Gå til innhold

"Gi bort en DVD-film" tråden v2. Les første post!


tsghost

Anbefalte innlegg

Hensikt

 

Denne "gi bort"- tråden baserer seg ganske så enkelt på at man skal gi bort en film fra sin egen samling. Poenget er så videre at den som har mottatt en film, skal finne en ny film som kan gis bort.

 

Det er vel heller få som ikke har en eller annen film liggende i samlinga si, som ikke gjør annet enn å samle støv grunnet diverse årsaker (”bomkjøp,” eier flere kopier av samme film/utgivelse, etc.). Så, det å delta i eksperimentet bør være overkommelig for mange, håper vi.

 

Interesserte må melde seg her i denne tråden, slik at alle har oversikt over deltagerne. Deretter blir det foretatt trekning.

 

Til selve trekningen kan denne være nyttig: True random list randomizer - 100% tilfeldig og rettferdig

 

Regler

  • Personen som vinner en film, skal selv utlodde en ny film. Det er egentlig fritt fram for hvilke(n) film(er) man vil gi bort, så sant det er en lovlig og original vare. Det er også fint om man oppgir teksting, lydspor og bildeformat, samt andre ting som kan være greit å vite (ikke nødvendig!).
  • Giver betaler porto. Vanlig portopris på en film er kr 25,00.
  • Utlodningen skal vare i cirka ett døgn, så flest mulig får sjansen til å melde seg på.
  • Hvis man ikke får noen deltakere til en loddtrekning, så må utlodder finne en ny tittel som kan gis bort. Hvis dette ikke skjer, så vil han/hun heller ikke være berettiget til å motta filmer fra andre trekninger.
  • Den som vinner, må legge ut en ny film innen et døgn. Hvis dette ikke overholdes så risikerer man at gevinsten trekkes på nytt.
  • Det er giver som skal stå for "loddtrekningen", og det er også givers ansvar at trekningen forblir så upartisk og ærlig som overhodet mulig.
  • Det er ingen begrensing på hvor mange utlodninger man kan delta i, men rundens giver kan selvsagt ikke delta i trekningen.
  • Dersom det går to uker uten at annonsert vinner mottar filmen i posten, vil personen som skulle ha sendt filmen bli svartelistet fra fremtidlige trekninger frem til den personen som vant trekningen har mottatt filmen.
  • Dersom en person havner på svartelisten for tredje gang, vil personen bli permanent utestengt fra fremtidlige trekninger.

Svarteliste


  • Alinoe har ikke sendt film til tjalla.

  • Mephistopheles har ikke sendt film til Fox.

  • Fanta4free har ikke sendt film til Fox.

Endret av Extractum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett v1 av denne tråden tidligere og vurdert å joine, men ikke hatt så veldig mange dvder å tilby. Nå oppdaget jeg denne tråden og at jeg har en dvd å gi bort, så tror jeg blir med etterhvert :)

 

Men har jeg forstått systemet? Stemmer dette:

  • Hvem som helst kan delta i loddtrekning om en dvd (selv om de tidligere ikke har gitt bort en dvd)
  • Mottaker må ha en annen dvd han vil gi bort
  • Giver får ikke noe tilbake, bortsett fra muligheten til å være med på mottakers loddtrekning
  • Man er ikke automatisk med på neste trekning, men må melde seg til hver trekning

Btw, til selve trekningen kan denne være nyttig: True random list randomizer (random.org) - 100% tilfeldig og rettferdig

Lenke til kommentar
[*]Giver får ikke noe tilbake, bortsett fra muligheten til å være med på mottakers loddtrekning

Ingenting av den personen du sender filmen til, men du får jo filmen som du mottok av en annen bruker. Ellers kan du merke deg at giver betaler porto. Ellers har du forstått systemet.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Har sett v1 av denne tråden tidligere og vurdert å joine, men ikke hatt så veldig mange dvder å tilby. Nå oppdaget jeg denne tråden og at jeg har en dvd å gi bort, så tror jeg blir med etterhvert :)

 

Men har jeg forstått systemet? Stemmer dette:

  • Hvem som helst kan delta i loddtrekning om en dvd (selv om de tidligere ikke har gitt bort en dvd)
    Stemmer :)
     
  • Mottaker må ha en annen dvd han vil gi bort
    Stemmer. Om du vinner en trekning, må du legge ut en eller flere filmer som du igjen skal gi bort.
     
  • Giver får ikke noe tilbake, bortsett fra muligheten til å være med på mottakers loddtrekning
    Stemmer igjen, fordi giver vant forrige loddtrekning. derfor blir det slik at man først vinner en dvd, for deretter å gi bort en annen. blir nesten som en byttehandel, men med flere parter enn to :)
     
  • Man er ikke automatisk med på neste trekning, men må melde seg til hver trekning
    Stemmer igjen :)

Btw, til selve trekningen kan denne være nyttig: True random list randomizer - 100% tilfeldig og rettferdig

Dette er noe de fleste som bruker denne tråden vet, men skal legge det til i førstepost for nykommere :)

Endret av Hengende Lem
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...