Gå til innhold

Kontroversielt krigsspill lagt på is (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er interessant. Jeg kan selvfølgelig forstå de som er kritiske til at man skal lage et kommersielt dataspill av en så nylig historisk viktig episode, både av respekt for de involverte på begge sider og på grunn av den politiske relevansen. Likevel ser jeg dette som en stor mulighet til å bringe dataspill som medium inn i en mer seriøs sfære enn ren underholdning. Som dere nevner i artikkelen er det ganske naturlig for oss at både filmer og bøker dekker slike episoder, mens dataspill som medie fortsatt ikke blir sett på som seriøst nok til å skulle omhandle slikt. Det blir en slags catch-22, for hvordan skal dataspillmediet bli sett på som seriøst når det ikke blir godtatt at det dekker seriøse samtidige saker?

 

Som sjefen for Atomic Games, Peter Tamte, sier; "There are things that you can do in video games that you cannot do in other forms of media." (Joystiq) Jeg har tro på at dataspill kan bli et medie som med sine fordeler overfor andre medier (primært interaktivitet) utfyller og tilfører noe viktig til dagens medietilbud, selv om det helt klart er langt igjen før dette eventuelt oppnås.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...