Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden


PilotBRS

Anbefalte innlegg

Multicom Kunshan M860

 

A_2126.788x523!.jpg

 

Her kan vi diskutere, og dele erfaringer om Multicoms Kunshan M860. Maskinen er basert på Clevo M860TU, og blir "branded" av multicom. Prisen starter på ca 10 000,-

 

Spesifikasjoner:

 

Materiale: Sort børstet stål på toppdeksel og børstet stål

15.4" Widescreen skjerm 1280x800, 1680x1050 eller 1920x1200 oppløsning

GeForce 9800M GTS 1GB og GeForce GTX 260M 1GB for spill eller Quadro® FX2700M 512MB skjermkort for grafisk bruk

Intel Core 2 Duo prosessor - valgfri størrelse

DDR3 1066MHz SO-DIMM RAM - valgfri størrelse

Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte)

10/100/1000 Mbps nettverkskort

Bluetooth 2.0 (tillegg)

DVD Super Multi brenner eller Blu-Ray spiller

Touchpad med scroll funksjon

Fingeravtrykkleser

Webkamera 2.0Mpixel

Intel HD-audio, Azalia kompatibelt lydkort

3D stereo høyttalere

S/PDIF digital utgang

HDMI-kontakt

DVI kontakt med HDCP støtte

4 x USB 2.0 kontakter

eSATA kontakt (fungerer kun med Windows Vista)

IEEE1394 firewire kontakt

Linjeinngang

Mikrofon inngang

Hodetelefonutgang

7-i-1 minnekortleser (MMC/RSMMC/MS/MS Pro/MS Duo/SD/Mini-SD)

Express card slot

8 cellers batteri smart Lithium-Ion

Størrelse: 364 x 269,5 x 29~41mm (BxDxH)

Vekt ca 3,2KG med 8 cellers batteri

 

 

Bilder:

245701.jpeg 245708.jpeg245714.jpeg

245716.jpeg 245718.jpeg245722.jpeg

 

Tester:

Hardware.no

Notebookreview.com

Notebookreview.com #2

Grundig brukertest fra notebookreview.com

Brukertest fra notebookreview.com

Review nVidia GeForce 9800M GT

Test av maskinen med nVidia GeForce GTX 260M

 

Drivere

Alle drivere for M860

Offisiell driver til skjermkort fra nVidia

Driver til skjermkort fra laptopvideo2go

 

Andre nyttige linker:

Diskusjonstråd fra notebookreview.com

Program til å sjekke temperaturer (HWMonitor)

Clevo M860TU - Produkt informasjon

 

 

Har selv bestilt med følgenede specs:

* 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm

* INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHZ 1066MHz 6MB cache 25w

* 320GB SATA 7200RPM 2.5"

* 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

* NVIDIA® GeForce® 9800M GT 512MB DDR3 skjermkort (leveringsklart ca uke 38)

* Annet: Bluetooth, 2GB Turbo Minne

 

Prisen på denne ble 15 731,-

Håper å få den innen utgangen av uke 38.

 

8800M GTX skal være leveringsklar denne uken, så dersom noen har fått maskinen med dette skjermkortet så er det bare å dele erfaringer. Hvordan er støyen fra viften, blir den unormalt varm etc?

 

(Dersom det er noe du mener jeg bør ta med i førsteposten, send en PM.)

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tenker å bestille denne PCen en av dagene. Den jeg skal ha, kommer til å komme på mellom 12000 og 12500, og skal brukes som en stasjonær-erstatter med tiden.

 

Jeg har selv en stasjonær PC som er omtrent like god, men jeg trenger noe lignende som jeg kan bruke til skolearbeid, så vel som den kan brukes til spill. Jeg kommer til å flytte den mye med meg frem og tilbake til både venner og mellom min mor og far. Derfor kommer nok jeg til å gå for denne. ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min Multicom Kunshan M860. Har ikke fått prøvd den så mye enda, har bare innstalert windows og litt drivere. Så lang er jeg veldig fornøyd, byggekvaliteten er veldig bra, og den er så å si helt lydløs når den blir brukt til internett og andre lette oppgaver. Har ikke prøvd noen tyngre oppgaver enda, men skal prøve 3dmark 06 nå snart.

 

En ting som irriterer meg er cd-romen. Det er veldig lett å komme i åpne-kanppen dersom du f.eks skal flytte på den. Det er også litt vrient å få igjen. Etter det er åpnet og jeg prøver å lukke det kommer det ofte ut igjen noen ganger, men det er nok en spesiell måte å gjøre dette på, så går nok bra etter hvert.

 

Ellers fikk jeg min første blåskjerm med den nå nettopp (installerte nTune). Ser ikke ut som det virker :hmm:

 

Dersom noen lurer på noe angående maskinen, er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar

Jeg har nesten identisk oppsett som trådstarter, bare annen HD. Fikk dataen min for ca 1 og en halv uke siden med 9800m gt. 9800m gt kommer inn i uke 38, men de fikk inn noen forrige uke der en av de kom til meg =)

 

Har spilt en del, og den er helt fantastisk! Call of duty 4 maxer den ut lett. Bioshock maxer den. Crysis med alt på high og 1680:1050 oppløsning ligger den på ca 20-25 fps.

 

3dmark05 - 14500

3dmark06 - 9400

 

Disse tallene er ikke galne =)

 

Er noen ting jeg ikke er helt fornøyd med. Det er tastaturet som bråker litt, og av og til registreres ikke noen bokstaver når jeg skriver fort. Dette kan være at jeg trykker for svakt av vane. En annen ting, og som jeg er litt bekymra for, er HD. Den oppnår en maks temperatur på 65 grader celsius. Dette er 5 grader mer enn den er klarert for å klare under bruk. Hvor ille er dette? min HD er en seagate 250GB 5400. Jeg valgte 5400 fordi de ikke avgir så mye varme som 7200, ironisk nok. Under spilling når den aldri 60 grader. 60+ skjer bare ved installering og når HD er skikkelig i bruk.

 

EDIT: CD-romen irriterer meg og!

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
Jeg har nesten identisk oppsett som trådstarter, bare annen HD. Fikk dataen min for ca 1 og en halv uke siden med 9800m gt. 9800m gt kommer inn i uke 38, men de fikk inn noen forrige uke der en av de kom til meg =)

 

Har spilt en del, og den er helt fantastisk! Call of duty 4 maxer den ut lett. Bioshock maxer den. Crysis med alt på high og 1680:1050 oppløsning ligger den på ca 20-25 fps.

 

3dmark05 - 14500

3dmark06 - 9400

 

Disse tallene er ikke galne =)

 

Er noen ting jeg ikke er helt fornøyd med. Det er tastaturet som bråker litt, og av og til registreres ikke noen bokstaver når jeg skriver fort. Dette kan være at jeg trykker for svakt av vane. En annen ting, og som jeg er litt bekymra for, er HD. Den oppnår en maks temperatur på 65 grader celsius. Dette er 5 grader mer enn den er klarert for å klare under bruk. Hvor ille er dette? min HD er en seagate 250GB 5400. Jeg valgte 5400 fordi de ikke avgir så mye varme som 7200, ironisk nok. Under spilling når den aldri 60 grader. 60+ skjer bare ved installering og når HD er skikkelig i bruk.

 

EDIT: CD-romen irriterer meg og!

Min harddisk på 7200rpm ligger mellom 45-53 ved normalt bruk. Har ikke sett den over 55 grader enda, men har heller ikke testet så mye da. Skal prøve litt mer senere i dag. 65 grader er litt mye, men dersom den ikke er så varm hele tiden, tror jeg ikke det gjør noe.

Lenke til kommentar

Har nå fått testen min litt mer. Harddisken blir ~58 grader ved spilling/installering/kopiering. Har også en laptop-kjøler som senker temperaturen noen grader når den blir brukt.

 

Ellers har jeg lagt merke til en irriterende høyfrekvent lyd som vist nok kommer fra prosessoren. Leste litt i diskusjonstråden på notebookreview.com og fant ut at jeg ikke var den eneste. LINK HER. Har samme problem som han jeg linker til, altå det går ikke ann å stille på ting i RMClock. Noen andre som har merket dette?

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt den. ;)

 

Jeg bestilte med standardoppsett, med unntak av:

 

Skjerm: 1680x1050

CPU: T9400 2.53 GHz

Harddisk: 320GB 5400RPM

RAM: 4 GB

 

Og ellers er alt standard, altså 9800M GTS. Totalt kom den på 13037, pluss frakt, så rundt 13200 kroner.

 

Jeg valgte 9800M GTS fordi jeg ser at det gir klart mest for pengene. Forskjellen mellom GTS og GT, ligger på rundt 0-5% i praksis, og 8800GTX ligger, etter det jeg har sett, rundt akkurat det samme som 9800M GTS, og av og til under. Se bilde:

 

0ce22721f1.gif

Lenke til kommentar
Hvordan er støyen på denne maskinen under idle og load?

Og hva veier den ca?

Idle er den helt rolig, såvidt du hører den. Ved spilling og tyngre oppgaver spinner viften opp litt, men har hørt maskiner som er mye verre enn denne. Viften i denne er større enn på vanlige bærbare, derfor reduseres støyen en del pga det. Den veier ca 3,2 kg.

 

_Zeke: 9800M GTS har 32 mindre shaders enn GT (64 vs 96), men til gjengjeld kjører det på høyere frekvenser. Dette gjør at det yter nesten likt som GT, men bruker mer strøm og blir nok litt varmere også. Prosessoren din blir nok også litt varmere enn P9500, men du komer nok ikke til å angre ;)

Lenke til kommentar

Du har nok helt rett, fornøyd blir jeg uansett! :p

 

Men ja, jeg regnte med at den ville bruke mer strøm og produsere mer varme, men ettersom jeg nesten alltid er i nærheten av en stikkontakt, så ser jeg ikke særlig problemer med strøm, og når det kommer til varme, så vil nok ikke dette plage meg særlig. Når det kommer til shadere, så var dette noe jeg ikke hadde fått med meg, men jeg regnet med det, ettersom jeg så at 9800M GTS har ~500M transistorer, mot ~750M på på 9800M GT.

 

Hvor er egentlig det fjerde USB-porten? Det står flere steder at den har fire stk., men jeg ser bare tre stykker på bildene. To på høyre side, og en bak.

 

Jeg har forresten et spørsmål til: Jeg har sett at en del blir plaget av plasseringen av åpneknappen til CD-skuffen. Hvordan bærer dere PCen? Jeg har hørt at det er når man løfter den opp, man kommer ani den, men jeg ser ikke hvorfor dere da løfter den helt foran på PCen, og ikke noenlunde på midten. Uansett om dette er et problem, så skal jeg nok fint klare å venne meg til det.

 

 

 

Uansett, gleder meg som en unge nå! :D

Lenke til kommentar
Du har nok helt rett, fornøyd blir jeg uansett! :p

 

Men ja, jeg regnte med at den ville bruke mer strøm og produsere mer varme, men ettersom jeg nesten alltid er i nærheten av en stikkontakt, så ser jeg ikke særlig problemer med strøm, og når det kommer til varme, så vil nok ikke dette plage meg særlig. Når det kommer til shadere, så var dette noe jeg ikke hadde fått med meg, men jeg regnet med det, ettersom jeg så at 9800M GTS har ~500M transistorer, mot ~750M på på 9800M GT.

 

Hvor er egentlig det fjerde USB-porten? Det står flere steder at den har fire stk., men jeg ser bare tre stykker på bildene. To på høyre side, og en bak.

 

Jeg har forresten et spørsmål til: Jeg har sett at en del blir plaget av plasseringen av åpneknappen til CD-skuffen. Hvordan bærer dere PCen? Jeg har hørt at det er når man løfter den opp, man kommer ani den, men jeg ser ikke hvorfor dere da løfter den helt foran på PCen, og ikke noenlunde på midten. Uansett om dette er et problem, så skal jeg nok fint klare å venne meg til det.

 

 

 

Uansett, gleder meg som en unge nå! :D

Det er to USB-porter bak. Den ene er kominasjon med eSata og USB, så den ser ikke helt lik ut.

 

Åpne-knappen på Cd-romen er litt spesiell. Du trykker ikke knappen inn, men vipper den heller opp. Det er veldig lite som skal til for å gjøre dette, dermed åpner det seg ganske lett. Men det er en tilvenningssak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...