Gå til innhold

Sniktitt: Nokias nye E-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"De to telefonene har begge 60 GB lagringskapasitet, og hos begge følger det med et ekstra minnekort i pakken. Kortet er imidlertid 1 GB stort hos E52 og 2 GB stort hos E55."

 

KONGE! Skal kjøpe meg en E55, 60 GB lagring, fantastisk!

 

:p

Lenke til kommentar
"De to telefonene har begge 60 GB lagringskapasitet, og hos begge følger det med et ekstra minnekort i pakken. Kortet er imidlertid 1 GB stort hos E52 og 2 GB stort hos E55."

 

KONGE! Skal kjøpe meg en E55, 60 GB lagring, fantastisk!

 

:p

 

Kanskje litt i overkant ja. Har endret saken nå, takk :)

Lenke til kommentar
Meget interessante telefoner begge to.

Men hvordan er det og bruke et qwerty tasta tur som E55 har. Er litt skeptisk på det!

 

Amobil har ikke gjort hjemmeleksene sine her. E55 har ikke et fullt qwerty-tastatur. Det som E55 har, kalles et kompakt qwerty-tastatur, og har bare ca halvparten av knappene som et fullt qwerty-tastatur har. Det er bare å google dette, så finner dere masse bilder av hvordan de forskjellige ser ut.

 

Men til spørsmålet; Kompakt-qwerty er, vanligvis, svært behagelig å skrive på. Jeg bruker det på min HTC Diamond. Fordelene er særlig at knappene blir større enn hvis du hadde hatt fullt qwerty - men de blir jo mindre enn et vanlig telefontastatur (med 0-9-taster). Derimot har du fordelen ift. vanlig telefontastatur, at du bare har to bokstaver per knapp, mot normalt tre. Dermed får du færre ord-muligheter per knappekombinasjon, og det går dermed mye fortere å skrive!

 

Mao: Kompakt-qwerty kan anbefales!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg

lurer særs mye på hvordan tastene på E55 er i forhold til SE P1i, kompakt qwerty funker jo yppelig der, mens har testa Blackberry pearl 8110 og det var ikke noe å si hurra for.

Håper det blir bedre enn på pearl og så nært opp til følelsen på P1i.

 

Lov å ønske da :)

Lenke til kommentar

Flott med en sniktitt på disse mobilene. Det er med mobiler som det her Nokia virkelig viser sin styrke.

 

Jeg har igjen bittelitt småplukk på artikkelen:

- Faktaboksene viser litt ulik batteritid. Batteritid er nøyaktig like på disse mobilene. Når jeg ser på det bør faktaboksene ryddes opp i generellt, de er av en eller annen grunn satt opp helt forskjellig selv om ca. alt skal være likt.

- "Den er også ganske tynn." Svært så sparsomme dere var her, dette er jo verdens tynneste smarttelefoner! :)

 

--

 

Som jeg har gjort klart tidligere er jeg utrolig imponert over disse mobilene..! Her får man virkelig alt untatt fantastisk kamera, og man får det i en rekordliten innpakking med godt materialbruk og flott batteritid.

 

Altså, 1500 mAh-batteri, Super-3G, QW-ER-TY, GPS, Wi-Fi, S60 og det til god pris, god størrelse og god byggekvalitet..!

 

Telefonene har forøvrig en egen chip til musikk, i likhet med XpressMusic-mobilene :)

Lenke til kommentar
det tastaturet får meg til å tenke på SE sine siste modeller innen P serien...

Det er her misforståelsen ligger.

 

Dette er _ikke_ et tastatur som på P1i, hvor hver knapp kan trykkes inn i to posisjoner. Dette er akkurat som på vanlige mobiler bare med 2 bokstaver per tast, sortert i QWERTY-ordning. Som Amobil sier er dette veldig kjapt og enkelt å lære.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...