Gå til innhold

Ny kategoristruktur på Prisguide.no


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk :)

 

Vi er igang med arbeid å fikse opp og forbedre kategoristrukturen på Prisguide.no, snart vil første runde være gjort i det arbeidet. Det er derfor fint å ha et sted å samle inn litt feedback og forslag, slik at vi kan korrigere fortløpende. Her kan jeg også holde dere løpende informert.

 

Merk at i skrivende stund er ingen endringer gjort!

 

I første omgang legger vi mest mulig opp etter strukturen fra forrige versjon av Prisguide, spesielt i datadelen som jeg vil si har en uheldig struktur slik den er nå.

 

Vi har to uheldige begrensninger, som jeg regner med vi får fikset ganske snart, og det er at det ikke er mulig å plassere en kategori flere steder, samt at vi ikke kan dele opp en kategori utifra et gitt filter (eksempelvis at kategorien "Harddisk" kan deles opp i "Intern harddisk" og "Ekstern harddisk".) Dette kommer, men så er dere i hvert fall klar over at dette jobbes med.

 

Det vil også arbeides med å forbedre filtreringsvalgene, men det tar vi i egen tråd.

 

Så vil vi bare takke for tilbakemeldinger og gjøre vårt for en best mulig struktur. Gir beskjed så fort de første endringene er funnet sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre sent enn aldri. Dessverre ikke hatt verktøy tilgjengelig tidligere til å gjøre dette og endre filtrering slik vi ønsker det, men det er det som kommer nå. Men den spilte melken kan nok heller diskuteres i en egen tråd, slik at jeg ikke mister fokus her. Lett å distrahere vet du.

 

Det skal uansett bli deilig å få ryddet opp i og jeg er glad jeg fikk oppdraget, ettersom jeg i all ydmykhet mener jeg vet hvor jeg finner de som er best til å gi kjapp og god feedback for en optimalisert struktur (I'm looking at you).

 

Det blir ingen ferie før vi kan si oss fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Vi planlegger å oppdatere strukturen klokken 1200 tirsdag 8. juni. Det blir da foreløpig uten at en kategori kan være synlig flere steder.

 

I tillegg vurderer vi å øke antallet hovedkategorier fra dagens 6. Dette kan gjøre navigeringen raskere, mye mer blir da tilgjengelig fra forsiden. Noe a la dette, som vår designer har sketsjet:

 

post-15355-1275898017,3523_thumb.png

 

Det blir da en økning fra 6 til 12, som bør gjøre ting langt raskere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...