Gå til innhold

Hva har skjedd med Jarle Ramberg?


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/hvor-er-jarle-ramberg/

 

 

Spesiell sak dette her. Han kjører fra Oslo til Alta og sover nesten ikke på veien. Sjekker ut av hotellet midt på natten og forteller at han selv eier hoteller på Kypros - noe han ikke gjør.

 

Så ringer han politiet fra et fjell og sier han trenger hjelp og at han er i Bergen selv om han er i Alta.....

 

Har han tatt sitt eget liv? Har det klikket fullstendig for ham?

 

Eller har han sunket i jorden og befinner seg i et annet land?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert snortet et halvt berg kokain/amfetamin på hotellet, rallet i resepsjonen om hoteller i kypros, kjørt seg bort på vidda og rusla ut av bilen og dødd i ei fjellskrent.

Hvorfor skal en 40 år gammel familiefar uten noe på rulleblandet plutselig begynne med narko?

 

Ufattelig trist sak, stakkars mann, stakkars familie :(

Lenke til kommentar

Sikkert snortet et halvt berg kokain/amfetamin på hotellet, rallet i resepsjonen om hoteller i kypros, kjørt seg bort på vidda og rusla ut av bilen og dødd i ei fjellskrent.

Hvorfor skal en 40 år gammel familiefar uten noe på rulleblandet plutselig begynne med narko?

 

Ufattelig trist sak, stakkars mann, stakkars familie :(

 

 

Nå er det ikke sånn at en automatisk får noe på rullebladet fordi en driver med narko ;)

Lenke til kommentar

0d24b060c826808b56275842e72c62d8.jpg

 

Mye kan skje når en leker med rusmidler. Norge er et stort land. Det er lett å forsvinne og aldri bli funnet. Høres ut som han var på en skikkelig tur.

 

Greia med stimulanter er at det fint går an å bruke det uten at folk rundt deg ser det. Noen folk som går på amfetamin og lignende stoffer hele livet uten at de blir "tatt". Kanskje han tok andre ting. En kan spekulere i vei, men vet man ikke vet man ikke.

Lenke til kommentar

Hvem kjører egentlig til Alta i november? Kan ikke tenke meg noe sted mer deprimerende, kaldt, mørkt og øde. Men nå er jo jeg søring :cool:

 

Noe som også er litt rart er at de ikke har lett noe særlig i fjellet, men snøen la seg vel rett etter han forsvant.

 

Blir vel til at han blir funnet utover sommeren vil jeg tro.

Lenke til kommentar

En meget merkelig sak. Alt kan i grunn forklares ganske naturlig helt til dette kommer:

 

"Mellom klokken 18.00 og 22.00 er Jarle i følge mobilmastene rimelig stasjonær på fjellet Skoddevarre rett utenfor Alta. Men snart skal det skje noe underlig. Telenor melder plutselig om store bevegelser på Jarles mobil. Dette forvirrer Hovedredningssentralen. Jarles mobil kobles opp mot nye basestasjoner, så hurtig og over så store områder at Hovedredningssentralen antar at han nå forflytter seg i bil."

 

Bilen hans var jo parkert (ulåst) og forlatt. Den ble funnet. Så han har altså ikke gått tilbake til bilen og brukt den. Hvis det hadde vært noen andre som kjørte han skulle det vel normalt vært noen vitner. Hadde han stjelt en bil ville jo den blitt meldt stjålet. Er det en UFO som har hentet han fra fjellet? Eller har han skutt ut mobilen fra ett eller annet?

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden blir dette avsnittet ignorert videre i saken?

Det oppklarer jo nesten alt spør du meg - i alle fall hvorfor han reiste til akkurat Alta...

 

- Jeg vet ikke om politiet har fått tak i han amerikaneren, som var sammen med Jarle da han kom til meg?

 

- En amerikaner?

 

- Jeg så ham bare ovenifra, da jeg kastet sekken. Det var en kraftig kar, med glattbarbert hode og flippskjegg, som politiet mener har tilknytning til et kriminelt miljø i Alta. For da jeg ble avhørt, kom det inn to karer som er eksperter på organisert kriminalitet. Teorien deres er at Jarle kan ha møtt noen på fjellet, som kan ha tatt ham.

 

Før han reiste var han altså sammen med en person som er tilknyttet (et kriminelt miljø i) nettopp Alta, men det er liksom fremdeles et stort spørsmål hvorfor han reiste til Alta av alle plasser?

Endret av John-B
Lenke til kommentar

Fant død mann i Alta

 

Der har vi nok svaret. Men hvorfor?

 

Oi! Spennende!

Dette burde gi noen svar.

 

Det har nok vært økt turaktivitet i dette området etter at VG sin sak kom ut.......

 

 

 

Nå må det fremstå som helt feil å ha avsluttet søket etter ham. Han har vel frøset i hjel der oppe fordi mobilen hans tilfeldigvis slo inn på ulike master.

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...