Gå til innhold

Slipper linjelekker bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Operativsystemet er Windows 7 Home Premium, og med tanke på at MSI skryter av hvor bra denne maskinen passer for forretningsfolk på farten synes vi det er rart at man ikke har valgt Business eller Professional.

 

Hvilken feature fra Professional er det forretningsfolk på farten har bruk for, da?

 

XP-mode? Domenepålogging (på farten)? RDP server?

Endret av bolt
Lenke til kommentar
Selv er jeg alltid pålogget domenet på jobben når jeg er ute og reiser :p

 

Herregud, skaff deg litt mer kunnskap før du kommenterer. Aldri hørt om VPN? Dial In??? Er helt vanelig å benytte på forettnings laptops.

 

Kjenner mangen som er oppkoblet 24/7 mens de er ute og reiser...driver kontroller osv.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Herregud, skaff deg litt mer kunnskap før du kommenterer. Aldri hørt om VPN? Dial In??? Er helt vanelig å benytte på forettnings laptops.

Det var da voldsomt til utbrudd.. Fått kaffe enda?

Satt forøvrig pålogget VPN med Win7HP senest i går kveld...

 

Ser ikke helt hva du sikter til..?

Endret av bolt
Lenke til kommentar
Må innrømme at heller ikke jeg ser hvor du peker, AvidGamer.

 

Sa jo det. Home versioner, som vanligvis er den OS versionen du får med når du kjøper PC kan IKKE brukes i domene. Derfor er det merkverdig at her benyttes ikke Buisness/Pro versionen. Og når buisness folk som er "i farta" bruker de VPN/Dial-in for å koble seg opp mot domenen....derfor står det "forretningsfolk på farten" i innlegget her som bolt måtte le av og oppføre seg som en tulling.

Han tror at "folk i farten" er ikke oppkoblet, men vi lever i 2009, og det fins mobil internett muligheter....

 

Men ikke tro på meg, se selv:

http://www.intowindows.com/difference-betw...imate-editions/

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

AvidGamer, du både skriver og oppfører deg som en tulling. Språket ditt er helt på kanten av hva som kan kalles norsk, og personangrepene du kommer med er aldeles unødvendige. Du fortsetter å prøve å ro deg ut av det, men sannheten er at du ikke visste at Win7HP kan brukes med VPN.

 

Jeg vil tro det fungerer utmerket for de fleste å koble seg opp med VPN og så bruke remote desktop til jobbmaskinen, noe Win7HP støtter uten problemer. Skal man på død og liv logge på domenet over VPN må man nok dessverre oppgradere ja, men for de fleste bør ikke dette være noe problem.

 

For å svare på tiltale er jeg klinkende klar over at vi lever i 2009 og nyter det fullt ut med "bredbånd" og jobben tilgjengelig hvor enn jeg er.

Endret av bolt
Lenke til kommentar
AvidGamer, du både skriver og oppfører deg som en tulling. Språket ditt er helt på kanten av hva som kan kalles norsk, og personangrepene du kommer med er aldeles unødvendige. Du fortsetter å prøve å ro deg ut av det, men sannheten er at du ikke visste at Win7HP kan brukes med VPN.

 

Jeg vil tro det fungerer utmerket for de fleste å koble seg opp med VPN og så bruke remote desktop til jobbmaskinen, noe Win7HP støtter uten problemer. Skal man på død og liv logge på domenet over VPN må man nok dessverre oppgradere ja, men for de fleste bør ikke dette være noe problem.

 

For å svare på tiltale er jeg klinkende klar over at vi lever i 2009 og nyter det fullt ut med "bredbånd" og jobben tilgjengelig hvor enn jeg er.

 

Du spør jo "Hvilken feature fra Professional er det forretningsfolk på farten har bruk for, da?"

 

Jeg svarer. Men likevel oppfører du deg helt tullete som om du ikke får det med deg. Selvklart funker VPN, men jeg sa jo DOMENE.

 

Jeg er ikke norsk, men gjør mitt beste å bli forstått. Hva er din unskylding å være så ubegripelig fjern? Din kommentar var mye styggere enn at jeg sa "tulling", noe selv små barn tåler og ler av.

 

Jeg forsøke bare å gi deg svaret på ditt føste spørsmål.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

avidgamer: hw-nettverket er proppfullt av glade datainteresserte nerder som ikke har kjennskap til hvordan et vanlig jobb-nettverk er satt opp og hvordan ola nordmann jobber - så du må ikke ta deg nær av det de sier, og bare scrolle forbi en del innlegg.

 

uten at jeg vet det tipper jeg MSI har under 1% markedsandel i bedriftsmarkedet i Norge, og de har vel heller ikke satset på dette markedet i Norge.

Lenke til kommentar

Er virkelig de fleste vanlige arbeidsplasser avhengig av domenet bare for å kunne koble seg til remote? Da har ikke jeg jobbet mange vanlige steder, gitt... Jeg har som regel kunnet bruke Debian om jeg ville.

 

Håper og tror at IT-adminene på disse vanlige stedene vet hva de skal kjøpe til sine ansatte så man unngår slike problemer.

Endret av bolt
Lenke til kommentar
Er virkelig de fleste vanlige arbeidsplasser avhengig av domenet bare for å kunne koble seg til remote? Da har ikke jeg jobbet mange vanlige steder, gitt... Jeg har som regel kunnet bruke Debian om jeg ville.

 

Håper og tror at IT-adminene på disse vanlige stedene vet hva de skal kjøpe til sine ansatte så man unngår slike problemer.

å være meldt inn i et domene er vel et must for enhver forretning. Selv om dette ikke er et problem i større foretninger, da de har sitt eget image på maskinene, vanligvis med xp proffessional. å ikke kunne meldes inn i et domene ER et minus.

Lenke til kommentar

Ja, fleste benytter domener. Det er sikkrere enn vanlig nettverk. Du har full kontroll over alle klientene og brukere osv. De kan domener som strekker seg til forskjellige verdensdeler, og en admin kan sitte hvorsomhelst og ordne opp med et enkel MMC vindu.

 

Domener blir mer og mer utbredt i vanlige hjem nå. Fleste folk har mer enn 2 PCer og er opptatt over sikkerhet. Derfor kom MS ut med Home Server slik at folk kan sette opp hjemme domene til en billig peng...men det er litt ironisk at deres "Home Server" ikke kan benyttes med Home OSet i domenet...

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...