Gå til innhold

Forumets store slankeprosjekt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Slapp av, det er ikke snakk om et tiltak for å få deg til å lette på ræven og løpe rundt i februar. Dette snakker om verden vi lever i her på Internett: forumet. Det nærmer seg 300 kategorier og det hadde jo vært flott om det virkelig var behov for alle de. Men det er det ikke. Forumet skal derfor slankes og flere mindre kategorier vil bli slått sammen med andre. Med dette håper vi på å oppnå følgende:

 

- Lettere navigering

- Mer diskusjon, da tråder ikke blir "gjemt bort"

- Lettere for oss som styrer over forumet å holde oversikt

 

Vi vil bruke tall for forumet til å finne ut hvor det skal kuttes. Det vil også tas hensyn til hvor stor foraet de ligger i er. Forum for guider og slikt vil ikke ha like store krav som andre. Brukerne fikk sagt sitt om sine preferanser i denne tråden og vi håper å best mulig kunne finne den beste balansen.

 

Dette betyr ikke at det ikke kommer nye kategorier. Vi har faktisk et par "på trappene" grunnet stor vekst, samt at vi vil bli flinkere til å få aktualitetskategorier som er ment å fange opp midlertidige begivenheter (derav vil de også leve tidsbegrenset). Det er ganske dynamisk hva brukerne ønsker å diskutere, vi skal prøve å forme forumet best mulig deretter.

 

Vi vil bruke annonseringssystemet flittig for å informere om hvor det blir aktuelt å slanke, så får brukerne mulighet til å si sin mening.

 

Først ut er Sport og trening-forumet, hvor det nok er snakk om en ganske stor slankekur. Stay tuned :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et flott tiltak. Er mange underfora som blir glemt. Skremmer meg litt at det er de små kategoriene som må dø, fo da spøker det for Mac-kategorien. I dag skal den offisielt kun handle om programvare, men jeg ser for meg en kategori som tar for seg alt som har med Mac å gjøre. Den gjør jo det i dag også, men ikke offisielt. Hadde vært greit å få samle alt på et sted.

 

EDIT: Ja, jeg ser nå at dette hadde hørt hjemme i den andre tråden. For seint nå.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Flott tiltak. Selv om det faktisk hadde vært litt morsomt å få folk til å gå seg en tur. [/skryte]Selv har jeg gått en tur på halvannen time i dag[/skryte]

Regner med at mine favorittkategorier ikke står for forfall enda, i verste fall går det jo an å diskutere under flere steder som kan være relaterte. =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det bør absolutt gjøres noe med programmering, der er det veldig mange stillestående seksjoner. Det samme går også for Internett og nettverk, der finnes det nå hele 4 underseksjoner - det burde holdt i massevis med 1; en for nettverk og en for lan-parties.

 

Det samme gjelder også for programvare, der er det flere underseksjoner som har tilnærmet helt like tråder - for eks under netttjenester og webprogramvare.

 

Bil bør også slankes betraktelig, et eget underforum for både styling og bilpleie er nokså unødvendig. Også her mener jeg det burde holde med en hovedkategori, og muligens en underkategori for bilstereo.

 

Er garantert andre seksjoner som bør slankes også, vi har for eks. veldig mange underseksjoner for "For de mest omdiskuterte", hvor ca halvparten av de faktisk er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...