begge sider. Det Steam sitter på nå er et kvasi-monopol på kombinert digital nedlasting OG styring av spill. Dermed er prisene helt på trynet og det blir som regel billigere og ikke minst betydelig mer fordelaktig å kjøpe en fysisk kopi i lokalbutikken.

 

Jeg gruer meg til en fremtid der spillene kjøpes utelukkende online og MÅ ha et program som Steam eller GFWL for å kunne fungere. Steam har hatt en del nedetid i det siste og da var det i noen perioder slik at ingen spill kunne brukes selv i offline-modus. Blir gamere gisler på lik måte som flypassasjere er det ikke mye å glede seg til...

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Skal de bruke de meningsløst idiotiske "microsoft-poengene" på denne tjenesten også? Ellers er jeg enig med aritkkelen, hva er greia med windows live sålangt? Har noen spill med det, men det bidrar jo ikke noe som helst.

 

AtW

 

Det eneste eneste "fordelen" jeg vet er at "games for windows" støtter xbox kontrolleren.

Lenke til kommentar

Skal de bruke de meningsløst idiotiske "microsoft-poengene" på denne tjenesten også? Ellers er jeg enig med aritkkelen, hva er greia med windows live sålangt? Har noen spill med det, men det bidrar jo ikke noe som helst.

 

AtW

 

Det eneste eneste "fordelen" jeg vet er at "games for windows" støtter xbox kontrolleren.

 

Aldri hatt noe problem med å bruke xbox-kontrolleren på noen spill i det hele tatt. GFWL eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skal de bruke de meningsløst idiotiske "microsoft-poengene" på denne tjenesten også? Ellers er jeg enig med aritkkelen, hva er greia med windows live sålangt? Har noen spill med det, men det bidrar jo ikke noe som helst.

 

AtW

 

Det eneste eneste "fordelen" jeg vet er at "games for windows" støtter xbox kontrolleren.

 

Windows Live er ikke så dumt for dem som fikler med multiplayer-spillutvikling i XNA.

Lenke til kommentar

Må si jeg kan styre min begeistring for obligatorisk online. Kjøpte GTA: EFLC på Steam, og der må jeg i tillegg til sistnevnte (som forsåvidt er greit nok) være logget på Live for å få lagret, samtidig som Rockstar maser på at jeg skal være logget på Social Club for gudene vet hvilken grunn. Kjøp av innhold over nett er et skritt i riktig retning, men det er to skritt i gal retning når selskapene skal ha i både pose og sekk. Du kan ikke både selge noe som en ting og behandle det som en tjeneste og høste fordelene fra begge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...