Gå til innhold

Samsung med bedriftsbærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns fortsatt min gamle T42p med en 15" 1600*1200 skjerm er helt konge å jobbe på om man skal gjøre noe produkivt, og hvis jeg skal jobbe så sitter jeg alltid med arbeidet på 20" 1600*1200 dell-skjermen foran 1680*1050 22"eren.

 

4:3 er perfekt for nesten alt når det kommer til jobbing, eneste jeg kan se for meg nyter av widescreen er excel, men selv de må jo også kunne se noe vertikalt.

Lenke til kommentar

Ang. skjermdiskusjon:

I stedet for å oppgi x", hadde det vært bedre å oppgi cm^2 og ratio, eller helt enkelt BxH.

 

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger til jeg orker å skrive dette argumentet, men her kommer det èn gang til i alle fall:

Det er nå 2010, dette er en kontor/bedrifts pc, hvorfor har den ikke SSD eller 2x 2,5"?

 

En 32/40GB SSD som systemdisk til under tusenlappen er definitivt det største value-add som kan gjøres for en slik maskin. Og skal den brukes til tyngre ting vil en større SSD (dersom det trengs) øke produktivitet kraftig om det er budsjett for det.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

En 32/40GB SSD som systemdisk til under tusenlappen er definitivt det største value-add som kan gjøres for en slik maskin.

 

Jeg skulle gjerne hatt 4:3 skjerm, men sjekket tidligere i år og det er nesten umulig å finne noen nye modeller med det formatet. Antar de ikke lages lenger og eneste løsning jeg ser i dag er å gå opp fra 15 til 16 eller 17 for å få omtrent like bra eller litt større areal enn de gamle 15-tommerene.

 

Når det gjelder SSD-disker så er jeg enig i at det er fremtiden, men jeg forstår godt hvorfor det ikke er utbredt i bedriftsmarkedet. De fleste bedrifts-PCer står på en uke av gangen, noen få skrur de av hver natt, og minst 95% av tiden er de tilkoblet strømnettet. For å kjøre typiske bedriftsprogram som Office og diverse kontorprogram har man nesten ingen glede av bedre diskytelse. Og en SSD er alt for liten for musikken, videoene, bildene og alle de andre private tingene som også legges inn.

 

To disker er en mulighet, men det blir dyrt og hvor tror du "Mine Dokumenter" havner? På den lille SSDen eller på den store harddisken. Prøv å finn en PC som selges med to disker (eller er partisjonert) og er satt opp på en fornuftig måte slik at data havner på datadisken.

 

Lenovo som virkelig satser på bedriftspcer burde jo i det minste utstyre dem med 7200rpm disker, og de har faktisk neon modeller med det - og noen med SSD, men prøv å finne specen på Lenovo-maskiner som selges i nettbutikkene...

Endret av se#
Lenke til kommentar

To disker er en mulighet, men det blir dyrt og hvor tror du "Mine Dokumenter" havner? På den lille SSDen eller på den store harddisken. Prøv å finn en PC som selges med to disker (eller er partisjonert) og er satt opp på en fornuftig måte slik at data havner på datadisken.

Mange bedriftsbærbare har plugg inn DVD skuff (intet nytt), å erstatte denne med et kabinett som holder 2.5" disk i stedet er ikke dyrt (eksempel fra tredjepartsprodusent: http://newmodeus.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=2 )

 

Angående hvor "Mine dokumenter" havner; det er Microsoft sin designfeil som pr 2010 fortsatt ikke er fikset, å legge brukerdata og innstillinger på samme partisjon som operativsystemet er dristig :shrug:

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Med W7 har man i alle fall laget biblioteker som gjør det lettere å omorganisere de samme mappene til andre partisjoner. Jeg har gjort dette på foreldrene mines PCer etter jeg puttet SSD i de.

 

For bedrifter burde dette være ganske lett å organisere fra tech support, eller holde et lite 1-times kurs for alle som bruker bedriftsbærbare om dataorganisering.

 

Når det gjelder lagring, så er det nettop grunnen til at jeg sa 2x 2,5" slots. SSD i èn, HDD i den andre, om det trengs så mye lagring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...