Gå til innhold

Ratchet and Clank-utviklere skifter leir (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer ikke som store overraskelsen, SCE har mistet ekslusive rettigheter til blant annet Tekken, MGS (se MGS Rising) og Crash Bandicoot. Om de har mistet, solgt eller at det bare er utviklerenes valg får være en annen sak. Det som gjelder er at det blir færre exclusives og dermed mindre dyrking av franchisene fra konsollprodusentenes side.

 

Jeg synes det er kulere om de beholder sine egne ting, men jeg kan forstå at for de som har en X360 er det greit å kunne spille Tekken eller MGS på den også.

Lenke til kommentar

JAAAAA[...]AAA!! Endelig :D Elsker den serien, men vil ikke bruke penger på PS3 bare på grunn av 1 tittel.

Og hvilken serie er det?

 

Foreslår hele gjengen leser artikkelen 2-3-4 ganger til, så synker det sikkert inn.

 

Sony eier Ratchet and Clank og Resistance. Men det vet dere jo.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
INSIDER: FROM TED

Our new partnership with EA Partners

Posted 1 Day Ago

Hey guys, Ted Price here,

 

I wanted to speak directly to you, our fans, about some big news for Insomniac. Over the last 16 years, you’ve supported Insomniac by buying over 35 million copies of our games. You’ve explored with us the worlds of Spyro the Dragon, Ratchet & Clank, and Resistance on PSOne, PlayStation 2 and PlayStation 3. And you've interacted with us directly through our online communities. In other words, we've gotten to know each other pretty well.

 

Lately, many of you have been asking, “what’s next?” Today, we’re excited to announce that we have created a brand new universe and franchise for you to experience in the coming years. As we develop it, one of our goals is to provide an awesome experience for as many players as possible. With that in mind, we’re working with EA Partners to bring this title to both the PlayStation 3 and Xbox 360.

 

You may be wondering why we’re announcing this game now, and how it relates to our existing projects. We’ve been developing games on an annual pace during the last 16 years. One thing that has become apparent to us though is that in order to live up to our own high standards of quality, we want to give ourselves more development time to iterate and polish our games. All future Insomniac titles will benefit from longer development cycles, which will directly benefit you, our fans.

 

We know many of you are extremely loyal to the PlayStation family, and especially to Resistance and Ratchet & Clank. We are too. Our relationship with Sony Computer Entertainment is still very strong, and continues as we develop additional projects exclusively for PlayStation 3 - projects that will take full advantage of our additional development time.

 

This is an exciting time for everyone at Insomniac – we look forward to continuing to create the high-quality experiences you’ve come to expect from us. From all of us here, thanks again for all your support. It truly means a lot to us.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Intressant att disse går multiplattform siden Bungie gjorde det samme for ikke så voldsomt lenge siden og det yttligere bekrefter att det er ikke mye penger å hente å være knyttet opp mot ett selskap når man har potensiale til å tjene mye mere ved å utvikle til flere.

 

Dessverre er det slik at penger og kvantitet ofte går ut over kvaliteten i produktet

Lenke til kommentar

JAAAAA[...]AAA!! Endelig :D Elsker den serien, men vil ikke bruke penger på PS3 bare på grunn av 1 tittel.

Og hvilken serie er det?

 

Foreslår hele gjengen leser artikkelen 2-3-4 ganger til, så synker det sikkert inn.

 

Sony eier Ratchet and Clank og Resistance. Men det vet dere jo.

 

Faen :blush:

Lenke til kommentar

Flux1: SKjønner godt at du blir forvirret. Er vel lite med denne "itavisen" artikkelen som er verdig noe annet enn en fjorttis blogg.

 

Ratchet and Clank-utviklere skifter leir

 

Hmm.. de skal lage ett spill som blir multiplattform. De skal fortsette å lage eksklusive ps3 spill. Sony eier Ratchet and Clank og Resistance IP'ene. Skifte leir? øhhh NEI.

 

 

Insomniacs neste spill vil utgis både på PS3 og X360

hvordan vet forfatteren det? Har han fått nå mer info enn det som finnes på nette? Siden dette multiplattform spillet ikke har fått noe lanseringsvindu så kan det jo godt hende at neste spill fra insomniac er ps3 eksklusive.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

Setter alltid pris på kritikk

 

Det er mulig overskriften er noe misvisende. Slik det er nå impliserer den kanskje at Insomniac bare skal utvikle for X360, noe som selvsagt ikke stemmer. Poenget er at utviklerne går fra å være PS3-eksklusive til multiplattoform.

 

Skulle jeg ha skrevet saken på ny ville jeg kanskje ha kalt den for "Ratchet and Clank-utviklere skifter beite". Kanskje det hadde vært bedre?

 

 

Insomniacs neste spill vil utgis både på PS3 og X360

hvordan vet forfatteren det? Har han fått nå mer info enn det som finnes på nette? Siden dette multiplattform spillet ikke har fått noe lanseringsvindu så kan det jo godt hende at neste spill fra insomniac er ps3 eksklusive.

 

Kunne kanskje ha formulert det som "det neste spillet i Insomniacs nye IP utgis på både PS3 og X360".

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Overskrift:

 

Insomniac lager spill til xbox 360.

 

 

Tekst.

 

Insomniac har annonsert at de har inngått et samarbeid med EA om å utvikle til xbox 360. I første omgang er det snakk om ett spill som skal gis ut på ps3 og xbox 360. Spillet vil være en ny IP. Insomniac vil fortsette å utvikle eksklusive spill til ps3. For de som kanskje ønsker Ratchet and Clank eller Resistance til xbox 360 må jeg desverre skuffe dere, disse ip'ene eies av Sony.

 

Nå er jeg ikke akkurat journalist emne, men synes denne teksten svarer på de fleste spørsmål.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg denne diskusjonen begynner å bli litt tafatt, Urge. Du mener kanskje at jeg burde eksplisitt nevne i artikkelen at Resistance og Ratchet and Clank-spillene ikke vil slippes til X360.

 

Jeg personlig ser ikke det umiddelbare behovet for dette, det står såvidt jeg ser ganske tydelig i artikkelen at det er en ny IP som går multiplattform, og ikke de nevnte seriene.

 

Fra artikkelen:

Samarbeidet dreier seg om en helt ny serie, eller såkalt IP, og denne skal utgis til både Xbox 360 og PS3. Foreløpig gjelder det bare denne ene IP-en og bare ett spill, og Insomniac beholder alle rettigheter til kreasjonene sine.

 

Vi har allerede konstatert at overskriften kunne ha vært mer presis,og det beklager jeg, men forhåpentligvis vil artikkelen selv være nok til å klarne opp i eventuelle misforståelser.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg her som ikke forstår hva IP står for nå? (Internett Protocol?)

 

Det er et begrep som brukes så mye at man nesten blir i tvil om hva det betyr. Men er temmelig sikker, uten å egentlig ha sjekket det opp, at det står for "intellectual property".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Insomniac

Er sikker på at 360-spillere vil få stor glede av dette, enten du liker Insomniac-spill eller ikke.

- På den konsollen er det mindre samarbeid mellom utviklerene, som samarbeider seg imellom, enn på PS3.

 

Insomniac er noen av de dyktigste spill-utviklerene, og de har stor tro på å bygge sin egen verktøy-kjede, og de er ganske villig til å samarbeide med andre utviklere, å gi ut eksempler av spill-kode o.l. i sitt Nocturnal-program.

 

Crysis 2 vil f.eks. bruke samme teknikk på vann, som det var i Resistance 2.

R2 er det spillet som har det nærmeste du kommer perfekt vann-kalkulering på konsoll.

<= FFT kalkulert på CPU'en.

 

Hvis dem tar seg litt lenger tid mellom hvert spill, så er jeg sikker på at både vi PS3-, og 360-eierene, vil få enda bedre spill fra dem.

 

Insomniac har 2 studioer nå, og det er hovedsaklig grunnen til at studioet kan samarbeide med to forskjellige publishere på engang, selv om jeg tipper SCEA vil finregne ekstra på Resistance 3-budsjettet, for å forsikre seg om at pengene blir brukt til Resistance 3, og ikke den nye IP'en.

 

Angående eierskap av IP.

Grunnen til at Insomniac vil eie sin egen IP er ganske enkelt at de beholder mye mere av fremtiden sin og makten i sine egne hender.

 

Hvis Disney f.eks. vil lage en Ratchet & Clank tegnefilm, så må de isåfall kjøpe filmrettighetene til denne merkevaren av Sony. - Selv om det er Insomniac som har gjort alt det kreative, og bygd opp hele universet. Og kanskje Disny dreper Clank i filmen...

Insomniac har heller ikke lov til å lage ett Ratchet & Clank-spill uten å spørre Sony om lov, fordi det er Sony som eier IP'en.

Og dersom de ikke kommer til enighet med EA Partners om hvordan de skal fordele pengene av en evt. oppfølger til den nye IP'en, så kan de ta samme serie over til Activision eller Sega, og prøve å komme til enighet med dem, før dem lager en oppfølger.

De kan også selge selve spill-rettighetene til å lage et nytt spill i samme serie - hvis de går lei av å lage dette spillet, eller om de ønsker å tjene mere penger å ikke ønsker å selge studioet.

 

Men det som sannsynligvis er aller viktigst er at nå kan de bestemme alt som skal skje i spillet, istedenfor å spørre eieren om lov til alt mulig.

Hvis EA hadde eid IP'en så kunne dem satt ett annet firma til å lage en dårlig Iphone-port av spillet, uten at Insomniac kunne gjort noe med det.

 

Nå bestemmer Insomniac alt dette selv.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...