Gå til innhold

Mer misnøye mot Sony (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes igrunn at denne forretningsmodellen er fin, men at den burde ta mer hensyn til utvikleres økonomiske kapasitet.

Synes forøvrig at microsoft burde gå over til denne modellen da 500 kr pr år, for å spille dine kjøpt og betalte spill online er etter min mening noe drøyt, og unødvendig forbruker kostnad.

Når et spill blir markedsført som også et multiplayer spill, og du først har betalt for det, er det bare naturlig at du skal kunne benytte deg av multiplayer funksjonaliteten om ønskelig.

Forbrukere betaler tross alt for konsollen, spillet, og internett (nettleverandør).

Lenke til kommentar

Det finnes nå folk som betaler hver måned for å gå på raid og, så om vi betaler en nærmest symbolsk sum for å få flere demoer, videoer og nedlastbart innhold så gjør det meg ingenting. Det folk ikke skjønner er at PSN er ikke gratis da du til syvende sist faktisk betaler for det gjennom konsollen, spillene og det du kjøper på PSN. Sony gir ikke bort tjenesten. Her får vi dog vite at en del av kostnadene føres over på utviklere og enten så må de la være å publisere på PSN eller så må "du" betale for det i form av høyere priser.

Lenke til kommentar
Synes igrunn at denne forretningsmodellen er fin, men at den burde ta mer hensyn til utvikleres økonomiske kapasitet.

Synes forøvrig at microsoft burde gå over til denne modellen da 500 kr pr år, for å spille dine kjøpt og betalte spill online er etter min mening noe drøyt, og unødvendig forbruker kostnad.

Når et spill blir markedsført som også et multiplayer spill, og du først har betalt for det, er det bare naturlig at du skal kunne benytte deg av multiplayer funksjonaliteten om ønskelig.

Forbrukere betaler tross alt for konsollen, spillet, og internett (nettleverandør).

Kommer ikke til å skje. Live har mye innhold fra folk og gutteromsutviklere som ikke har råd til å ble sendt en regning for at deres gratisprodukt blir lastet ned.

 

Kunne vel heller diskutert om de kunne i det minste latt oss spille sammen uten å ta betalt og heller ha andre tilleggstjenester som de tok betalt for.

Lenke til kommentar

Cappo:

Jeg er helt enig med deg der, og det er derfor jeg skriver at de i tillegg bør ta hensyn til utviklernes økonomiske kapasitet.

Jeg har personlig ikke utforsket hva live tjenesten har å by på da det eneste jeg bruker mitt gold abbonement til er å spille spillene mine med venner.

Lenke til kommentar

Et Xbox gold abonement koster 40 dollar for 13 mndr. Det blir 260kr, eller 20 kroner i månden. Selv om det var gratis å spille multiplayer online, ville jeg fortsatt ha betalt 20kr\mnd for å få tilgang til alt det andre som ligger på Xbox Live!

 

Modellen til Sony vil gjøre det nærmest umulig å gi ut innhold gratis slik som vi med Xbox får. (Fable 2 og den Island updaten feks.) Hvis dette også gjelder patcher, så er jo dette ganske katastrofalt, da mange utviklere kanskje ikke har råd til å fixe bugs osv.

 

Capcom måtte forresten betale ca 250 000 dollar for Resident Evil 5 demoen de la ut...

Lenke til kommentar
Et Xbox gold abonement koster 40 dollar for 13 mndr. Det blir 260kr, eller 20 kroner i månden. Selv om det var gratis å spille multiplayer online, ville jeg fortsatt ha betalt 20kr\mnd for å få tilgang til alt det andre som ligger på Xbox Live!

 

Modellen til Sony vil gjøre det nærmest umulig å gi ut innhold gratis slik som vi med Xbox får. (Fable 2 og den Island updaten feks.) Hvis dette også gjelder patcher, så er jo dette ganske katastrofalt, da mange utviklere kanskje ikke har råd til å fixe bugs osv.

 

Capcom måtte forresten betale ca 250 000 dollar for Resident Evil 5 demoen de la ut...

 

Har du kilde på denne 250 000 dollar prisen?

 

Sweeney said, "We already released two [maps] and we have four more maps that we've built. We've been wanting to give them away for a long time but actually Microsoft has been pushing back on us for that. They're trying to build this business model around selling additional content for games and that's a valid idea, but definitely we would like to release more stuff for free, and we haven't been able to do so -- yet. Which is unfortunate, there's a lot of good business reasons for releasing free content for a game."

Kilde

 

 

MS liker heller ikke at innhold gies bort gratis, for da får dem en andel av ingenting.

Lenke til kommentar

Vel, dette er Sony's foretningsmodell, man kan ikke forvente at Sony tar hele regningen for serverne og opprettholdelse av disse. MS sender indirekte regningen til forbrukerne som bruker live (via abonemangs prisen) mens Sony sender den til utviklerne som legger ut.

 

Noen er nødt til å betale regnineng for et slikt opplegg, ser ikke helt problemet heller.

Lenke til kommentar

"Newman:

Et Xbox gold abonement koster 40 dollar for 13 mndr. Det blir 260kr, eller 20 kroner i månden."

 

Har jeg sovet i timen? sist jeg betalte for live, som var for drøye to uker siden, betalte jeg 500,- for 12 måneder. Det er DEN prisen Microsoft tar. Kanskje det finnes andre leverandører?!

Lenke til kommentar

Vel for meg så virker det som Sony er et lite slakterlam i dagens spillmedia, klart de har gjort sine rare vendinger men det er det andre som og gjør. Dette rammer sluttbrukeren indirekte på den måten at få indi produkter finner veien til PSN noe som er negativt slik sett, men ikke noe å lage oppstyr av...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...