Gå til innhold

Anmeldelse: Mirror's Edge (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heftig språk som blir brukt i artikkelen! :) ord som "konsollrompe" og "grafikkhore" er ikke ofte man ser i en anmeldelse.. :)

Ellers god artikkel :D

Ellers? Mener du at det dårlig han bruker sånne ord?! Jeg synes det blir litt mer underholdende å lese ... :p

 

Edit: Jeg er ikke enig i at det er så uvanlig i anmeldelser, men.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
heftig språk som blir brukt i artikkelen! :) ord som "konsollrompe" og "grafikkhore" er ikke ofte man ser i en anmeldelse.. :)

Ellers god artikkel :D

Ellers? Mener du at det dårlig han bruker sånne ord?! Jeg synes det blir litt mer underholdende å lese ... :p

 

nei, det jeg mente å si var at det ikke er ofte man ser sånne ord i anmeldelser :) Og hele artikkelen var bra :)

Lenke til kommentar

Spillet er litt begrenset, men utvilsomt et nytt friskt pust innenfor spillverdenen. Kanskje en tanke kort men alt i alt svært bra. Og den visuelle stilen til spillet er helt fabelaktig! Herlig stemning og flotte omgivelser.! Kun det originale FarCry har gjort like godt inntrykk hva omgivelser angår. Det morsomme er selvsagt at ME befinner seg så langt fra miljøet i FarCry som det er mulig å komme. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes Gamer har blitt litt for snille med karakterene i det siste. Kaster om seg med 8-ere og 9-ere. Men, smaken er vel som baken og alt det der.

 

Tja. Det gikk over en måned fra en åtter til neste åtter forrige gang, Naurto: The Broken Bond 13. desember og det neste Skate 2 22. Januar. Den forrige nieren var GTA IV 17. desember, altså halvannen måned siden. Dette er vel ikke "å kaste om seg med 8-ere og 9-ere"? Synes forsåvidt absolutt ikke Mirror's Edge fortjener noe bedre enn 8/10, ville selv gitt det 7/10.

Lenke til kommentar
Jeg synes Gamer har blitt litt for snille med karakterene i det siste. Kaster om seg med 8-ere og 9-ere. Men, smaken er vel som baken og alt det der.

 

Tja. Det gikk over en måned fra en åtter til neste åtter forrige gang, Naurto: The Broken Bond 13. desember og det neste Skate 2 22. Januar. Den forrige nieren var GTA IV 17. desember, altså halvannen måned siden. Dette er vel ikke "å kaste om seg med 8-ere og 9-ere"? Synes forsåvidt absolutt ikke Mirror's Edge fortjener noe bedre enn 8/10, ville selv gitt det 7/10.

 

Jeg synes enda at de er for snille med karakter. Som deg ville jeg gitt Mirrors Edge 7/10 og ikke noe høyere. Andre titler jeg ikke synes er så gode som Gamer skal ha det til er Fable 2, Fifa 09 og GTA 4. De er langt i fra dårlige spill, men når ett spill får 8 eller 9 av 10 skal det være veldig veldig bra. Det virker som Gamer.no har slengt seg mer og mer på hype-bølgen hvor alle spill som får skryt på forhånd og gode anmeldelser av andre sider automatisk får gode på gamer.

 

Det er selvsagt ikke tilfeldig at noen spill får gode karakterer når andre sider gir de gode karakterer. Gamer har alltid vært den siden som tør å ta tak i feil ved de større titlene og kanskje gi de litt mer rettferdige karakterer (f.eks. som med Assassin's Creed) og har også gitt bedre karakterer/publisitet til mindre titler som i mange tilfeller er like gode, hvis ikke bedre. De pleide ihvertfall å gjøre det.

Lenke til kommentar
Jeg synes enda at de er for snille med karakter. Som deg ville jeg gitt Mirrors Edge 7/10 og ikke noe høyere. Andre titler jeg ikke synes er så gode som Gamer skal ha det til er Fable 2, Fifa 09 og GTA 4. De er langt i fra dårlige spill, men når ett spill får 8 eller 9 av 10 skal det være veldig veldig bra. Det virker som Gamer.no har slengt seg mer og mer på hype-bølgen hvor alle spill som får skryt på forhånd og gode anmeldelser av andre sider automatisk får gode på gamer.

 

Det er selvsagt ikke tilfeldig at noen spill får gode karakterer når andre sider gir de gode karakterer. Gamer har alltid vært den siden som tør å ta tak i feil ved de større titlene og kanskje gi de litt mer rettferdige karakterer (f.eks. som med Assassin's Creed) og har også gitt bedre karakterer/publisitet til mindre titler som i mange tilfeller er like gode, hvis ikke bedre. De pleide ihvertfall å gjøre det.

 

Vell i mine øyne er faktisk Mirror's Egde og GTA IV veldig veldig bra. Mirror's Egde ga oss gameplay jeg aldri før har sett i et FPS, nesten en revulusjon i mine øyne. GTA IV var et av de eller kanskje det beste spillet i 08, som ihvertfall fortjener minst 9/10. Fifa 09 var veldig bra i forhold til 08ern, ihvertfall PC versjonen, og kanskje det beste fotballspillet pr dato, som også gjør at karakteren blir høy. Ser med andre ord ingenting galt i Gamer sine annmeldelser, men så klart kan jo du ha egne meninger på hva som er bra eller ikke.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg syntes spillet fortjener en karakter mellom 7-9, kanskje 8 hehe. Grunnen er at det er fresh, har nytenkning, artige kontroller, FAKTISK er vanskelig og av den simple grunn - det ser lekkert ut! Nydelig og ren grafikk! Lenge siden jeg har sett så fin og ren grafikk, sammenligner det med spill som Serious Sam, som også hadde nydelig ren grafikk, og ikke gromsete-hælvetes preg over det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det finnes ingen perfekte spill uansett, slik at nesten perfekte spill som GTA IV må få 10/10, ellers blir 10/10 aldri brukt.

 

Ett perfekt spill burde få 10+ feks.. rart man ikke bruker pluss og minus.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er vel som du sier MrLG. Forskjellig fra person til person. Dette er vel uansett en annen diskusjon.

 

Så, litt mer on topic: Etter å ha spillt igjennom Mirrors Edge så er inntrykket mitt at spillet føles som en god ide som ble dårlig gjennomført. Men, det er godt å se nytekning innen sjangeren. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...