Gå til innhold

Ormeangrep på Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som om ikke linux blir angrepet.. Lev med ubuntu du..

 

Har hatt 2 linux maskiner som begge ble hacket (dog fordi vi dengang ikke visste hvordan vi kjørte oppdateringer, så det var vår feil og ikke linux) i løpet av kort tid etter installasjon, har til dags dato ikke hatt en hacket windows server, men har hatt sql slammer på besøk..

 

I bunn og grunn trenger alle operativ systemer å oppdateres kontinuerlig. Har ingenting å si om du kjører linux eller windows. Brannmurer hjelper også stort.

Lenke til kommentar

Vel, samme rådene som har kommet før da. Oppdater windows og sjekk at antivirusen oppdaterer seg jevnlig (hver 6 time her).

 

De fleste med litt nettvett har vel automatiske oppdateringer både i windows og antivirusen slått på allerede.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig for oss som fortsatt sitter på SP2, og i mitt tilfelle; version 2002? Mildt sagt en veldig utdatert innstallasjon. Fungerer fortsatt virus lagd for Windows (Vista sp1 og XP sp3) til min eldgamle innstallasjon? Sitter forøvrig på NOD32, Sygate Personal Firewall og Spybot, så føler meg ganske så trygg også nemlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...