Gå til innhold

Uke 50mm - dag 1 (08.12.08)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eksamenslesing og prosjektskriving har begrenset mulighetene i dag. Ble dermed litt prøving på makro over lesestoffet. 2 dollar mellomring brukt, ellers er det ikke kroppet(burde nok ha gjort det litt ser jeg i ettertid, og kun litt endring i raw, wb, levels..

 

post-163915-1228752313_thumb.jpg

 

Edit:

F/16

Lukker: ~5 sek

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar
Brr.. kaldt ute i dag. Så det ble bare en kjapp tur utav bilen.. Hadde egentlig tenkt på bilder i "dagslys" hele uka, men jeg sov det bort så jeg måtte tenke ut hva jeg kunne fotografere som er belyst.

Jeg synes det ble vellykket dette. Måtte se på det et par ganger før jeg skjønte hva det var for noe.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Siden det er så jævlig kaldt prøver jeg meg med varme farger:

post-54293-1228763751_thumb.jpg

 

f/4, 1/160, ISO 200 og en Sigma EF 530 DG ST på full styrke pekt opp i taket. Kun stilt opp fargemetning i Lightroom og eksportert med automagisk oppskarping for skjerm. Mistenker at det blir mye bilder med stor blender og/eller blitzbruk denne uka.

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar

En travel dag som medførte at mitt første bilde måtte tas inne. Er mitt første forsøk med 50mm og mener jeg fant en interessant vinkel i disse juletider...

 

post-40498-1228762838_thumb.jpg

f/4, 0,8 sek, ISO 200, stativ

Er cropet (er bortimot det eneste jeg kan i PS) :blush:

Skulle ha dempet lyset i lykten men det får komme når jeg har lekt litt mer med PS...

Endret av voffen
Lenke til kommentar

Nationalteatern - Plast's sång

post-65389-1228765770_thumb.jpg

 

Jeg blir alltid litt ekstrad glad når jeg får til en Nationalteatern-låt. :) '70-tallets klassekamp fascinerer meg - den er så nær, og like vel så fjern og tilsynelatende komplett meningsløs i vår tid. Plast's sång, fra 1974, handler om klassereisen barn av tidligere tiders arbeiderklasse fikk muligheten til å legge ut på - takket være de liberale idealene de trodde de ønsket å bekjempe. På samme måte har dette bylandskapet, som jeg ser ut på fra kontorvinduet mitt, gjort en klassereise fra industri, via forfall, til nytt liv fjernt fra sine røtter.

Lenke til kommentar

Med manuell fokus og liten søker så er utfordringen å få bildet i fokus, spesielt i mørket. Dagens bildet ble dessverre noe uskarpt. Trikset er selvsagt å bruke LiveView og zoome inn på LiveViewen på noen detaljer og stille skarpt fokus ut fra det. Her er i hvertfall bildet, etter heftig korrigering av hvitebalansen, men akk så uskarpt.

post-19109-1228769337_thumb.jpg

 

Exif, ISO200, 10 sec lukkertid, blender tror jeg var..... ett eller annet........... kanskje 2.8. Det blir ikke med i Exifen, siden det er et gammalt helmanuelt objektiv.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Vel, det ble bilder ute i dag, siden katta ikke var samarbeidsvillig. (Haha.) Kindereggfiguren i kinderkalenderen var heller ikke brukbar, så da gjenstod bare en tur i de mørke industriområdene som nå blant annet inneholder hotel cæsar...

 

Dette ble vel det som er mest brukbart.

 

post-78697-1228771111_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...