Gå til innhold

Western Digital entrer SSD-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss håpe de leverer noe brukanes til en halvveis godkjent pris!

Per dags dato er det bare Intel, Samsung, OCZ og SuperTalent som overhode har klart å levere noe som er brukanes..

 

Intel diskene har dårlig tilgjengelighet og koster litt vell mye, SuperTalent er ikke lett å få tak i her i landet og er blåkopi av OCZ Vertex som kanskje er den eneste serien som per dags dato har grei tilgjengelighet (hadde hvert fall) og samtidig ikke koster i overkant mye? Samsung sine SSD enheter har jeg knapt sett i salg her i landet, og de bedre modellene deres koster vell ikke så alt for lite heller?

 

 

Alt annet, slikt som Transcend, G.Skill, de billigere modellene til OCZ slik som Core serien, har sine klare svake sider som er såpass begrenset at de ikke er verdt det om du spør meg..

Lenke til kommentar

@RamGuy: Så og si alle samsungs SSDer går med til OEM-bruk i datamaskiner fra dell, lenovo, og HP.

 

Og vertex er ikke "tilgjengelig", hvis du hadde prøvd å få tak i de siden januar, så ville du sett at tilbudet er mye mindre enn etterspørslen, spesielt for 30GB størrelsen, og delvis for 60GB.

 

EDIT: Får håpe WD klarer å lage seg en god SSD-strategi nå da. Eventuelt at de bare pumper masse penger inn i SiliconSystems og øker produksjonskapasiteten der. Jeg håper de blir bland de tidligere på PCIe-SSD mainstream markedet. Mtp at de har hatt Raptor serien lenge kan det hende de lager noe snadder for oss entusiaster :)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Og vertex er ikke "tilgjengelig", hvis du hadde prøvd å få tak i de siden januar, så ville du sett at tilbudet er mye mindre enn etterspørslen, spesielt for 30GB størrelsen, og delvis for 60GB.

 

Norek har nettopp fått inn over 50stk 30GB på lager nå!

Mine 3x 30GB har alt blitt sendt, dette betyr jo at butikker som Komplett.no, Datakjeden.no med flere har tilgang på OCZ Vertex 30GB!

Lenke til kommentar
La oss håpe de leverer noe brukanes til en halvveis godkjent pris!

Per dags dato er det bare Intel, Samsung, OCZ og SuperTalent som overhode har klart å levere noe som er brukanes..

 

Intel diskene har dårlig tilgjengelighet og koster litt vell mye, SuperTalent er ikke lett å få tak i her i landet og er blåkopi av OCZ Vertex som kanskje er den eneste serien som per dags dato har grei tilgjengelighet (hadde hvert fall) og samtidig ikke koster i overkant mye? Samsung sine SSD enheter har jeg knapt sett i salg her i landet, og de bedre modellene deres koster vell ikke så alt for lite heller?

 

 

Alt annet, slikt som Transcend, G.Skill, de billigere modellene til OCZ slik som Core serien, har sine klare svake sider som er såpass begrenset at de ikke er verdt det om du spør meg..

 

Ikke glem MTRON som har levert et par temmelig brukende SSD´er. Riktignok ikke veldig tilgjengelig her til lands, men via e-bay.... ;-)

Lenke til kommentar

Flott og på tide. Nå mangler vi bare å høre mer fra Seagate samt at Samsung og Hitachi hiver seg med i leken.

 

Det som også er flott med SSD "revolusjonen" er at det forhåpentligvis vil bidra til ennå raskere utvikling av flash som også vil komme til gode i mange andre produkter vi allerede bruker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kommer de med en liten ekstra høytaler for å gjengi hvinelyden WD-disker har blitt så kjent for?

 

Her har jeg gått glipp av noe. Har hatt WD i alle år, men har aldri hørt noe av det...

 

wd......hylte værre enn ei verpesjuk høns, i løpetid, ble påminnet det nylig da jeg fyrte opp en god gammel 2000xp maskin med en 40 gb wd..........hufff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...