Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Carmelita - Sigma 30mm F/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt å høre kellendil.

 

Dagens bilde er en kombinasjon av oktoberfestbilde og en utfordring som heter bildelek. Bildeleken er det en gjeng forskjellige bloggere som står for, og hver uke velges et nytt tema av en gitt blogger. Denne gangen er temaet vanskelig kjærlighet. Jeg syns vel kanskje det har blitt litt vel klisjefylte temaer hittil, men det får jeg vel bare tåle.

 

1. oktober

post-132318-1254412741_thumb.jpg

 

Det er litt spennende med det første bildet egentlig. Åpner jeg med en knallgod (til å være meg) start, eller kan det bare gå en vei videre - oppover? Spennende helt klart.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Velkommen tilbake! Godt å se flere er over i den rette tro på Mac-siden. :)

 

Herlig hvordan det rosa hjertet (en Post-It-lapp?) lyser opp som eneste klare farven. Komposisjonen har et eller annet litt spent ved seg; hadde bryggen enten vært lengre til venstre eller høyre ville det vært en annen ro over bildet. Men jeg tror kanskje jeg liker det best sånn som det er nå. Uro er ganske realistisk.

Lenke til kommentar
Velkommen tilbake! Godt å se flere er over i den rette tro på Mac-siden. :)

 

Herlig hvordan det rosa hjertet (en Post-It-lapp?) lyser opp som eneste klare farven. Komposisjonen har et eller annet litt spent ved seg; hadde bryggen enten vært lengre til venstre eller høyre ville det vært en annen ro over bildet. Men jeg tror kanskje jeg liker det best sånn som det er nå. Uro er ganske realistisk.

 

Jeg kommer nok ikke til å gå tilbake til PC-siden. Fryktelig fornøyd med min lille mac. Hehe.

 

Takktakk. Post-it-lapp ja. Uro er veldig tilstedeværende i den vanskelige kjærligheten. Det er jo temaet for bildeleken, og dermed også dette bildet. Dermed ble det naturlig for meg å ha en litt urolig komposisjon. Faktisk så tenkte jeg ikke noe særlig over det når jeg tok bildene, jeg bare visste at det skulle være sånn. Noe som forøvrig begynner å bli ganske vanlig for min del (som igjen kan være ganske irriterende innimellom). Litt beskjært er det, det skal jeg innrømme. Fotosekken hadde sneket seg med på bildet.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å følge med. Husker den andre festen du hadde jeg fulgte med i, da du fant på så mye sprell.. og at jeg likte det.

 

Her hadde jeg aldri gjettet at det var brutt kjærlighet som var temaet, og da pga de papirlappene. Tror nesten det hadde fungert bedre uten papiret, da kunne man latt tankene vandre selv til hvorfor den triste holdningen på en "ensom" ung jente, istedenfor å måtte lese teksten om hva du har i hendene.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle kommentarer. Kjempemorsomt!

Jeg er litt enig med deg pybalto. Lappene kunne likegjerne vært manglende i bildet, ettersom det ikke gjør så veldig mye for bildet. Problemet da er jo fargekodene. Det er jo det eneste rosa i bildet.

 

2. oktober

post-132318-1254518617_thumb.jpg

 

Dagens bilde viser stort sett det jeg har drevet med i dag. Jeg skulle ut på fototur (i byen) med ei venninne, men da hun hadde tatt to bilder så var batteriet på kameraet hennes tomt. Dermed tok vi turen til hybelen hennes. Vi inviterte over to fra klassa, drakk kaffe (og te for min del), spiste kjeks og hørte på plater med klassisk musikk. På bildet hører vi på Schoenberg. Ellers hørte vi på både Mahler og Debussy. Litt unormalt for ellers normale 18-åringer kanskje, men det var veldig koselig. Godt å høre på litt skikkelig musikk også.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Schönberg på Deutsche Grammophon – du verden. Ikke den verste måten en kan tilbringe en ettermiddag! Synes du har fanget stemningen fint, liker lyset i den ene seksjonen av rillene ved pickupen; klarer ikke la være å spekulere i hva slags informasjon som lurer seg i alle sporene.

 

(Forresten, for de som ikke lefler med klassisk til vanlig – Deutsche Grammophon er plateselskapet bak utgivelsen på bildet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...