Gå til innhold

Anbefal meg en Anime


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett mye Anime, for å være ærlig så er den eneste Animeserien jeg har sett Deathnote som jeg fikk av en kamerat, og forelsket meg i "sjangeren".

 

Jeg vet det fins tusener av animeserier der ute, så jeg lurer om det er noen som er i samme stil som Death Note (nåtid, lite mytologiske skapninger, mye mystikk).

Er det noen som har noen tips på serier som kan passe meg, selv om jeg vet jeg er kresen? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa jo Death Note stillte seg alene =P

Hva med Gankutsuou, den ser litt mystisk ut =P (ikke sett den selv)

Her har du en liste med anbefalinger å se, hvis man har sett Death Note - Link.

Noen har forslagene er veldig tynt basert: eksempel:

"Both series are dark, pyschological and have a great feeling of tension." (quote fra en sammenligning mellom DN & Patlabor WXIII)

Jeg mener: Hvor mange serier kan ikke gjøre det samme =P det blir for dumt.

 

Men noen gir faktisk mening, slik som denne:

"Michiru possesses Shinigami Eyes, doesn't that remind you of Death Note?" (quote fra en sammenligning mellom DN & Zombie-Loan)

 

(hmm.. frister å sjekke ut Zombie-Loan)

Lykke til med valget Valkyria :)

Lenke til kommentar

@MAL: wow.. verste anbefalinger EVVA xD

@Kenichi-san: Zombie-Loan er grei underholdene 100% ren shounen action, men major cliffhanger slutt=/ Jeg likte den, men not so much slutten.

@Trådstarter: Nei, ikke se Elfen Lied=P Gankutsuou er bra. Ikke noe lik Death Note, men fremdeles definitivt verdt å se.

Endret av 世界一
Lenke til kommentar
@MAL: wow.. verste anbefalinger EVVA xD

@Kenichi-san: Zombie-Loan er grei underholdene 100% ren shounen action, men major cliffhanger slutt=/ Jeg likte den, men not so much slutten.

Ang MAL, nå har/hadde kanskje ikke DN den beste listen recommendations, men jeg har fint klart å finne serier basert på det =)

Man finner fint serier man kan like der (hele poenget?), selv om kanskje ikke seriene ligner så veldig.

selv fant jeg K-On via Lucky Star, og Hyakko via Azumanga Daioh.

Mulig det bare du som ikke klarer å sammenligne serier? :p

 

ang Zombie-Loan: Sett OVA`en også? (vel, det er tydeligvis ikke OVA ifølge brukerne på MAL, men whatever) =P

Men ja, jeg har lest at den har cliffhanger...

 

... Hva enn det der betyr, Elfen Lied er crap. Pure and utter crap.

Smak og behag, selv ga jeg den 8/10 (den gang jeg så den). Den er ikke SÅ dårlig som du skal ha det til

Lenke til kommentar

Som sagt; Code Geass, og Monster. To ekstremt bra animéer.

Men jeg vil også anbefale Dance in the Vampire Bund, selv om den ikke er litt "mytologisk", så er den ganske jordnær i likhet med Death note. Den er on-going, så det er bare 2 episoder nå, men det kommer ny hver uke. Gungrave er også en ganske god "Seinen", eller voksen-animé, med tøff gangster-stemning, og gode karakterer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gantz dude, sykt bra

 

Plot Summary: Kei Kurono is a typical high school student in a selfish world, not caring about anyone other than himself. However when, by chance, he was forced to help out his childhood friend, Katou Masaru, rescue a drunkard who fell into subway tracks, both he and Katou were killed... Or not. After being run over by the train, they were suddenly teleported to an enclosed apartment with others who recently died. And now their lives are controlled by a mysterious black ball inside the apartment called GANTZ, and they are forced to participate in a "game" of unprecedented danger and horror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...