Gå til innhold

Nasjonal spilldag i november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unødvendig? Hadde heller sett at bibliotekordningen døde ut med bøkene.

 

Vi er ikke så dårlig stilt i Norge at vi trenger det offentlige til å kjøpe underholdning på vår regning. Og har du råd til en spillemaskin har du også råd til å kjøpe/leie/låne ett spill fra andre.

 

Men det er bare min mening :)

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Unødvendig? Hadde heller sett at bibliotekordningen døde ut med bøkene.

 

Vi er ikke så dårlig stilt i Norge at vi trenger det offentlige til å kjøpe underholdning på vår regning. Og har du råd til en spillemaskin har du også råd til å kjøpe/leie/låne ett spill fra andre.

 

Men det er bare min mening :)

 

Når du sier vi ikker så dårlig stilt, mener du egemtlig deg selv da?

For hvis du tror alle som ønsker å spille har råd til dette tror jeg du skal se litt ut av vinduet.

Det finnes alt for mange barn som vokser opp i fattige hjem, hvor spillmaskiner og dyre spill er langt fra noe de kan forvente at foreldre kjøper til seg.

 

At biblotekene tilbyr spill synes jeg er kjempebra, da enda flere kan få gleden av å spille, uansett hvor mye penger de måtte ha.

En egen dag vet jeg ikke om de trenger akkurat, men dette er vel mest for å øke oppmerksomheten på at det faktisk er kommet spill på biblotekene vil jeg tro.

Lenke til kommentar

vi burde bruke mye mer penger på kultur og ikke minst bibliotek, og sette opp avgifter på røyk og alkohol som kom bibliotekene til gode, også deler av veiavgiften burde gått til kultur, og alle de som stemmer frp, burde hatt egen kulturskatt, slik at bøker og kultur fikk en bedre framtid i norge. Så bra det blir en spilldag på biblioteket, alle bør støtte opp om det . :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Med slike løfter ville du blitt svært upopulær hos de aller fleste. Norge er allerede enn av de mest beskatta landa i verden. Med økende fattigdom. sykehusene er på en tiendeplass i verdensrangering. Merkelig nok er danmark tre plasser forran. De vet hvordan et land skal styres og har slik jeg vet FRP politikk.

 

Det er ikke mange spill som minner om Norsk kultur.

 

Fifa 10 feks har ikke engang Norske kommentatorer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Synes det er ufatelig at folk er så negative til dette. nasjonal spilldag handler om å lage en møteplass hvor mennesker kan spille spill og ha det gøy sammen.. Hva kan være galt med det.

 

Det første jeg tenkte da jeg så at milt lokale bibliotek skulle satse på spill var: "det høres flott ut, hvordan kan jeg være med å bidra til at dette blir vellykket" og nå sitter jeg i en prosjektgruppe som skal arrangere den første spillkvelden på Hamar bibliotek neste uke og jeg gleder meg veldig til det.

 

Jeg gleder meg også til nasjonal spilldag, det er et veldig godt initiativ. Spill er et fantastisk kulturutrykk, og det sier seg selv at biblioteker burde satse på det.

Lenke til kommentar

Bra sagt, desigenr0. Jeg synes dette høres ut som et fint tiltak. Det er ikke lenge siden mange av oss raset over at TG skulle skattlegges. Det er flott at dataspill i seg selv nå blir skikkelig godtatt av stortinget. Selv skrev jeg særemne om dataspill brukt i skolen, og ser fortsatt stort potensiale i at det offentlige inkluderer spill mer.

 

Angående skatt og politikk: Å klage på at sykehusene til Norge er på en 10. plass (hvis det i det hele tatt stemmer) er noe av det dummeste jeg har hørt. Har du kanskje sett Sicko av Michael Moore? Vi skal være stolt av det norges sosialistiske retning har greid å oppnå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Bra sagt, desigenr0. Jeg synes dette høres ut som et fint tiltak. Det er ikke lenge siden mange av oss raset over at TG skulle skattlegges. Det er flott at dataspill i seg selv nå blir skikkelig godtatt av stortinget. Selv skrev jeg særemne om dataspill brukt i skolen, og ser fortsatt stort potensiale i at det offentlige inkluderer spill mer.

 

Angående skatt og politikk: Å klage på at sykehusene til Norge er på en 10. plass (hvis det i det hele tatt stemmer) er noe av det dummeste jeg har hørt. Har du kanskje sett Sicko av Michael Moore? Vi skal være stolt av det norges sosialistiske retning har greid å oppnå.

 

Nasjonal spilldag vil øke statens utgifter, trodde AP var de som ikke brukte penger.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...