Gå til innhold

Test: Corsair Flash Voyager GT 32 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for morroskyld ville jeg likt å sett testen gjentatt i "brukt" tilstand tilsvarende det man gjør med SSD for å se hva man kan forvente av ytelse etter en tids bruk. Alså skriv èn stor fil over hele lagringsmediet, og så slett den slik at alle blokkene er brukt og må slettes før de kan skrives på nytt.

 

Med prisen på denne ville jeg faktisk anbefalt å gå for en 40GB Kingston V med et SATA til USB2 og eSATA adapter for de som ønsker ytelse. Begge disse kan fåes for under 1000-lappen og vil mette USB2 på både lesing og skriving uavhengig av filstørrelse (eller litt under for 4KB random read, ca 20MB/s). Der eSATA er tilgjengelig vil man få 150++ MB/s lesehastighet.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med Voyager er hele oppbyggningen. For det første så stod minnepinnen min igjen i maskinen og jeg med et gummihylster i fingrene etter et par gangers bruk, og i tillegg er selve kontakten veldig skjør. Det er bare flaks at jeg ikke har måttet lime og lodde på igjen kontakten, og det er med pent bruk.

Lenke til kommentar

Har en gammel Flash Voyager 4GB, og skal være sagt at den er litt klumpete og vanskelig å bruke i USB-portene bakpå maskinen om det står noe i porten ved siden av, pluss at korken sitter løst og jeg må passe på at den ikke forsvinner. Men min pinne har i alle fall tålt mye rart, som vann, blitt tråkka på og ligget i mange minusgrader. Fungerer greit enda.

 

Nå liker jeg bedre å bruke 2.5" USB-disker fordi jeg gjerne tar med meg mange store filer på en gang når jeg er avgårde ymse steder. USB-pinner bruker jeg bare til småting.

Lenke til kommentar

Jeg har 6-7 slike GT pinner. Fra 4GB til 32GB og har ikke hatt problemer med noen av dem hittil.

 

Den ene oppdaget jeg hadde blitt litt bøyd nå nylig, men den fungerer fint.

 

Dog skal det sies at det er vesentlig fysisk størrelsesforskjell på 4GB og 32GB. Var i varta til å kjøpe en 128GB også, men den så ut til å være på størrelse med en mobil, og det blir litt i drygeste laget.

Lenke til kommentar

Har mistet alle mine tre Voyagers på grunn av at kontakten har knekt ved kretskortet. Nå skal det sies at det ikke skjer uten videre. Det er helst når man dulter bort i den mens den står i usb kontakten at den får en liten bøy. Bøyes den ofte nok knekker den til slutt (materialtretthet). Har ikke opplevd dette med andre minnepinner (bruker survivor serien nå), tror det er fordi gummien ikke gir kontaktene nok støtte i forhold til plastlaget som omslutter kontaktene på de fleste andre minnepinnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...