Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden


PilotBRS

Anbefalte innlegg

Har en slik laptop selv, men har hatt endel problemer på den. Etter jeg har lagt inn Windows og skal legge inn driver har maskinen begynnt å gå enormt treg. Alt er tregt og maskinen går i stå. Trodde først jeg hadde blingset og hoppet over noen drivere slik at det ikke ble riktig rekkefølge. Men har formatert og startet på nytt rundt 10 ganger, og detskjer hver gang. Har fuglt listen og instalert i riktig rekkefølge. Skjønner ikke hva som er galt, blir gal av det. Er litt surt og bruke 14k på en maaskin som låser seg og går i stå konstant. Er det andre som har hatt lignende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en slik laptop selv, men har hatt endel problemer på den. Etter jeg har lagt inn Windows og skal legge inn driver har maskinen begynnt å gå enormt treg. Alt er tregt og maskinen går i stå. Trodde først jeg hadde blingset og hoppet over noen drivere slik at det ikke ble riktig rekkefølge. Men har formatert og startet på nytt rundt 10 ganger, og detskjer hver gang. Har fuglt listen og instalert i riktig rekkefølge. Skjønner ikke hva som er galt, blir gal av det. Er litt surt og bruke 14k på en maaskin som låser seg og går i stå konstant. Er det andre som har hatt lignende problemer?

Prøv med en annen windows versjon dersom du har mulighet til det.

Lenke til kommentar
På nettet står det at PCen har digital lydutgang (SPDIF). Er det noen som har funnet denne? Jeg finner den ikke.

Jeg regner med at denne ser ut som en vanlig mini-jack og sitter på forsiden?

 

BTW: Er det mulighet for å bytte harddisken på denne pc'en selv eller? har bestilt samme pcen

men tenkte jeg skulle bytte ut HD med en SSD etterhvert.

Lenke til kommentar

Da var pcen bestilt! Følgene specs:

 

* 15.4" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

* INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHZ 1066MHz 6MB cache 25w

* NVIDIA® GeForce® 9800M GT 512MB DDR3 skjermkort

* 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

 

* 160GB SATA 5400RPM 2.5" <-- Denne vil bli byttet ut av en OCZ Solid State Disk Core, 128GB, 2.5" SSD, SATA2, 143/93MB's read/write

 

Noen som har formeninger om dette? lar det seg gjøre, hvorfor ikke etc?

 

 

 

* OS MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, engelsk OEM

 

Total Pris ble 15 893,- :D

Lenke til kommentar
Harddisken er fult mulig å bytte ut selv. Vet om flere som har gjort det på notebookreview.com

 

Nice! Kan tenke meg at pcen blir mye kjappere med SSD! blir mindre varmeutvikling også.

 

Har du 1920x1200 skjermen? eller noen andre som har denne, med tanke på kontrast, lys-styrke osv?

Endret av funced
Lenke til kommentar
Selv har jeg 1680x1050. Helt super skjerm, eneste er at det kanskje kunne vært litt mer lys-styrke. Den er ikke fult så lys-sterk som min vanlige 17" lcd.

 

Ok, er vel helt normalt at en nootebook skjerm ikke er like lys-sterk som en vanlig LCD skjerm..

 

hvordan har maskinen fungert ellers alt i alt? fornøyd med kjøpet?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd. Eneste som irriterer meg er som sagt at strømkontakten holder seg dårlig fast i selve laptopen, så den faller lett ut ved flytting, og det at CD-ROMen kan poppe ut når den ikke skal, av ting som normalt ikke skal løse den ut. Dette har jeg løst med et program som gjør at jeg bare kan løse ut CD-ROMen fra PCen. Når jeg bare skal åpne den en eller to ganger i uken, så er dette helt supert.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd. Eneste som irriterer meg er som sagt at strømkontakten holder seg dårlig fast i selve laptopen, så den faller lett ut ved flytting, og det at CD-ROMen kan poppe ut når den ikke skal, av ting som normalt ikke skal løse den ut. Dette har jeg løst med et program som gjør at jeg bare kan løse ut CD-ROMen fra PCen. Når jeg bare skal åpne den en eller to ganger i uken, så er dette helt supert.

 

Good good!

Har hørt litt om dette med støm-kabelen.. skal se på det når jeg får pc'en, kanskje jeg finner ut noe lurt på jobb, klemme rundt noe-uber-tynt-metall for å få en mer "tight fit" ellerno. hvis problemet er at kabelkontakten er litt for tynn? skulle være en enkel sak!

 

Det med CD-ROMen er en god idé, bruker denne sjeldent og kommer sikkert til å gjøre det samme.

 

Gleder meg som en liten unge til jeg får dette beistet, skal visst være noe av det heftigste du får i en størrelse av 15.4". :D

Endret av funced
Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd. Eneste som irriterer meg er som sagt at strømkontakten holder seg dårlig fast i selve laptopen, så den faller lett ut ved flytting, og det at CD-ROMen kan poppe ut når den ikke skal, av ting som normalt ikke skal løse den ut. Dette har jeg løst med et program som gjør at jeg bare kan løse ut CD-ROMen fra PCen. Når jeg bare skal åpne den en eller to ganger i uken, så er dette helt supert.

Hvilket program er det du bruker?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Eg har kjøpt kunshanen nå uten operativsystem. Når eg starter opp får eg feilmeldinen PXE-E61 og klarer ikke å starte windows installasjon. Har prøvd å fikse på BIOS uten resultat.

Noen som kan hjelpe?

Et kjapt søk på google viser at dette mest sannsynlig er et problem med boot innstillinger i BIOS, eller feil med harddisk eller CD-rom. Sett boot-rekkefølgen i BIOS til: CD-rom, HDD, osv. Dersom dette ikke funker er det mest sannsynlig harddisk eller CD-rom det er noe galt med. Du kan også prøve å åpne den og sjekka at kablene på CD-rom og HDD sitter skikkelig i.

Lenke til kommentar

Fant i dag noe som jeg virkelig har stusset på med denne maskinen. Jeg skulle flytte den fra et bord til et annet i stuen, og i det jeg snur meg seiler hele DVD-stasjonen ut av den. jeg trodde den var festet med skruer, men ikke faen. Den virker 100% etter at jeg satte den på plass etterpå... Men en tur i bakken for dvd-stasjonen er etter min mening ikke akkurat god medisin....

Lenke til kommentar
Fant i dag noe som jeg virkelig har stusset på med denne maskinen. Jeg skulle flytte den fra et bord til et annet i stuen, og i det jeg snur meg seiler hele DVD-stasjonen ut av den. jeg trodde den var festet med skruer, men ikke faen. Den virker 100% etter at jeg satte den på plass etterpå... Men en tur i bakken for dvd-stasjonen er etter min mening ikke akkurat god medisin....

 

hehe, jeg måtte le litt når jeg leste det der! Merkelig at den bare ramla ut da, multicom har visst vært sløve med å skru den i.. Bra den ikke ble ødelagt! Hvordan fikk du festa den igjenn da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...