Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls i 2010? (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og regner med de tar vel imot kritikken som kom med Oblivion - Levelscaling..

De kan umulig ignorere all kritikken de har fått på levelingsystemet til oblivion.

 

Uansett, jeg gleder med til et nytt TES. Oblivion gjorde veldig mye veldig bra.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Jeg håper det nye spillet blir litt mer livlig enn Oblivion. Hadde det veldig gøy med Oblivion i X antall timer, men etterhvert føltes det veldig dødt og småkjipt. Spesielt med tanke på at våpenene og monsterene ble bedre av seg selv etterhvert som man gikk opp i level, hva er da vitsen med å bli sterkere? :s

 

Klarer de å kombinere Oblivion med følesen av Baldurs Gate II så blir det elsk. ;)

Endret av Woundweaver
Lenke til kommentar

Heldigvis er Oblivion svært modbart, så levelscaling er noe man absolutt ikke trenger å spille med i Oblivion. Jeg har faktisk aldri spilt oblivion med levelscaling.

Dersom de prøver seg med levelscaling også i neste spill bør det være valgfritt fra start.

Jeg gleder meg stort til nyheter om neste spill!

Lenke til kommentar
Og regner med de tar vel imot kritikken som kom med Oblivion - Levelscaling..

De kan umulig ignorere all kritikken de har fått på levelingsystemet til oblivion.

Uansett, jeg gleder med til et nytt TES. Oblivion gjorde veldig mye veldig bra.

 

De kommer sikker til å gå for mye den andre veien.

Oblivions levling prøvde å løse levlings problemet i Morrowind.

I morrowind var alle banditter lattelig enkele å drepe, de hadde bare jernvåpen og dålige rustninger. Monstere var levlet men kun noen bosser var mer en rundt level 15 noe som gjorde spillet latterlig lett over level 12-15.

 

men både Oblivion, morrowind og daggerfall var vanvittig bra spill. Dette gleder jeg meg virkelig til, kommer til å bli knallbra.

Lenke til kommentar
Håper man må opp i et visst level for å "unlocke" nye områder, det vil øke spenningen betraktelig. Og flere quests man ikke kan velge før man har oppnått et visst level.

God løsning! Tror Bethesda er litt fan av muligheten til at alt skal være helt fritt helt fra begynnelsen av da, men vi får håpe de tenker litt mer fornuftig. Jeg liker når det er litt avgrensninger som du sier.

Lenke til kommentar

Levelskaleringen i Oblivion løste en del problemer fra Morrowind, men skapte samtidig noen nye. Jeg synes ikke de burde fjerne levelskaleringen, men heller gjøre noen forandringer på den. Jeg kunne tenkt meg et system der skaleringen fortsatt er sånn noenlunde til stede, men noen monstre slutter å skalere etter en viss level, og noen monstre begynner ikke å skalere før en viss level.

 

For eksempel. Rotter og sånne småkryp vil være utfordrende opp til level 2, banditter vil være utfordrende opp til level 5, etter de har sluttet å skalere, blir de bare lettere og lettere desto lengre man kommer opp i level.

 

Bosser kan for eksempel være helt umulige eller hvertfall ekstremt vanskelige, helt til man kommer til en viss level, og så vil de alltid skalere og være en utfordring etter det.

 

En slags mellomting av Oblivion og Morrowind, om du vil.

Endret av Tmrk
Lenke til kommentar

Jeg synes levescalinga var et veldig godt påfunn. Jeg likte veldig godt at jeg kunne dra så godt som overalt uten å frykte et Übermonster som moste meg til graut på første slaget. :)

 

Nå skapte jo levelscaling problemer også, for eksempel blir ikke dine allierte noe sterkere, noe som gjør noen oppdrag håpløse i høy level. Også var det veldig fort gjort å 'levle skeivt'. Plutselig møtte du nye monster du ikke taklet fordi du hadde steget i level uten egentlig å ha blitt sterkere selv.

 

 

 

Litt mer levende AI hadde vært fett, TES4 er riktignok bedre enn mye annet jeg har sett men det er fortsatt rom for forbedringer.

Lenke til kommentar
Eller bare som i Onlinespill. Alle monster er en viss lvl og de vil være utfordring dersom du er lavere eller samme lvl.

 

Jeg synes ikke de skal bruke det systemet, fordi det gjør spillet for forutsigbart. En burde ikke vite hva slags fiender en sloss mot før en faktisk prøver å angripe. Helst synes jeg bare utseendet på motstanderen fortelle om hvor vanskelig de er å slå.

 

De burde også jobbe med AI-en, den er forferdelig.

 

Jeg er heller ikke for unlocking av områder, jeg foretrekker at det eneste som hindrer en i å dra hvor en vil, er hvor vanskelig det er på det området.

 

Og TA VEKK OBLIVION GATES! De var den desidert største feilen i oblivion. Det var alt for mange av dem, alle var like, og en fant aldri noe kult i dem.

Det var disse som fikk meg til å begynne å jukse i spillet bare for å bli fort ferdig med de jævla oblivion gatene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...