Gå til innhold

Retrofil: Alcatel One Touch Easy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duracell batteriene er nok rundt 0.2V høyere pr stk enn ladebatteriene. Derfor bør dere bruke noen ladebatterier. Totalt har dere .6 V høyere spenning inn på telefonen, noe som sikkert er grunnen til at den blir "litt" varm.

 

Men jeg husker dette var FAMILIENS første telefon. Mor kjøpte den av en Netcom selger på gaten for dyre dommer i Oslo. Hadde i flere år et fantastisk dyrt abonnement. Men telefonen tålte mye, antennen var blant annet veldig grei å tygge på ;)

 

Tror den overlevde til rundt 2004 før den ble byttet ut med en litt nyere modell.

Lenke til kommentar

Mja, jeg heller mer til at det var min eminente evne som loddeboltfører som ledet til varmeutviklingen. Kortsluttet vel et av batteriene underveis. Jeg var en smule unøyaktig i artikkelen. Det var nemlig batteriene som ble for varme til å holde i. Telefonen startet dog problemfritt i korte perioder inntil varmen ble uutholdelig, og jeg ble litt nervøs med tanke på å holde rundt den provisoriske anordningen :)

Lenke til kommentar

Jepp, antennen forsvant av estetiske grunner. Egentlig fryktelig synd, da antenne på mobilen gir langt bedre dekningsforhold, noe som igjen gir lavere batteriforbruk og bedre dekning selv under dårlige forhold.

 

Jeg hørte til og med om mobiler som fikk påmontert "falsk" antenne da de skulle selges i USA, da det tidligere var slik at mobiler "måtte" ha antenne der borte. Forstå det den som kan. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Min første mobil! :D

 

Go'klossen det, tenker jeg. Fra tida der jeg brukte Telenor Ring Kontant, en SMS kosta 1,50 og jeg kjøpte ladekort for 150 kr til stadighet. Jeg ble en racer på å huske mobilnumre, for når du fikk meldinger klarte ikke telefonen å koble avsender mot telefonlista di (altså sto det avsendernummer i displayet, ikke navn). Den uttrekkbare antenna var ganske morsom å fekte med. Særlig mot andre som hadde liknende telefoner, f.eks. en diger Motorola som også var "populær" blant oss fjortisene.

 

Ingen spill eller andre morsomheter. Bare telefon.

 

Old school.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...