Gå til innhold

Test: Sony SRS-DB500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker at det kommer flere 2.1, dette er et utrolig bra mellomting mellom noe kjedelige 2.0 høytalere som ikke levere NOE bass og et skikkelig 5.1/7.1 anlegg som tar mye plass, krever oppsett eller hvor folk bare har alle høytalerene forran seg (poengløst med mer enn 2 høytalere da)

 

Det jeg synes er litt kjedelig er at det ikke blir mer anlegg med digital utgang. I denne digitale verdenen vi lever i, ville ikke dette være naturlig? Jeg forstår det med tanke på å holde prisen nede og slik, men på de litt dyrere 5.1 anleggene er det virkelig et savn for meg.

Lenke til kommentar

Det nevnes jo at denne er kraftig. Men det kan vel kanskje også nevnes at Sony har målt denne med hele 10% forvrengning på lyden. Tipper den har 20-30 ekte watt å yte. Den høres nok kraftig ut, men når det dras på så blir nok lyden forferdlig mye dårligere, så den kan nok ikke spille så veldig høyt hvis man virkelig ønsker det.

 

Men nå er jo ikke Sony alene om slike målinger for slike anlegg, men de er en av de verre når det kommer til folke klassene. Det er ikke mange år siden de kom med ett 5.1 anlegg de skrøt hemningsløst av som hadde hele 1200 W.

 

Synd slikt ikke nevnes i anmeldelser. Produsentene leser anmeldelsene, og hvis slike uriktige opplysninger blir nevnt som en negativ ting, og man enten kan måle selv, eller regne seg ut til hva som er korrekt, så kanskje de også begynner å skjerpe seg.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som (etter litt lesing mellom linjene) konkluderer med at dette er bare møkker?

 

 

- "Presis bassgjengivelse" ... men hvor dypt går det? Mye trøkk, men bare i et begrenset frekvensområde som ikke strekker seg så spesielt dypt, eller???

 

- 150w sub, målt med 10% forvregning, målt ved 1kHz.

Når ble 1kHz relevant med en sub?!!.

 

Jeg synes sånt bør legges vekt på når dere skriver hvis dere skal kunne levere noen form for kvalitet, og ikke bare dulte etter Tore Neset.

 

- Mangler oppover i registeret på disktantene, fraværende mellomtone (nasal lyd?)

 

Det høres nesten ut som at det eneste dette anlegget klarer å spille er haglelyden i CS.

 

Med artikkelen får jeg mer inntrykk av at man prøver å stryke sony medhårs, selv om de har levert et dårlig anlegg.

 

Og konklusjonen .... "dårlig, men greit til pc-bruk". Så musikk og film er ikke pc-bruk? Er det bare haglelyden i CS som gjelder? Så god lyd i spill er ikke relevant? Da hyrer det bare med at det bråker?

 

Og da er 1500kr BILLIG? Det høres heller ut som noe du kunne betalt 250kr for på biltema (og at det mangler et klistremerke der det står 10000W PMPO).

 

Nei denne artikkelen ble jeg ikke særlig imponert over.

 

Jeg er forøvrig på utkikk etter et 2.0 sett som kan gi bra lyd på kontoret, uten å måtte ut med 3 høvdinger. Noen forslag?

 

Og da mener jeg GOD LYD til musikk.... ikke "god lyd bare til pc-bruk" (fatter enda ikke hva det EGENTLIG skal bety, hvis musikk og film ikke er relevant, og spill ikke fortjener god lyd!)

 

Har veldig lyst på et blue sky sett, men husker ikke hvem som fører de i norge (og har en mistanke om at de er litt for dyre til å forsvare et kjøp på jobb).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Jeg liker at det kommer flere 2.1, dette er et utrolig bra mellomting mellom noe kjedelige 2.0 høytalere som ikke levere NOE bass og et skikkelig 5.1/7.1 anlegg som tar mye plass, krever oppsett eller hvor folk bare har alle høytalerene forran seg (poengløst med mer enn 2 høytalere da)

 

Det jeg synes er litt kjedelig er at det ikke blir mer anlegg med digital utgang. I denne digitale verdenen vi lever i, ville ikke dette være naturlig? Jeg forstår det med tanke på å holde prisen nede og slik, men på de litt dyrere 5.1 anleggene er det virkelig et savn for meg.

 

Nå er det riktignok ikke så mye kildemateriale som utnytter det, men ihvertfall på papiret er det langt fra poengløst med flere høytalere foran, i det minste en center gjør lydopplevelsen vesentlig bedre.

 

JKJK: sjekket SVS sin satelitter?Beregnet for å kjøres med sub, så går ikke så veldig dypt, men eller bra saker til en ikke alt for ille pris (om du tåler den kjedlige designen)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...