Gå til innhold

BK: Den korte reisen


Simon Aldra

Anbefalte innlegg

Fant dette bildet mens jeg bladde gjennom noen mapper. :) Bildet er tatt i august, i den lille franske byen Perpignan. Jeg var der på den fotojournalistiske messen Visa Pour l'Image som holdes hvert år. Vel verdt et besøk forøvrig.

 

Utstyret som er benyttet er noe så uvanlig fra meg som Canon 5D med 50/1.2L. Dette bildet er tatt på f/2.8, 1/125s og ISO100.

 

post-36083-1227134141_thumb.jpg

 

To tråder på en dag fra meg? Jeg må være gal.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon 5D? Kanskje derfor du endelig kommer opp med et skikkelig godt bilde?

 

Og det er riktig bra. Litt mye bildebyrå vil sikkert noen mene (jeg har trålet tusenvis av byråbilder til et reisemagasin i det siste), men det er akkurat passe frekt til å heve seg i mengden for meg. På vei ut av bildet er en fin touch, og all den tomme flaten fungerer også fint i kontrast med det blåe. Meget pent :)

Lenke til kommentar

Meget pent er forordet.

 

Artig at det er i Frankrike; jeg trodde det var Marocco, Algerie eller lignende.

 

Det er sikkert mye å ta tak i hvis man skal fokusere på det rent tekniske; men for en gangs skyld ser jeg ikke behovet for det.

 

grunnen til at jeg synes det virker, er at jeg får følelsen av at dette er tatt på et eksotisk sted, komposisjonen sitter brukbart, og jeg lurer fælt på hovr guttongen er på vei hen.

 

Er dette grunnen til at du sikler på 5D innimellom?

 

Tom

Lenke til kommentar

Ikke bare dette bildet, nei. :)

 

Men under Visa Pour l'Image har Canon stand vært år (de er de største sponsorene om jeg ikke husker feil) og der kunne man låne med seg alt fra en 50D til en 1Dsmk3 og kremoptikk.

 

5D er et vidunderlig kamera. Det er et kamera jeg ønsker meg med hjertet, ikke hodet. C'est magnifique! (eller hvordan man staver det)

 

Takk for fine kommentarer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...