Gå til innhold

Anmeldelse: Yakuza 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testet så vidt ut demoen, å syns grafikken var veldig 2006-ish

å når jeg i tillegg etter stemmebelagte scener plutselig må lese meg frem så lurer jeg på om det bare er et ps2 spill med polert grafikk.

de har tross alt rundt 25gb å bruke

 

"neste generasjons spill" mener jeg bør ha følgende kriterier:

snakking (ikke tekst) i dialog scener

grafikk som ser bedre ut en forrige generasjon

null diskbytte (det er såå playstation 1)

 

Yakuza 3 bryter iallefall 2 av disse

Lenke til kommentar

Grafikken er litt datert, fordi spillet er egentlig flere år gammelt i Japan, men ellers synes jeg det ikke det står så langt tilbake for andre store åpen-verden-by spill, som f.eks. Saints Row og GTA-spillene, som ble utgitt litt etterpå, men langt ifra samme grafiske klasse som Assasins Creed 2.

 

Grunnen til at det er hovedsaklig japansk språk, med engelsk tekst - fordi Sega i utgangspunktet ikke planla å gi ut spillet i vesten, da ingen av de tidligere Yakuza-spillene har blitt en suksess i vesten.

Men spillet har en veldig dedikert fanbase, og etter mye om og men, klarte de å overtale Sega til å gi ut spillet her.

 

Sega sa seg villig til å oversette spillet, men ikke legge på engelsk voice-acting, sannsynligvis har de funnet det økonomisk uansvarlig i ett såpass stort spill, som de ikke forventer å selge så veldig mye av utenfor Japan.

 

Sony har også gjort ett untak fra diverse lokaliserings-regler, som egentlig ikke tillater Sega å gi spillet ut på japansk, i vesten.

Tror de har opprettet en egen import-spill klassifisering, egentlig ment for PSN-spill, men Sega har sannsynligvis fått lov å bruke den på en retail-tittel.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...