Gå til innhold

Asus X52JR - Noe å satse på?


Anbefalte innlegg

En ting jeg gjerne skulle hatt svar på fra dere andre som har kjøpt X5JR:

 

Jeg har lagt merke til en veldig lav men høyfrekvent pipelyd fra maskinen som dukker opp noen ganger. I går hørte jeg den hele tiden, men i dag har jeg ikke lagt merke til den.

 

Understreker at dette ikke er en voldsom ulyd, og ingen andre rundt meg har lagt merke til den, men jeg er litt sær på slike ting.

 

Hadde dere giddet å poste noen tanker om dette etter at dere har brukt PCen litt?

 

Hei

Jeg fikk min i dag.

Nå har ikke jeg mye peil, men jeg hører en høyfrekvent lyd. Er ikke pipelyd, men mer en slags knitring. Er det harddisken eller?

Må innrømme at jeg trodde det var noe galt med en gang.

Sjekket det nå og det er når harddisken jobber at lyden kommer.

Skal det være slik?

 

Det er ikke samme lyden på min gamle Lenovo.

Bråker din maskin på samme måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen harddiskmodeller kan lage en hvinelyd, men skuffende at det sitter en slik en i x52jr..

 

jeg var et lite øyeblikk rett for at dere snakket om en hvining àla core2duo-hviningen når den klokket ned, som jeg hadde på min m1330. Men får håpe intel ikke har gått i baret der nok en gang!

 

edit: skrivefeil, man->min :)

Endret av oycob
Lenke til kommentar

tja, det er relativt normalt at hardisker gir lyd fra seg, tror jeg har tre latpopper, asus, toshiba, dell som alle har gitt den høyfrekvente summelyden fra seg. Personlig så hater jeg det...

Med asus a6ja var det bare sørge for at hardisken hele tiden gikk rundt i full hastighet, om den gikk idle/lavere kom lyden. så jeg kjørte et program (winamp/vlc) som leste konstant (lengre mp3/waw fil på repeat uten lyd ut).

 

Asus a6ja var btw den beste laptoppen jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg fikk min i dag.

Nå har ikke jeg mye peil, men jeg hører en høyfrekvent lyd. Er ikke pipelyd, men mer en slags knitring. Er det harddisken eller?

Må innrømme at jeg trodde det var noe galt med en gang.

Sjekket det nå og det er når harddisken jobber at lyden kommer.

Skal det være slik?

 

Det er ikke samme lyden på min gamle Lenovo.

Bråker din maskin på samme måte?

 

Harddisken lager lyder når den leser eller skriver fordi lesearmene beveger seg opp og ned på platen. Denne lyden er helt normal og høres på alle(?) harddisker, spesielt hvis du legger øret inntil.

 

På noen disker er denne lyden ganske "grov", som når du skraper neglen langs en trevegg. På andre disker er den litt mer høyfrekvent.

 

Hvis du kun hører lyden når harddisken jobber snakker vi sannsynligvis ikke om samme lyd. Jeg hører også en knitring fra harddisken, dog litt mer høyfrekvent enn jeg er vant til, men ikke noe å bekymre seg over.

 

Lyden jeg snakker er hørbar selv om harddisken ikke jobber, og noen ganger oppstår den etter at Windows har kjørt en stund, så jeg aner ikke hva som er årsaken. Den er ihvertfall veldig høyfrekvent.

 

Jeg hører den forresten ikke før Windows har bootet, dvs i BIOS osv.

 

Har ikke klart å finne ut hvilket komponent som gjør det. Og ingen av de jeg har vist det til synes det er noe å bry seg om.. Vet ikke om det er noe spesielt med X52JR eller min laptop spesielt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...