Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Knust etter forelskelse som gikk i dass


Gjest Fazer

Anbefalte innlegg

Jeg er en 18 år gammel gutt som i sommer møtte en jente som var ganske søt. Jeg så til å begynne med ikke på henne som noe mer enn en kompis, men hun viste interesse. Da ble jeg automatisk litt interessert, men det viste seg plutselig at hun var keen på kompisen min (han var ikke keen på henne, så det ble ikke noe der). Okei samma det tenkte jeg, så vi fortsatte og være venner. Veldig gode venner. Vi snakket sammen på sms, msn, facebook, telefon osv omtrent hele tiden når vi ikke var sammen. En fantastisk jente, og jeg er visstnok den første hun virkelig har kunnet snakke med. Så jeg betyr mye for henne.

 

Så kom problemet, fordi jeg begynte da utover høsten og få masse følelser for henne. Vi snakket om det jevnlig og var litt til og fra i antall telefonsamtaler osv. Slik fortsatte det og jeg fikk stadig mer følelser uten at hun fikk det. For noen uker siden hadde vi en ganske alvorlig samtale der jeg sa at jeg var usikker på om jeg orket å være venn med henne. Hun er singel og har ingen på dealern, men jeg vet jo at det ikke alltid kommer til å være sånn. Og jeg vet også at når den dagen kommer, da blir jeg virkelig knust. Så alt dette snakket vi om, men hun ville at vi skulle fortsette som venner. Jeg for forsåvidt også det, for hun fyller et slags "hull" inni meg, men jeg vet at det er falskt og at så fort hun finner seg en fyr så går alt til helvete. Så vi fortsatte å være gode venner.

 

Nå for noen dager siden var hun på fylla for første gang (16 år), med noen klassefolk. Jeg snakket litt med henne tidlig på kvelden, men litt senere ringte en fyr og sa at hun var oppe og gjorde noe hun kom til å angre på og at han skulle knuse trynet mitt. Jeg skjønte at dette ble for mye for meg, og dagen etter snakket vi sammen, men hun ville ikke si hva som hadde skjedd. Jeg var helt knust i flere dager. Så møttes vi og snakket sammen, og hun fortalte at hun hadde blitt fingra og hun hadde sugd en random fyr som hadde kommet på festen. Jeg har aldri hatt det så vondt inni meg som de siste dagene nå. Det at hun sugde han fyren er kjipt nok, men det er den påminnelsen om at det ikke kommer til å bli oss som gjør så utrolig vondt nå, og jeg sa til henne at jeg ikke orket mer. Da begynte hun og gråte og alt var trist for begge to, men nå har vi altså kuttet kontakten. Og det gjør utrolig vondt.

 

Nå føler jeg meg litt alene, får ikke sove om kveldene og våkner grytidlig hver morgen. Tenker på henne HELE tiden. Så nå følte jeg for å skrive det her for å kanskje få noen tilbakemeldinger eller råd til hva jeg skal gjøre videre. Er som sagt helt knust nå, og har vært det i 1 uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner dette er en kjip situasjon, er 18år selv og har opplevd lignende selv.

 

Tok meg 3måneder og komme over eksen min. Et stort tomrom var det..

Så mitt beste tips, uansett hvor kjipt det er, bare hold ut! Det går over til slutt, prøv og finne noen andre og snakke med, spill et spill, hver med noen venner så du får tankene på noe annet! Det tar gjerne litt lang tid før man føler man er "ferdig" med en person man er veldig glad i. Så bare hold ut, og ikke gjør noe dumt ;)

Lenke til kommentar

Du kommer til å ha det mye bedre uten henne. Få ting er så ødeleggende som jenter man er utrolig interessert i, men som det aldri vil bli noe mer enn vennskap med. Jenter som faller inn under denne kategorien må man nesten bare bryte kontakten med for å komme seg videre. Vennskap kommer ikke på tale. Vet hva du mener, har selv vært borti et par sånne tilfeller. Det positive med det er at det er sånne ting som herder deg følelsesmessig.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

det er desverre ikke noe anne t en kan gjøre enn å ta tiden til hjelp. jeg var innom mye av det samme som deg for et par år siden og det tok endel måneder før jeg kom meg over henne. (jeg lagde også en tråd om det som du kan lese her).

Skrev et lignende brev til hun jeg nevnte i forrige post. Og jeg etterlot ingenting til fantasien, jeg gjorde det krystallklart at all videre kontakt var uaktuelt, men på en høflig måte. Har ikke hørt noe mer fra henne etter det, og godt er det. Av og til kommer tankene tilbake, men det skjer mer og mer sjeldent nå. Dette skjedde etter at jeg i lengre tid hadde hatt følelser for denne jenta. Til slutt orket jeg ikke å holde på det, så jeg sa det til henne (ikke ansikt til ansikt, riktignok). Fikk da vite at hun hadde forelsket seg i en annen. Hun sa riktignok at hun ville ha meg som venn, men med en gang jeg fikk vite dette så jeg bare en eneste utvei, nemlig å kutte henne helt ut. Det angrer jeg ikke et nanosekund på i dag, utifra hvordan ting hadde gått, noe som egentlig er en lang historie i seg selv (hvis noen vil høre, send PM).

Lenke til kommentar

etter å ha vært gjennom det jeg linket til i forrige post slettet jeg henne fra telefonlister, msn, facebook, you name it. hun har likevel tatt kontakt flere ganger og prøvd å legge meg til som venn på facebook. men jeg orker ikek gå gjennom slikt en gang til... så har fremdeles ikke noe kontakt.

Ja, med en sånn jente er det det eneste rette. Men hvis du har vært så klar på at du ikke ønsker kontakt med henne er det egentlig ganske respektløst av henne at hun fortsetter å kontakte deg.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Kjipt å si det, men det hjelper å høre liknende historier. Jeg har også slettet henne fra msn, facebook og nummeret hennes. Savner henne masse allerede. Det var i går vi snakket sammen faktisk. Litt rart og sitte der i bilen og si "ha det" for siste gang. Ikke rart, men jævlig faktisk. Akkurat nå vil jeg ikke noe annet enn å ringe henne, men det kan jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har gjort det klart for henne før hvorfor du bryter,

ville jeg sagt at du gjør det fordi du har følelser for henne, og du ikke orker å høre om henne sammen med andre.

At du derfor prøver å gå videre.

 

Selv om jenter er bedre enn menn på tankelesing, er ikke de spesielt gode heller.

Lenke til kommentar

Skjønner situasjonen din, og du skal vite at vi er flere som sliter med sorg i den forstand :(

 

Har nettopp blitt slutt mellom meg og kjæresten etter 3 år sammen. Mye vi har opplevd og mange gode minner. Det er så aldeles ikke lett og jeg tar det egentlig ganske tungt.

Det som kanskje vil hjelpe meg er å tenke alle de gangene jeg har gitt andre tips her inne og prøve å bruke disse selv.

Livet er ikke alltid så lett, og av og til må man bare bite tenna sammen og la de tårene som kommer kome. Føler virkelig med deg.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Gjest Fazer

Hun begynte å gråte. Så vi satt en stund i bilen og bare gråt sammen. Så ba jeg henne tenke gjennom det at hun kunne prøve å få noen følelser (vet at sånt er nytteløst, men jeg klarte ikke å gi opp), og nå for et par dager siden ringte hun og sa at hun ikke ville prøve i det tatt. Jeg sa at jeg syntes det var kjipt fordi det virket som om det var viktigere for henne å ikke få noen følelser for meg, enn at vi vi det hele tatt kan være sammen og bety noe for hverandre. Det har jo betydd "alt" for meg, så jeg har ofret utrolig mye for å prøve å være venn med henne. Kjipt at hun da ikke vil "ofre" noe som helst. Men det hjelper å legge skylden på henne slik, for jeg føler allerede at jeg ikke er så lei meg lenger. Det er selvfølgelig overfladisk, og jeg merker at følelsene og tristheten kommer med en gang jeg ser henne eller er på fylla. Menmen..

Lenke til kommentar

Hun begynte å gråte. Så vi satt en stund i bilen og bare gråt sammen. Så ba jeg henne tenke gjennom det at hun kunne prøve å få noen følelser (vet at sånt er nytteløst, men jeg klarte ikke å gi opp), og nå for et par dager siden ringte hun og sa at hun ikke ville prøve i det tatt. Jeg sa at jeg syntes det var kjipt fordi det virket som om det var viktigere for henne å ikke få noen følelser for meg, enn at vi vi det hele tatt kan være sammen og bety noe for hverandre. Det har jo betydd "alt" for meg, så jeg har ofret utrolig mye for å prøve å være venn med henne. Kjipt at hun da ikke vil "ofre" noe som helst. Men det hjelper å legge skylden på henne slik, for jeg føler allerede at jeg ikke er så lei meg lenger. Det er selvfølgelig overfladisk, og jeg merker at følelsene og tristheten kommer med en gang jeg ser henne eller er på fylla. Menmen..

Da har du egentlig svaret. Noen jenter kan man bare ikke være venn med, fordi det vil aldri fungere. Hun du sikter til er åpenbart en av dem. Har selv hatt et par sånne opplevelser. Der og da var det skikkelig nedtur, men jeg har lært av det og blitt sterkere. Så på en måte har det vært lærerikt og nyttig å oppleve det.

Lenke til kommentar

Føler med deg.

Jeg hadde akkurat samme problem nesten. Bare at jeg var litt dum og sa noe litt dumt til henne, men det burde ikke være nok til at ho gjorde det hun gjorde mot meg. Jeg som er ganske opptatt av klær klarte og si at den skinn jakken hun hadde ikke passet til det hun hadde på seg. Og da seinere på dagen stakk ho til en gutt som hun sa ho likte. Også 1-2 dager etterpå ble de sammen og ho mente vi bare kunne være venner. Men idag etter jeg har vært såret i 1 uke så sa jeg ifra og slettet henne.

Lenke til kommentar

Alltids kjipt når damer kun vil være venner. Er det følelser i bildet kommer det aldri til å funke! Det ender som oftest med at noen vil bli såret og lei seg. Det beste er å ende forholdet før det rekker så langt. En merker fort når interessen ikke er der og da er det bare å gi slipp, først som sist, så sparer man seg for unødvendige tårer og andre ulumskheter.

Lenke til kommentar

Alltids kjipt når damer kun vil være venner. Er det følelser i bildet kommer det aldri til å funke! Det ender som oftest med at noen vil bli såret og lei seg. Det beste er å ende forholdet før det rekker så langt. En merker fort når interessen ikke er der og da er det bare å gi slipp, først som sist, så sparer man seg for unødvendige tårer og andre ulumskheter.

Så sant som det er sagt. Har selv opplevd det der, å holde kontakten i et håp om at ting skal utvikle seg. Men jo lenger tid det går, jo mindre blir den sannsynligheten, det ser jeg i etterkant. Og når man får et direkte svar, når det ikke går veien, er det bare en ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...