Gå til innhold

Avast 5.0 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må man fremdeles registrere seg for å benytte den? Det er grunn nok til å foretrekke AVG for min del.

 

Denne versjonen av Avast er jo såååå mye mindre irriterende å installere enn avg. Pluss at grensesnittet har blitt kraftig forbedret. Vel vært registreringen.

 

PS: Avast Free 5.x har i tillegg fått rootkit scanning/detection

Endret av maximus
Lenke til kommentar
Tar 2 sekunder og registrere seg, mad_arab

 

Tiden det tar var ikke poenget. Det er uansett mer enn 2 sekunder, og den må attpåtil fornyes hvert år (ihvertfall sist gang jeg sjekket). Dette er en ulempe seg gjør at jeg ikke gidder å bruke Avast.

 

Derfor lurte jeg enkelt og greit på om de fremdeles har denne praksisen.

Lenke til kommentar
V5.0, kommer denne som en automatisk oppdatering om man har V4.x installert allerede?

 

Virker ikke slik. Ser ut som man må avinstallere v4, og så installere v5. Men det er absolutt verdt det. Et utrolig mye bedre interface nå. Men husk å slå av lyden fra programmet dersom du ikke vil ha en dame pratende hver gang det skjer noe i Avast. :)

 

Ang. registrering, så er det veldig fort gjort. Ser også ut som om man kan registrere seg rett i programmet. Jeg har aldri fått noe spam eller mas fra Avast på noen måte som følge at jeg har registrert meg for nøkkel hos dem. Nøkkelen man får varer litt over ett år av gangen.

Lenke til kommentar
Tar 2 sekunder og registrere seg, mad_arab

 

Tiden det tar var ikke poenget. Det er uansett mer enn 2 sekunder, og den må attpåtil fornyes hvert år (ihvertfall sist gang jeg sjekket). Dette er en ulempe seg gjør at jeg ikke gidder å bruke Avast.

 

Derfor lurte jeg enkelt og greit på om de fremdeles har denne praksisen.

 

Mye kjappere i versjon 5 enn i versjon 4, i den nye trykker du bare en knapp inne i kontrollpanelet, noe lignende aktiveringen til Windows.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 års lisens hos Avast, og har hatt denne i over ett år allerede (lisens altså, ikke versjon 5.x). Lisensen kjøpte jeg i en pakke (kampanje dem hadde for da litt over ett år siden). Fikk 10 stk lisenser på Pro, 1 stk lisens til Windows Home Server i 3 år for litt under 1000,-.

 

Aldri angret et sekund. Installerte versjon 5 i går, og dette kan man fint gjøre uten å fjerne versjon 4.8 først. Dette skjer av seg selv.

 

Versjon 5 er raskere, og bruker i alle fall hos meg betydelig mindre minne enn versjon 4.8 gjorde. Selv om også 4.8 var snill på minnebruk. Den viktigste endringen er uansett for min del grensesnittet, som tidligere var helt j**lig.. Nå er det direkte pent :)

Lenke til kommentar

Ser fin ut den nye versjonen, fin interface, rask, og gjerrig på minnebruken.

 

Men som i forrige versjon måtte jeg slå av web og network shield. Med disse på ble surfingen myyye tregere.

 

Edit: Det er hovedsaklig Behavior Shield som gjør surfing treg, den utløser en hel masse DPC aktivitet som spiser CPU kraft. Ved å stoppe denne så er alt som normalt, selv med Web og Network sheld aktivt.

Endret av Vegggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...