Gå til innhold

– Slik får du mindre spam


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

sludder, har mye mer å si hvor du legger ifra deg epost addressen.

har en som begynner på F som er masse spam.

og en på B som er bare for vedlig få utvalgte, null spam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
sludder, har mye mer å si hvor du legger ifra deg epost addressen.

 

Yep. Vi har en "kontakt" adresse til firmaet jeg jobber, denne lå ute på nettsidene et par år. 99.8% av all epost til den er spam. Den starter forøvrig med bokstaven S.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
... spam-filteret til hotmail har forbedret seg kraftig de siste årene.

 

Det har vel ikke stort med saken å gjøre (du vet jo ikke engang hvor mye spam som faktisk er sendt til kontoen).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Man trenger da vel ikke å være verken rakettforsker eller universitetsprofessor for å skjønne slikt.

 

Det som i hovedsak er årsaken til at folk får mye spam er:

 

- e-post adresser som starter tidlig i alfabetet har større sjangs til å bli truffet av random generte adresser det sendes til.

 

- at folk har samme e-post adresse på både IM-kontoer og "hoved e-post konto" (ref: virus).

 

- at folk registrerer e-post adressen sin i hytt og putevar uten å faktisk skjønne bæra av hva de egentlig gjør og hvordan slikt fungerer.

 

 

Egentlig synes jeg det er rart at greylisting ikke er mer brukt hos e-post leverandører.

Lenke til kommentar
... spam-filteret til hotmail har forbedret seg kraftig de siste årene.

 

Det har vel ikke stort med saken å gjøre (du vet jo ikke engang hvor mye spam som faktisk er sendt til kontoen).

Hvorfor skulle det ha noe å si for meg? så lenge spam'en ikke når inboksen min er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
... spam-filteret til hotmail har forbedret seg kraftig de siste årene.

 

Det har vel ikke stort med saken å gjøre (du vet jo ikke engang hvor mye spam som faktisk er sendt til kontoen).

Hvorfor skulle det ha noe å si for meg? så lenge spam'en ikke når inboksen min er jeg fornøyd.

Fordi artikkelen handler om hvor mye spam som kommer til mailadressen, ikke hvor mye som slipper gjennom filteret.

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt en konto på en kamerat sin server i mangemange år (minst fem), og bortsett fra en viss periode har det aldri vært noen spamproblemer. Hvor mye spam du får kommer, som nevnt tidligere, mye an på hvor du legger fra deg adressen din i tide og utide. Selv registerer jeg meg aldri på en "ukjent" side (mitt forrige, dristige valg var Facebook, et år før det tok av). Jeg bruker kun den kontoen til alt jeg foretar meg, men selvfølgelig, jeg beskytter meg jo mot trojanere og andre uhumskheter ved å kjøre på et GNU/Linux-system.

 

Uansett, nå som en professor bemerker at disse forskjellige scriptene og hva det nå er har en forkjærlighet for adresser som har en bokstav fra tidlig i alfabetet, tror dere ikke at verdens virtuelle badguys vil modifisere kodene sine for å få en jevnere spredning utover hele alfabetet?

Lenke til kommentar

De fleste ISPer har mailservere som har en kjekk funksjon til stor glede for spammere... Alle mail til adresser som ikke lenger eksisterer routes automatisk til den mailadresse som ligger nærmest den opprinnelige !

Gavepakke til spammerene :( når de ikke den de spammer får en annen person spam'en.

 

Viser med all tydlighet at mange programmerere ikke har kantakt med det virkelige liv...

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...