Gå til innhold

Test: Netcom knuser Telenor på tvilling-SIM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel, men ett lite ønske. Kan dere slutte med de tåpelige tabloide overskriftene deres? Er ikke så mye som skal til.

 

eks

-Test av tvilling og trillingkort til mobiltelefon.

-Netcom best i test av tvillingkort

 

 

 

Da høres det ikke ut som man er 14 lenger eller eventuelt jobber for dagbladet/vg

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor ikke Telenor har forbedret dette før. Har selv brukt både Telenor og Netcom sin løsning, og nå som jeg bruker Telenor har jeg droppa tvilingkortet.

 

Men som nevnt i artikkelen, så burde Netcom hatt en funksjon for å stoppe SMS til et av kortene. Men uansett bedre enn Telenor her også, som kun lar deg få på hovedkortet.

 

Telenor har jo egentlig bare en form for viderekobling løsing som tvilingkort..

Lenke til kommentar
Men som nevnt i artikkelen, så burde Netcom hatt en funksjon for å stoppe SMS til et av kortene.

 

Netcoms løsning lar deg styre hvor du vil motta SMS. Her sender du en kommando via SMS for å aktivere og deaktivere mottak. Dette syns vi er mest praktisk. Det er dog ikke mulig å deaktivere SMS på hovedkortet.

 

Det er mulig. Man styrer det ved å sende en SMS med en kommando.

Lenke til kommentar

Savner egentlig å ha trilling kort fra Telenor.

Bruker idag tvilling kort, 1 kort i bilen og 1 i mobilen, så skulle jeg gjerne ha brukt 1 telefon på jobb som tåler litt mere enn hva hovedtelefonen min gjør.

Ellers savner jeg ingen andre tjenester.. men er vel neppe den som har det største behovet for slike løsninger heller.

Lenke til kommentar

Big fuzz!!!???

 

Jobber selv i bransjen og ser ikke det store poenget med denne testen. Har selv brukt NetCom og blitt skikkelig frustrert over alle meldingene som tikker inn på alle mobilene. Men at hovednummeret vises er en positiv ting som Telenor ikke kan matche. Den tiden jeg har jobbet i bedriftsmarkedet så har det kommet mange forskjellige forespørsler, men dette er et nisje-produkt. Brorparten av brukerne har ikke bruk for tvilling-sim i tilfellet dere ikke fikk det med dere.

Lenke til kommentar
Jobber selv i bransjen og ser ikke det store poenget med denne testen. Har selv brukt NetCom og blitt skikkelig frustrert over alle meldingene som tikker inn på alle mobilene.

 

For en som jobber i bransjen burde det vel ikke være umulig å finne en kollega som kan vise deg hvordan man deaktiverer sms på et trillingkort?

Endret av db_glitch
Lenke til kommentar
Jobber selv i bransjen og ser ikke det store poenget med denne testen. Har selv brukt NetCom og blitt skikkelig frustrert over alle meldingene som tikker inn på alle mobilene.

 

For en som jobber i bransjen burde det vel ikke være umulig å finne en kollega som kan vise deg hvordan man deaktiverer sms på et trillingkort?

 

Da denne tjenesten kom var ikke dette en opsjon! Dette ble utviklet i etterkant. Som jeg også sa, var dette et nisje produkt. Overskriften var det jeg hang meg mest opp i. Vis du leste litt nøye så skrev jeg brukt og ikke bruker.:)

Lenke til kommentar
Big fuzz!!!???

 

Jobber selv i bransjen og ser ikke det store poenget med denne testen. Har selv brukt NetCom og blitt skikkelig frustrert over alle meldingene som tikker inn på alle mobilene. Men at hovednummeret vises er en positiv ting som Telenor ikke kan matche. Den tiden jeg har jobbet i bedriftsmarkedet så har det kommet mange forskjellige forespørsler, men dette er et nisje-produkt. Brorparten av brukerne har ikke bruk for tvilling-sim i tilfellet dere ikke fikk det med dere.

 

Personlig synes jeg tvilling-sim hadde vært nyttig, jeg ser på det som en nisje fordi få tilbyr det, og dårlig implmentasjon, om alle små levrandører hadde tvillingsim som fungerte noenlunde som netcom sitt så hadde jeg glatt hatt tvillingsim i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar
En grei løsning må vel være å legge inn de andre numrene i køen?

 

Joda, må nok bli sånn. Men, litt teit likevel da kunden må vente lenger om jeg vil bruke den andre telefonen. Er jo tross alt mulig at kunden allerede har ventet et par minutter allerede, ettersom det ikke er sikkert at jeg står først på listen. Dessuten er det jo 'random'-funksjon i noen køer, som blir litt ødelagte.

 

Men, er vel den beste løsningen, sålenge Netcom ikke gjør det helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Fin artikkel, men ett lite ønske. Kan dere slutte med de tåpelige tabloide overskriftene deres? Er ikke så mye som skal til.

 

eks

-Test av tvilling og trillingkort til mobiltelefon.

-Netcom best i test av tvillingkort

 

 

 

Da høres det ikke ut som man er 14 lenger eller eventuelt jobber for dagbladet/vg

Jeg støtter dette inlegget. Jeg irriterer meg over alle tabloidoverskriftene. Hvorfor trenger man så kraftige overskrifter dersom artiklene holder vann?
Lenke til kommentar
Big fuzz!!!???

 

Jobber selv i bransjen og ser ikke det store poenget med denne testen. Har selv brukt NetCom og blitt skikkelig frustrert over alle meldingene som tikker inn på alle mobilene. Men at hovednummeret vises er en positiv ting som Telenor ikke kan matche. Den tiden jeg har jobbet i bedriftsmarkedet så har det kommet mange forskjellige forespørsler, men dette er et nisje-produkt. Brorparten av brukerne har ikke bruk for tvilling-sim i tilfellet dere ikke fikk det med dere.

Hvis du jobber i bransjen og ikke ser det store poenget med denne testen er jeg nærmest sjokkert...

Utviklingen er mer og mer funksjonalitet... Jeg har selv tvillingkort fra Telenor da jeg har en touch cruise og en w880i. Har Fri Bruk på abbonmentet og skulle egentlig hatt et tredje kort for å putte i laptopen. Det med sms er helt latterlig når det gjelder Telenor-løsningen. De fleste brukere framover vil nok ha et simkort for jobbmobil (på jobbmobilen kan du ha tv-ut f.ex), simkort i laptop (for de som har behov for mobilitet... noe som kan gjelde mange) og det siste er et simkort de bruker på fritiden for å slippe å skatte av skiten, samt å ikke gå rundt med 2 ulike nummer... så med litt framtidsvisjoner kan en vel si at dette ikke er "poengløst".

Det som virkelig får meg forbanna er Telenor sitt svar på Trådløs bedrift. Netcom sin trådløs bedrift var lysår foran det Telenor er i dag for 4 år siden!!!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ja, oppdaterer tråden litt, siden telenor nå endelig har fått ut fingern og forbedrer tvillingtjenesten sin. :)

 

16. februar blir Tvilling-tjenesten fra Telenor relansert med mer fleksibilitet for kunden. Kunden vil få mulighet til å velge mellom 3 ulike profiler for håndtering av SMS på tvillingkortet.

 

 

1. Kun kopi når tvillingtelefonen er slått på

2. Alltid kopi til tvillingtelefon

3. Ikke kopi til tvillingtelefon

 

SMS meldinger som sendes fra tvillingtelefonen vil ha hovedkortets nummer som avsender.

 

Frem til nå har ingen SMS fra hovedkortets nummer blitt kopiert til tilleggskortet. Når kunden har sendt en SMS fra tilleggskortet har mottakeren sett tilleggskortets nummer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...