Gå til innhold

Test: OCZ Throttle 32 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skriv din kommentar....Skjønte ikke helt hvorfor den var raskere bare for det den har eSata tilkobling, den bruker jo tross alt ikke kapasiteten til usb grensesnittet engang, som er vel 480Mb\s eller MB\s. ?

 

Så derfor har jeg alltid tenkt at det var flash brikkene som var begrensningen og ikke grensesnittet ?

Lenke til kommentar
Skriv din kommentar....Skjønte ikke helt hvorfor den var raskere bare for det den har eSata tilkobling, den bruker jo tross alt ikke kapasiteten til usb grensesnittet engang, som er vel 480Mb\s eller MB\s. ?

 

Så derfor har jeg alltid tenkt at det var flash brikkene som var begrensningen og ikke grensesnittet ?

USB 2.0 er 480 Mbit/s = 60 MB/s. Det brukes gjerne hub for å dele opp til flere porter. Uansett er det en teoretisk hastighet, jeg har ikke sett noe i nærheten.
Lenke til kommentar

Noe av poenget med en minnepenn er vel at den skal kunne tas med overalt(i lomma) og brukes på de fleste datamaskiner, og det kan man ikke med en eSata fordi mange pc'r ikke har eSata, og fordi enda færre har eSata med strøm.

 

Dermed litt poengløst å bruke denne som en portabel minnepenn for å nytte seg av hastighetene eSata gir - men lønner seg sikkert hvis man bruker den til å frakte data mellom to datamaskiner som man vet har eSata med strøm.

 

På grunn av at man må ha kabel til USB forsvinner noe av gleden ved å kunne ta den med seg overalt...

Lenke til kommentar
Noe av poenget med en minnepenn er vel at den skal kunne tas med overalt(i lomma) og brukes på de fleste datamaskiner, og det kan man ikke med en eSata fordi mange pc'r ikke har eSata, og fordi enda færre har eSata med strøm.

 

Dermed litt poengløst å bruke denne som en portabel minnepenn for å nytte seg av hastighetene eSata gir - men lønner seg sikkert hvis man bruker den til å frakte data mellom to datamaskiner som man vet har eSata med strøm.

 

På grunn av at man må ha kabel til USB forsvinner noe av gleden ved å kunne ta den med seg overalt...

 

Tenkte akkurat det samme selv. Jeg har kanskje et par hjemme-pcer med eSata, men jeg bruker selvsagt aldri minnepenn mellom PCer hjemme ettersom at det er mye kjappere å overføre over nettverk... Jeg ser derfor svært liten nytte av denne minnepennen, jeg tror vi heller burde vente på USB 3.0.

Lenke til kommentar
Overhead på usb ligger på nesten 50%, så maksimal ytelse ligger stort sett rundt 35MB/s

 

Beklager at dette blir litt OT, men hva er Overhead?

Litt usikker mp jeg innrømme :innocent: men slik jeg har forstått det, så er det bandwith protokollen kaster bort på f.eks sjekke at enheten fortsatt er koblet til, og bare "somler" bort.

 

I trådløse nettverk får du høyere overhead ved å bevege deg lenger unna senderen.

Lenke til kommentar

Er det slik at når porten er spesifisert som eSata så leverer den strøm (til forskjell fra en Sata-port?)? Evt. andre kjennetegn for å klargjøre dette?

Og er det slik at en må kjøre AHCI-modus i bios for at eSata-enheter skal fungere uten omstart? Jeg har en litt eldre hovedkort som ikke trives med å kjøre AHCI nemlig..

Kan være jeg blander begrepene litt her, så takknemlig for råd!

Endret av evero*
Lenke til kommentar
Rart at den ikke er like rask som potesnialet i usb 2 , men samme pennen er alikevel dobbelt så rask med eSATA :hmm:

 

 

Har altid ment det er teit at sata ikke er strømførende, hadde spart oss for mye rot i kabinettene

Mistenker en dårlig usb-adapter internt i pinnen.

Neppe, den er jo fullt på høyde med de andre usb2 enhetene når usb testes. Rett og slett bare usb2 som er noe tregt søppel.

Lenke til kommentar
Er det slik at når porten er spesifisert som eSata så leverer den strøm (til forskjell fra en Sata-port?)? Evt. andre kjennetegn for å klargjøre dette?

Og er det slik at en må kjøre AHCI-modus i bios for at eSata-enheter skal fungere uten omstart? Jeg har en litt eldre hovedkort som ikke trives med å kjøre AHCI nemlig..

Kan være jeg blander begrepene litt her, så takknemlig for råd!

 

Du må kjøre AHCI modus får å slippe omstart ja. Når porten ser ut som, og er spesifisert som eSata så skal den sende strøm. Men er best å sjekke manualen til hovedkortet ditt, for det har vært litt rot med eSata porten, også ser det ut til at det er forskjell på hvor mye strøm dem sender etter hvem som er produsent av hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...