Gå til innhold

Den store flerspiller skytespilltråden


Beritaron

Anbefalte innlegg

Disclaimer: Denne tråden har nå åpnet opp for andre konsoller enn PS3, og tar nå for seg første- og tredje-person skytespill generelt, ikke bare de som tar for seg moderne tid, dermed vil nok denne tråden i stor grad en liten periode fremover se ut som en tråd for moderne skytespill for PS3.

 

I denne posten finner du: billigste priser på spill, nyheter om kommende spill, og liste over andre du kan legge til i vennenettverket ditt på de forskjellige konsollene.

 

Krav og forpliktelser: Det er forsåvidt ingen krav for de som vil dele sin PSN-id, men mikrofon kan være en fordel, samt samarbeidsvilje i lagspill. Ønsker heller ingen forpliktelser til å møte opp på kamper slik det ofte er i klaner, men å avtale matcher vil jo heller ikke være en umulighet. Om noen ønsker å danne klaner her, så kan det for all del også gjøres.

 

Ellers så kan tråden brukes som et diskusjonsforum for de som er fan av slike spill generelt. Om noen ønsker å ta opp spesielle temaer, eller ønsker å opprette en spørreundersøkelse, ta det opp via PM eller legg igjen en post i tråden.

 

Aktuelle spill (med priser):

 

 

Spill som står skrevet i svart er minimum tilgjengelig på PS3 og Xbox 360, noen også på Wii. Spill merket med rødt er eksklusive til Wii, grønt til Xbox 360, og blått til PS3.

 

(NB: game.no og play.com har fri frakt, kan også være en idé å sjekke kurser for å se om man må betale moms og behandlingsgebyr (totalsum på 200,- eller mer) ved kjøp fra utlandet.)

 

BF: Bad Company (£14.99 Play.com)

BF: Bad Company 2

CoD: Modern Warfare 1

CoD: Modern Warfare 2 (399,- Elkjop.no)

CoD: World at War

CoD: Black Ops

Far Cry 2 (£9.99 Play.com)

Gears of War 1

Gears of War 2

Ghost Recon 2 (£9.99 Play.com)

GoldenEye (remake)

Halo 3

Halo 3: ODTS

Halo: Reach

Haze

Killzone 2 (£14.99 Play.com)

MAG (399,- Elkjop)

Medal og Honor

Metal Gear Solid 4 Online (?) (£17.99 Play.com)

Operation Flashpoint (399,- på Game)

Perfect Dark Zero

Rainbow Six: Vegas

Rainbow Six: Vegas 2 (£9.99 Play.com)

Resistance: Fall of Man

Resistance 2

Socom: Confrontation (£17.99 Play.com)

Splinter Cell: Rough Agent (?)

Uncharted 2

 

 

Spilleridentifikasjoner:

 

 

(Om dere spiller MAG kan det være greit å få med hvilket lag man spiller på. Om dere har mic eller ikke kan også være kjekt å vite. Når dere legger til brukere herfra, kan det også være greit å legge til en tag, f.eks [spillverket] så vi vet hvem som spør.)

 

andr3asb

PSN: andr3asb

Mic: Har en noe kronglete mic, det vil si usb ledningen er altfor kort.

Spiller: MAG (S.V.E.R) og UC2.

 

Crimar

PSN: Crimar89

Mic: ja

Spiller: CoD:MW2, MAG (Valor)

 

dannad

PSN: d14norway

Mic: Ja

Spiller: CoD:MW2

 

Hazzie88

PSN: salsaboi

Mic: Ja

Spiller: MAG (Raven), MGS4, UC2

 

Liste klovnen

PSN: WinterDj

Mic: nei

Spiller: CoD:MW2

 

pronoob

PSN: valygor

Mic: ja

Spiller: MAG (S.V.E.R)

 

tytte89

PSN: theandroidhero

Mic: ?

Spiller: CoD:MW2, MAG (S.V.E.R)

 

 

Kommende

 

 

Spec Ops: The Line

Ghost Recon 4

Crysis 2

Rainbow Six: Vegas 3

New Brothers In Arms Game

Operation Flashpoint: Dragon Rising 2

Far Cry 3

Killzone 3

Grand Theft Auto V

Max Payne 3

 

 

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan jo være et greit tiltak...

 

Spiller MAG (S.V.E.R) og Uncharted 2. Har MGS4, men har faktisk aldri fått til og spille online, jo kanskje en gang!

Har en noe kronglete mic, det vil si usb ledningen er altfor kort, så vi får se hva jeg får gjort med det.

PSN: andr3asb

 

EDIT: håper bare ikke tråden blir flyttet over til Sosial spilling delen av forumet. Da får jo ikke tråden noe som helst publisitet til folk med PS3 her på forumet omtrent, og da er jo hele vitsen ute etter min mening..

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar
EDIT: håper bare ikke tråden blir flyttet over til Sosial spilling delen av forumet. Da får jo ikke tråden noe som helst publisitet til folk med PS3 her på forumet omtrent, og da er jo hele vitsen ute etter min mening..

Den sosiale delen kommer kun til å være en liten del av denne tråden etter de fleste som er intreserte har slengt seg på. Nyheter rundt spill i denne sjangeren, spørreundersøkelser og forskjellige temaer vil nok dukke opp her.

 

Prøvde å legge til en spørreundersøkelse i går, men da jeg klikket på forhåndsvis innlegg forsvant alt, og dukket heller ikke opp når jeg klikket endre innlegg. Skal sies at jeg var litt trøtt, så kan godt hende det var jeg som surret litt.

 

Men finnes det ikke en slik tråd som dette fra før av?

Jeg startet en for lenge siden, som tok for seg FPS generelt, men den ble det svært lite ut av. Det var en som lagde en egen tråd, som var mer generelt rettet mot sosial spilling som var innom den tråden også. Ellers finnes det nok flere lignende tråder som dette.

 

Det jeg ønsker med denne tråden, som jeg føler avskiller denne fra en del andre jeg har vært innom, er å holde en mer spesifikk rettning innenfor skytespillkategorien, og at denne tråden ikke kun begrenser seg til PSN-kontoer, men også har intressant og relevant informasjon for de intresserte.

Lenke til kommentar

Slang ut en poll så man enklere kan få en oversikt over hva folk har eller har planer om å anskaffe seg.

 

Men jeg lurer litt her: En klan, er det liksom et lag? Blir klanen med i konkuranser eller bare spiller sammen for morro skyld? Er det mulig og vinne nye våpen via en klan?

Er vel kanskje ikke noe fasitsvar. Har fått det for meg at mange klaner i større grad ofte er mer forpliktet å møte opp på diverse treningskamper, og kamper mot andre klaner. Selv ønsker jeg ikke og tror jeg ikke at jeg har mulighet til å binde meg til de forpliktelsene, men ønsker allikevel å spille på lag med samme personer over tid for å danne et mer lagsammarbeid enn å spille med forskjellige personer hver gang jeg logger meg på der de løper i alle retninger, har null mulighet til kommunikasjon eller tilvendig av handlingsmønstre, osv. Det å vinne nye våpen i klankamper er iallefall nytt for meg, men så har jeg ikke store greiene på klaner heller, så kan ikke akkurat avkrefte det :p

Lenke til kommentar

Gameinformer review: MAG (7.0): http://gameinformer.com/games/mag/b/ps3/ar...mag-review.aspx

 

Gamespot review (+video-review): MAG (8.0): http://www.gamespot.com/ps3/action/mag/review.html

Medal of Honor (2010) trailer, er noe gammel, men sikkert en del som ikke har fått med seg denne enda:

 

vis jeg møter de når jeg logger på så inviterer jeg til et game? Eller avtaler vi her?

Ingen av dem er en umulighet. Om man ønsker å spille spill som ikke alle pleier å bytte i PS3-en for å spille online kan det nok helt klart være greit å avtale her.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Ser ut som S.V.E.R er det mest populære valget i MAG. Hva har valg av lag å si? Utifra anmeldelser så er de stort sett det de samme med forskjellige visuelle preg over seg.

 

Vil det gå utover f.eks ventetid når du legger deg i kø for å spille om du er på et av de tre lagene som har mange spillere? Om ikke joiner jeg bare det laget som flest her inne er med i.

Lenke til kommentar

Når jeg begynte og spille, ante jeg ingenting om at det var mange spillere som valgte S.V.E.R, jeg valgte de av den grunn at jeg foretrekker AK liknende våpen og litt rebelskhet :p Deretter begynte jeg bare og spille som vanlig, inntil jeg beseøkte MAG sine forum, der var det overflod av tråder med at alle valgte s.v.e.r osv.. Nå får jeg ikke byttet faksjon før jeg er ferdig, eller har nok experience points, så da bryr jeg meg heller ikke med det. Om det har noe og si vet jeg ikke. (Altså, det kan jo ha noe og si for folk i tråden her, RAVEN og S.V.E.R får jo ikke akkurat spilt på samme lag, men det er jo åpenbart) :p Tror alle har sine overtak og svakheter, ifølge forumene virker det som om akkurat det er litt i ubalanse..

 

EDIT:

 

Det med ventetid tror jeg ikke er noe problem, som oftest når jeg spiller er det omtrent helt like mange personer som spiller S.V.E.R som spiller RAVEN og VALOR, tar kanskje 10-20 sek, så er man inne i en lobby..

Endret av andr3asb
Lenke til kommentar
Når jeg begynte og spille, ante jeg ingenting om at det var mange spillere som valgte S.V.E.R, jeg valgte de av den grunn at jeg foretrekker AK liknende våpen og litt rebelskhet :p Deretter begynte jeg bare og spille som vanlig, inntil jeg beseøkte MAG sine forum, der var det overflod av tråder med at alle valgte s.v.e.r osv.. Nå får jeg ikke byttet faksjon før jeg er ferdig, eller har nok experience points, så da bryr jeg meg heller ikke med det. Om det har noe og si vet jeg ikke. (Altså, det kan jo ha noe og si for folk i tråden her, RAVEN og S.V.E.R får jo ikke akkurat spilt på samme lag, men det er jo åpenbart) :p Tror alle har sine overtak og svakheter, ifølge forumene virker det som om akkurat det er litt i ubalanse..

 

EDIT:

 

Det med ventetid tror jeg ikke er noe problem, som oftest når jeg spiller er det omtrent helt like mange personer som spiller S.V.E.R som spiller RAVEN og VALOR, tar kanskje 10-20 sek, så er man inne i en lobby..

Valgte Raven da det var dem som hadde kommet lengst i teknologisk utvikling (er litt teknologifreak), og fordi de holdt til i Europa. Grunnen til jeg vurderer å bytte lag er av, som du også nevner, den grunn at man ikke kan spille sammen om man er på forskjellige lag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...