Gå til innhold

Anmeldelse: Rock Revolution (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir det ikke feil å kalle det plagiat når Konami faktisk var først ute med gitar og trommespill? Er vel heller GuitarHero som blir plagiatet da.

 

Vet at Konami egentlig var først.

Men GuitarFreaks og DrumMania kom ut på et annet format, i et konsept ikke helt likt GuitarHero, dog med samme grunntanke.

 

Rock Revolution er en ganske direkte kopi av GuitarHero (konsept, gjennomføring etc), så jeg står fast ved plagiatsinsinueringen.

Lenke til kommentar
Uff da... Enda et musikkspill? Folk burde nå vite at å kaste seg ut i konkurransen mot Guitar Hero er ganske håpløst...

 

MEN! Må nok prøve spillet for det! ;)

Hadde du sagt det før Guitar Hero kom ut, hadde det aldri kommet. Konami startet hele konseptet. Folk burde nå vite at å kaste seg ut i konkurranse mot Konami sine spill er ganske håpløst. Men var det håpløst? Nei, strengt tatt ikke!

Lenke til kommentar

Slike musikk-matche-farger spill har jo vært i årevis i arkadehaller i Japan, så Guitar Hero var ikke noe "nytt" konsept uansett, men de har vel ikke hatt løse kontroller før.

 

F.eks dette, Pop n Music

 

 

Samme konsept som GH, bare ingen strumbar, må bare trykke de riktige farga knappene når notene kommer til bunnen.

Karen kaller seg Robo og er en av japans beste i turneringer i dette spillet. Du hører det ikke er fortfilm fordi kompisene prater i bakgrunnen i normalt tempo flere ganger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg ser at spillet får mye tyn for å bruke coverlåter? Gjør ikke Guitar Hero også det? Har noen timer bak meg med febrilsk strumming til det jeg tydelig synes å huske at er covermateriale. Nå skal det sies at jeg ikke har tenkt så veldig hardt over det, men reagerte når dette spillet får tyn for det.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Har prøvd dette spillet og synes karakteren er helt hinsides. 3 av 10 til dette makkverket er hårreisende høyt. Etter Rock Band 1/2 er RR så påfallende elendig at det ikke er verd plastplaten spillet selves på. Styr unna folkens!

 

Vippet mellom 2 og 3, men landet på 3 som jo klassifiseres som "dårlig".

Synes spillet fortjener en 3'er, for selv om det er veldig mye dårligere enn Rock Band 1/2, Guitar Hero etc, så er det fortsatt spillbart. Teknisk sett fungerer det jo, og om man ikke har spilt de andre spillene vil man nok oppleve det som ok.

 

Men din "styr unna folkens" er helt på sin plass ja ;)

Lenke til kommentar
Nesten så en blir fristet til å sjekke det ut ;) Litt sånn som Dis i sin tid fikk ganske mange besøkende bare på bakgrunn av den totale slakten i norsk presse. :)

 

-KJ

 

Spillet er ikke dårlig nok til å gjøre seg fortjent til den type kultstatus. Da ville jeg heller sjekket ut "Cabela's Dangerous hunts 2009", et jaktspill som kan ta livslysten fra en gråstein.

 

Hvis du er i humør for en virkelig kultklassiker skal du kjøpe deg filmen "Plan 9 from outer space", flerfoldig vinner av tidenes desidert dårligste film. Med rette! ;)

Lenke til kommentar
Vet at Konami egentlig var først.

Men GuitarFreaks og DrumMania kom ut på et annet format, i et konsept ikke helt likt GuitarHero, dog med samme grunntanke.

 

Nja, hørt om Quest for fame fra 1995? riktignokk ikke så mye noter, heller å bevege et plekter i lufta for å simulere luftgitar, men fortsat lenge før både konami og GH, og du spile gitar.

 

Om jeg husker? Herregud, det var jo ren magi og vil aldri bli glemt. Husker de stakkars tennisracketene til fattern fikk gjennomgå ganske greit. Men det teite plekteret skulle alltid bli så fort ødelagt av all herjingen.

 

Det jeg mente med at "konami var først" refererer kun til GH & RB-relaterte diskusjoner.. ;)

Lenke til kommentar
Var faktisk ikke klar over at dette skulle anmeldes. Har ikke spilt spillet, men utifra det jeg har lest og sett synes jeg egentlig ganske synd på deg Peter :ermm:

Ser ikke akkurat lovende ut.

 

Hehe, nei det blir vel ikke noe man forteller barnebarna om.

Synes det er litt synd også, for spillet i seg er ikke egentlig såå dårlig, men det blir rett og slett umulig å ikke se det i lys av andre titler på markedet.

For en person som aldri har spilt slike spill tidligere vil det nok fremstå som et knallspill. Konami får trøste seg med det :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...