Gå til innhold

Test: Casio Exilim EX-H10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Med EX-Z400 har Casio produsert det som hevdes å være verdens letteste og tynneste kompaktkamera i 10 ganger zoom-klassen"

 

 

 

Les mer

 

 

Kan anmelderen bestemme seg for om han vil snakke om H10 eller Z400? :-)

Jeg vet jo at det er snakk om H10, men at han til stadighet refererer til det som Z400 i løpet av testen blir litt teit, da dette er to ganske forskjellige Casio-modeller. Takk!

Endret av skrivefeil
Lenke til kommentar

Jeg undres virkeligt over det I skriver nogle gange!

 

Fx i kommentar til sammenligningen af billeder med iso 800/1600

 

"Samsung WB500-bildene ser noe bedre ut enn de fra Olympus-kameraet, men er ikke så tiltalende som dem fra Canon og Panasonic."

Man skal da være inkarneret canon-freak for at tale pænt om den udglattede 'grød', hvor man dårligt kan læse den hvide tekst. Skulle det være bedre end det Samsung laver her...? Særligt er det udtalt på 800.

...Og det endda selvom canon-udsnit er tættere på.

 

Tilsvarende med "sinekart"

 

"Både Casio, Panasonic og Canon leverer gode resultater her. Bildene fra Casio-kameraene lider litt av moire, mens bildet fra Panasonic TZ6 synes å inneholde en del fargefeil i nedre del. I bildet fra Canon forstyrres de fineste linjene noe av korn. Men resultatene må sies å være bra sett i forhold til klassen.

 

Olympus Mju 9000 gjør det omtrent like bra som Canon på detaljgjengivelse, og lider i hvert fall ikke av moire, slik Casio-bildene til en viss grad gjør. En antydning til fargefeil synes imidlertid å være til stede i nedre del av Olympus-bildet."

Canon kludrer med moiree allerede fra 19, alligevel formulerer i jer som om olympus ikke er den helt klare vinder her. Olympus går fra klare linier over i en næsten ensfarvet grå. Det kan da dårligt gøres bedre! Canon derimod har 'sne' som om det var høj iso mellem 20 og 25. Alligevel nævner i end ikke Olympus i første linie blandt de tre der laver "gode resultater"

Alternativ vinder må være panasonic, der har lidt bedre detaljer, men lidt mere farvefejl

 

 

Jeg kan også godt lide Canon, men det behøver vel ikke at farve fortolkningerne?

 

Tilføjelse

...Og så venter jeg spændt på hvad I vil bruge af overskrift når I tester FujiFilms F70, der også har 10x zoom og større sensor, når I kalder den lidt tykkere Casio for "Superslank"... :tease:

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

T.o. er det fullt mulig å få kameraet til å huske ISO-verdien du har satt. Under Meny / REC / Minne kan du faktisk velge om kameraet skal huske så mange som 14 forskjellige innstillinger, som f.eks. blitsmodus, hvitbalanse, ISO, AF-modus, til og med zoom-posisjon.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har brukt dette kamera nå i ca 5 mnd. Kan ikke si jeg er helt fornøyd med dette har også en S770 også fra casio som jeg liker bedre.

 

det jeg ikke liker med ex-h10 er bilde kvaliteten den syns jeg ikke er veldig bra. Hos meg så blir det veldig uklare bilder nærmest "plastik aktig".

 

I reklamen så påstår de dette kamera er veldig kompakt og lett og bruke... sammenlignet med bl.a S770 så kan jeg ikke si meg enig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...