Gå til innhold

Gjør disken til mediaspiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Også digitale kamera, mp3-spillere og minnepinner kan brukes, så lenge de er USB-baserte og ikke krever en egen driver."

 

Betyr det at vist en minnepinne har en egen driver så fungerer den ikke på mediespilleren?

Litt forvirret :hmm:

Ja, det er desverre en del spillere som krever egen driver (evt. eget program) for at man skal kunne overføre musikk/ film til den fra Windows

Lenke til kommentar
Skal du ha nettverk er nok popcorn hour et bedre alternativ, men den er en snasig liten sak. :dribble:

 

Den skal forresten ha optical output.

 

http://www.macworld.com/article/136510/200...first_look.html

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=572

 

Du sier den skal ha optical output..

Er det lydutgang du menener da?

 

Har den det Så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe en slik en rimelig fort. Virker som ett genialt produkt. Særlig for oss som ikke trenger nettverk.

Har en ti år gammel Harman/kardon reciver(AVR 75) som nesten ikke har vært brukt de første 9 leveårene. Før jeg fikk klørene i den! Bruker den kun som forsterker til musikk og Digital dekoder Den har vel det meste utenom HDMI.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som lurer på hvordan den klarer det?

 

Jeg bruker jo nesten 70% av quad coren min på å spille de mer krevende 1080p-filmene. Hvordan klarer den lille boksen til noen hundrelapper det? Må jo være noe heftig lyd og bildedekoding i den lille boksen for å klare oppgaven?

Lenke til kommentar
Hva med videoformatet AVCHD? Klarer den det?

I følge manualen :

Supported Video Formats

The following video file formats are supported.

• MPEG 1

• MPEG 2

• MPEG 4 (ASP, AVC HD/H.264)

• WMV9

• AVI

• Xvid

• DVR-MS

• MKV

• DAT (VCD/SVCD)

 

Du sier den skal ha optical output..

Er det lydutgang du menener da?

se bilder i linkene.

manualen:

Toslink (optical)audio port - Connects to your AV receiver (Toslink cable sold separately)

 

Ash

Lenke til kommentar

Du sier den skal ha optical output..

Er det lydutgang du menener da?

 

Se bilder i linkene.

manualen:

Toslink (optical)audio port - Connects to your AV receiver (Toslink cable sold separately)

 

 

 

Men da er den jo perfekt for mitt bruk. Blir jo spennende å se hvordan bildekvaliteten vil bli.

Virker jo nesen for godt til å være sant.. :roll:

Lenke til kommentar

Den her var snasen! Nå kan jeg begynne å skru av PC-en i blant og :p

 

Står mellom denne og Popcorn Hour A-110 for min del.. Siden man nesten "må" ha en ekstern harddisk så blir det ca samme pris totalt.

 

Den WDC saken er sikkert veldig kjekk hvis man har behov for å ta den med til kompiser og slikt :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne såg veldig søt ut! :)

 

Men den mangler nettverk.. så om ein vil ha det er det ikkje allverdens skritt opp til popcorn hour A-100, som eg vil anbefale! funker knall! og den kan ein og koble usb disk til:)

 

og eg er enig med Ashley_J_Williams, er liten forskjell på A-110 vs. A-100, så det spørs om den er verdt 800,- meir..

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som lurer på hvordan den klarer det?

 

Jeg bruker jo nesten 70% av quad coren min på å spille de mer krevende 1080p-filmene. Hvordan klarer den lille boksen til noen hundrelapper det? Må jo være noe heftig lyd og bildedekoding i den lille boksen for å klare oppgaven?

Hmmm... Kanskje fordi CPU ikke er egnet som GPU?

Man trenger ikke så kraftig GPU for å spille av full HD, hele radeon 3xxx HD serien klarer jo å spille av full HD uten hakk.

 

Nå slo det meg nettop at jeg har glemt å teste noe jeg tenkte på når jeg kjøpte pc'n min. Jeg må prøve å spille av mange full hd videoer i vindu samtidig og se om det er SSD eller 4870x2 som blir flaskehals :D

EDIT: en kjapp midlertidig test viste 7 vinduer av 1080p var grensa når jeg i tillegg lastet ned med torrent, hørte på musikk i winamp, og hadde 10 sider oppe i firefox... Ved 8 vinduer frøys det ene, og 100% CPU load. (dette var fra velociraptoren og ikke SSD...)

 

 

Jeg hadde kjøpt en slik en med en gang hvis det ikke hadde vært for at vi allerede har en (vanlig) pc koblet opp i stua som mediasenter mot 50" plasma :D

 

IMO er fortsatt PC som støtter full HD og winamp/VLC beste mediasenter, men for de med trangere budsjett eller mindre datakunnskaper er dette et kjempeprodukt. (evt plass/støy/strøm kan jo også spille inn)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...