Gå til innhold

Rikstv PVR boks ( DTR 8860MHP)


Anbefalte innlegg

Tenker da på Grundig DTR 8860MHP med 500Gb harddisk

 

grundig skriver att den skulle vært i butikken i andre uka i august, men har vært innom Elkjøp, Lefdal, Expert og den lokale elektriske butikken her som faktisk er Grundig forhandler..

 

men den kommer da f*** meg aldrig i noen som helst butikk.. er det noen som faktisk vet om boksen i det hele tatt eksisterer? snakk om skivebom fra rikstv som sa den skulle være på plass i fjor..

 

 

noen som vet noe om denne? hva er det som tar så forbaska lang tid?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, du har vel kansje rett i det..

 

MEN, rikstv var jo ute i november i FJOR å sa att PVR var rett rundt hjørnet, og slik har det gått nå helt siden ifjor.. det mener jeg er helt ræva dårlig. nå er vi i september 2008, og ikke en jævla butikk har en slik PVR til rikstv på lager..

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
ja, du har vel kansje rett i det..

 

MEN, rikstv var jo ute i november i FJOR å sa att PVR var rett rundt hjørnet, og slik har det gått nå helt siden ifjor.. det mener jeg er helt ræva dårlig. nå er vi i september 2008, og ikke en jævla butikk har en slik PVR til rikstv på lager..

 

Ja, klart RiksTV også har ansvar. De skal kvalitetssikre sine leverandører. Når de annonserer for ett år siden at PVR er like om hjørnet, bør de være ganske trygge på at de også er det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Boksen er nå på lager der jeg jobber iallefall :-). Burde være tilgjengelig de fleste steder. 2995,- med abo som de fleste sier, evt 3995,- om du tegner multiromabo og bruker din gamle dekoder på rom 2.

 

4995,- uten noe som helst.

 

NB: Har du tegna bindingstid til rikstv og er fortsatt i bindingstid kan du IKKE få kjøpe den nye dekoderen til rabattert pris! Du må vente til bindingstiden er omme.

Lenke til kommentar
den USB inngangen i front, hva brukes den til?

De er sannsynligvis der "til framtidig bruk". Etter fjaskoen med med DTR8740MHP der man stadig venter på en programoppdatering for å kunne bruke USB-en til pausefunksjon som man reklamerte med da boksen var ny, tipper jeg de er svært forsiktige med å informere om funksjoner som ennå ikke er der...

Lenke til kommentar

kjøpte meg denne boksen idag jeg også.

 

Men det er et problem: jeg får ikke inn noen andre kanaler enn NRK(1,2 og 3)...

 

Hvor lang tid tok det før dere andre fikk inn de andre kanalene? det skal jo ta litt tid?

 

Jeg har nå ventet i godt over 1 time!!

 

Edit: Det står en feilmelding: "Ingen lyd/bilde eller venter på program oppdatering"

Endret av icecold71
Lenke til kommentar

Kan være flere feilkilder. Har du satt i smartkortet rett vei? NRK-kanalene trenger ikke smartkort for å komme inn.

 

Den kan ha for dårlig signal, NRK-kanalene er på en annen "transponder" (eller hva det nå heter) enn resten av kanalene.

 

Og til slutt kan selger ha glemt å aktivere kontrakten, slik at smartkortet ikke er aktivert.

Lenke til kommentar
Edit: Det står en feilmelding: "Ingen lyd/bilde eller venter på program oppdatering"

Det skal virke nærmest momentant, maks 20 minutter, og jeg har forstått det som at det er i forhold til når kotet ble registrert på skjermen hos forhandleren, ikke i forhold til når det stikkes i boksen(*).

 

Men den feilmeldingen kan tyde på at den ikke tar inn signalene(*) - sjekk signaltyrke og kvalitet, skru av og på boksen, prøv nytt kanalsøk.

 

 

(*) Korriger meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Kan være flere feilkilder. Har du satt i smartkortet rett vei? NRK-kanalene trenger ikke smartkort for å komme inn.

 

Den kan ha for dårlig signal, NRK-kanalene er på en annen "transponder" (eller hva det nå heter) enn resten av kanalene.

 

Og til slutt kan selger ha glemt å aktivere kontrakten, slik at smartkortet ikke er aktivert.

 

 

Smartkortet er med chipen ned(altså rett vei).

 

Jeg har alltid fått inn alt med den gamle Sagem RiksTV-boksen.

 

Kortet er "gammelt", det har altså vært aktivert tidligere.

 

Det skjer fortsatt ingenting:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...