Gå til innhold

Asus X52JR - Noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har skjønt at det skjer mye på hardware fronten når det gjelder bærbar pc.

 

Har kikket litt på denne Asusen:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574390

Er dette et bra kjøp?

 

Eller er dette et bedre kjøp?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574384

 

Setter stor pris på noen innspill da jeg ikke finner noe tester eller erfaringer på

noen av maskinene, ikke engang på Asus hjemmeside. Merkelig egentlig!

 

Hvilken av de to ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner ingen tester av den nei, men jeg er rimelig sikker på at den er god :)

 

Bestilte en selv i går, har stor tro på Asus. Spesielt med tanke på byggekvalitet etc. Prisen er heller ikke avskrekkende.

 

 

Gratulerer med avgjørelsen! For det er ikke lett å bestemme seg!

 

Den er litt i overkant av prisen jeg hadde tenkt meg den du linket til.

Jeg skal ikke bruke maskinen til spill, kun surfing, musikk, film og photoshop.

Er denne et godt kjøp til mitt bruk?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574384

 

Eller er det andre maskiner du anbefaler?

Jeg også har stor tro på Asus ;o)

Lenke til kommentar

Ok, så da er det slik at av de to maskinene jeg linket til i første

post på tråden er den med Core i3-330 prosessor soleklart best?

 

Eller vil jeg kanskje ikke merke noe forskjell siden den skal brukes

til surfing, musikk og film?

 

Noen som vet om det er forskjell i utseendet på disse to?

Er veldig vanskelig å finne bilder av Asus pcene!

Lenke til kommentar

Hei,

 

Beklager at det tok litt tid, men har vært veldig opptatt med jobb og lignende i det siste :)

Har 3 bilder jeg poster her, beklager at jeg ikke er verdens beste fotograf!

 

Merk at bildene er tatt uten adapter tilkoblet, så lysstyrken er på laveste.

 

post-79814-1265044077_thumb.jpg

 

post-79814-1265044084_thumb.jpg

 

post-79814-1265044088_thumb.jpg

 

 

Kan forøvrig nevne at jeg testet Dragon Age Origins på maskinen i går, og det flyter perfekt med alt på max av innstillinger. VELDIG positivt overrasket, da den danker ut min stasjonære (se sig) på det spillet :)

Lenke til kommentar

Håper det går greit at jeg bumper denne (ikke så gamle) tråden. :)

 

Jeg har kikket litt på denne asus X52JR, men synes det er veldig rart at jeg ikke kan finne noenting om den på nettet - selv ikke i produktlistene til Asus (på asus.com -> Norway)

 

Noen som vet om denne finnes under et annet produktnavn? Eller er den bare så ny at det ikke har dukket opp noenting om den ennå?

 

Noen her som har kjøpt og mottatt den og kan skrive noen få ord om den (førsteinntrykk bare) og kanskje legge ut noen bilder?

Produktbildene som finnes i f.eks. prisguiden er ganske dårlige :\

Lenke til kommentar
Håper det går greit at jeg bumper denne (ikke så gamle) tråden. :)

 

Jeg har kikket litt på denne asus X52JR, men synes det er veldig rart at jeg ikke kan finne noenting om den på nettet - selv ikke i produktlistene til Asus (på asus.com -> Norway)

 

Noen som vet om denne finnes under et annet produktnavn? Eller er den bare så ny at det ikke har dukket opp noenting om den ennå?

 

Noen her som har kjøpt og mottatt den og kan skrive noen få ord om den (førsteinntrykk bare) og kanskje legge ut noen bilder?

Produktbildene som finnes i f.eks. prisguiden er ganske dårlige :\

Den er bare så ny at det ikke er noe særlig informasjon om den der ute enda, og som vi vet så er ikke produsenter så kjappe med å få ut informasjonen på sidene sine heller.

 

Har vært lykkelig eier av en Asus laptop snart i 3 år. God byggekvalitet etter min mening, hvertfall i forhold til Acer som jeg kjøpte for noen månder siden. Aceren endte med å bli returnert og jeg fikk pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Fikk Asus X52JR i går (500 gb disk, 4 gb ram).

 

Det første jeg gjorde var å avinstallere alt tullet som følger med. Deretter sette opp dual boot med linux. Fedora 12 var litt problematisk å installere, så jeg installerte Ubuntu 10.4 istedet.

 

Laptopen er som kjent veldig ny, så det er ikke alt som funker i Linux. Har ikke sett på skjermkortdrivere ennå, og wired network funket ikke med en gang (men fikk fikset det til slutt, så du får si fra hvis du skal gjøre det samme). I tillegg viser webcamet mitt bilde opp ned (i Linux).

 

Uansett, foreløpig er jeg veldig fornøyd.

 

Hadde vært fint om du kunne poste noe om batterilevetiden når du får laptopen din. Jeg har ikke eid en laptop på mange år, og vet ikke helt hva jeg skal forvente for tiden.

Lenke til kommentar
Hadde vært fint om du kunne poste noe om batterilevetiden når du får laptopen din. Jeg har ikke eid en laptop på mange år, og vet ikke helt hva jeg skal forvente for tiden.

 

Hva slags batterilevetid får du da?

 

Jeg ville forventet 3-4 timer ut av en slik maskin, selv om den ikke har noen ulv-prosessor (de ligger jo på 7-8 timer). Men er litt redd for at den ikke ligger på mer enn 2-3 timer...

Lenke til kommentar

En ting jeg gjerne skulle hatt svar på fra dere andre som har kjøpt X5JR:

 

Jeg har lagt merke til en veldig lav men høyfrekvent pipelyd fra maskinen som dukker opp noen ganger. I går hørte jeg den hele tiden, men i dag har jeg ikke lagt merke til den.

 

Understreker at dette ikke er en voldsom ulyd, og ingen andre rundt meg har lagt merke til den, men jeg er litt sær på slike ting.

 

Hadde dere giddet å poste noen tanker om dette etter at dere har brukt PCen litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...