Gå til innhold

Filmvitenskap - informasjon og diskusjon


Cuneax

Anbefalte innlegg

Filmvitenskap

Dette er tråden for deg som vurderer å studere filmvitenskap, eller bare lurer på hva det er. I korte trekk er filmvitenskap et studium på universitetet eller høgskolen hvor man studerer og forsker på historie, teori og analyse knyttet til film og andre audiovisuelle medier. Jeg er en andreårs masterstudent ved NTNU i Trondheim og vil i denne tråden dele mine erfaringer, men dette er ikke eksperttips eller en allvitende informasjonstråd.

 

Praktisk informasjon

 

Ettersom jeg er student i Trondheim vil jeg trekke inn erfaringer og informasjon derfra. Filmvitenskap er også å finne i Lillehammer. Folk med eventuell erfaring derfra er velkomne til å bidra med informasjon i denne tråden.

 

Poenggrensen for å komme inn på filmvitenskap ved NTNU er litt over 40, det vil si at du burde ha over 4 i snitt fra videregående for å være sikker på at du får plass. Nye regler i Samordna opptak gjør at dette årets poenggrenser antakelig vil bli noe lavere enn tidligere år. Tall fra 2008 finner du her. Søk på "filmvitenskap".

 

Nå er vel fristen for å søke på filmvitenskap for 2009 strengt talt gått ut for lengst (april), men dette kan fremdeles fungere som nyttig informasjon for kommende år. Tråden kan oppdateres i takt med tiden og nåværende studenter kan fortelle om sine opplevelser med faget. I tillegg kan eventuelt kommende filmvitenskapstudenter motta erfaringer og kunnskap fra en tråd som dette.

 

Spørsmål og svar

 

Hva kan man bruke filmvitenskap til?