Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lei, frustrert og oppgitt.. Hva ønsker hun å oppnå?


Anbefalte innlegg

Ja her var jeg dum nok til å tro at ting kanskje hadde gått seg til i månedene vekk fra hverandre. Ett eller annet merkelig er der vertfall!

 

Lurer på hva ho tenker, uten at jeg egentlig trenger å bry meg med det. Men uten å skryte på meg noe så har jeg en ganske høy status her i hjembyen når det kommer til populæritet og anser meg selv som en sympatisk, voksen, rettferdig kar og ikke minst en god kjæreste. Hun har tidligere sagt at hun ikke skjønte hva jeg skulle med ho når jeg kunne få hvem som helst annen, prøvd å forklare henne at det er henne som betyr noe for meg så noe annet er uintressant. Føler lissom ho og vi kunne fått det så bra, men så er ho jo helt utilregnelig og vet aldri hvor jeg har henne. Å igjen så er ho drit sjalu på alt jeg gjør, må alltid komentere det, bli sur og grinete, ber meg finne noen andre osv. Jeg har ikke lagt meg oppi noe med henne i denne perioden og har ikke sagt noe på noe. Egentlig vært litt care og alt det takler ho ikke, men vil heller ikke være kjæresten min og skal ha kontroll på alt jeg gjør, drit nysgjerrig og har noe å si på alt.

 

Lurer lissom på hva jenter tenker for å lære litt av dette å få en forståelse

Jeg tenker at hun har noen personlige problemer som du ikke kan gjøre noe med.

Legg dette bak deg og se fremover. Dette er ikke normal oppførsel, du fortjener bedre.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle hadde mistet respekten for noen som tillater seg å bli behandlet slik av kjæresten sin. Hadde hun hatt respekt for deg, og visst at du er en type som setter ned foten og aldri gir second chances, hadde hun aldri oppført seg på den måten.

Nei, jeg er helt enig og jeg har latt ting gå for langt og funnet meg i ting jeg aldri ville funnet meg i om noen andre hadde fortalt meg denne historien. Men jeg er en sånn type som blir sterkt knyttet følelsemessig og gir ikke opp før jeg virkelig har fått nok. Men skjønner at respekten ikke er der lenger og at hun har trodd og følt ho kan tråkke på meg uten at det får mer konsekvenser enn at jeg har vært forbanna en stund for så å mykne når det har gått over for så å komme tilbake. Jeg har fått ti ganger mer av jenter jeg ikke kjenner engang etter bruddet som sender meg meldinger om hvordan dagen har vært, hva jeg gjør, god natt meldinger, komplimenter og det sier litt.. Å jeg har fortsatt vært stuck i en som ikke gir meg noe annet enn skuffelser, irritasjon, dårlig samvittighet osv osv. Er jo en skandale i seg selv at jeg har latt meg selv finne meg i det her over så lang tid. Men de jævla følelsene er umulig å styre og man tenker det beste uten å se realiteten som den er!

Lenke til kommentar

Jeg er vekten og hun tyren

Å jøye meg. De pleier å være lojale og ordentlige. Bruker man psykologi, så har alt en grunn. Det er vanligvis ikke noe mer komplisert enn hva en Tyr sier at det er. De har også høye forventninger. Men de kan også være urealistisk forventningsfulle og kreve mer enn de selv forstår andre har mulighet til å gi.

 

Det kan bare være en psykologisk forsvarsmekanisme ho bruker for å holde seg selv flytende, og også for å teste deg, dog meget uetisk og ineffektivt. Men Tyrer kan være litt Hitler-aktige.

 

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg for illojalitet hvis dét har krysset deg.

 

Hva du bør gjøre er vanskelig å si. Tyrer pleier å lytte til rasjonalisering. Prøv å snakk i livslange baner, spør om ho har planer om å fortsette å stresse og slite som ho gjør hele livet. Si at du gjør det beste du gjør, at du forventer en viss respekt, og at det er mange menn der ute som ville gitt opp for lenge siden. At din lojalitet er verdt respekt! Dét er ikke grining, men en måte å bekrefte din plass i forholdet.

 

Du kan også prøve å forklare ho hva du går igjennom i løpet av en arbeidsdag, forklare ansvarsmengden. Tyrer kan være både langtenkte og korttenkte. Vi kan behøve å få ting forklart med teskje. Men hvis vi får dét, kan det endre ting fundamentalt.

 

Du som Vekt er jo Luft, Tyr er Jord, så det er en viss energiforskjell her. Det er ikke uvanlig for Vekter å bli sammen med Jordtegn, i min erfaring. Du som Lufttegn kan ha en tendens til å ønske at ting gikk lettere enn de gjorde, for hjernen din fungerer raskere enn andre elementer. Jord er mest opptatt av struktur. Det er her forskjellen ligger. Jord er mer rigid disiplin, men også mye godhet. Men dametyrer er også av de mest krevende da, de forventer det beste hele tiden.

 

Jeg tror ikke det finnes særlig andre løsninger enn å bare fortsette å prøve å rasjonalisere og betrygge med ord at du prøver å gjøre ditt beste, at du jobber hver dag for å opprettholde en trygg familiesituasjon for resten av livet.

 

Å prøve å få til en skikkelig barnefri (luksus)ferie ville nok også vært god medisin. Helst en to-treukers. Dét er god investering i psykisk helse.

 

Det er mulig dette er så enkelt som at dere er tynget av stress og trenger en skikkelig ferie.

Lenke til kommentar

Å jøye meg. De pleier å være lojale og ordentlige. Bruker man psykologi, så har alt en grunn. Det er vanligvis ikke noe mer komplisert enn hva en Tyr sier at det er. De har også høye forventninger. Men de kan også være urealistisk forventningsfulle og kreve mer enn de selv forstår andre har mulighet til å gi.

 

Det kan bare være en psykologisk forsvarsmekanisme ho bruker for å holde seg selv flytende, og også for å teste deg, dog meget uetisk og ineffektivt. Men Tyrer kan være litt Hitler-aktige.

 

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg for illojalitet hvis dét har krysset deg.

 

Hva du bør gjøre er vanskelig å si. Tyrer pleier å lytte til rasjonalisering. Prøv å snakk i livslange baner, spør om ho har planer om å fortsette å stresse og slite som ho gjør hele livet. Si at du gjør det beste du gjør, at du forventer en viss respekt, og at det er mange menn der ute som ville gitt opp for lenge siden. At din lojalitet er verdt respekt! Dét er ikke grining, men en måte å bekrefte din plass i forholdet.

 

Du kan også prøve å forklare ho hva du går igjennom i løpet av en arbeidsdag, forklare ansvarsmengden. Tyrer kan være både langtenkte og korttenkte. Vi kan behøve å få ting forklart med teskje. Men hvis vi får dét, kan det endre ting fundamentalt.

 

Du som Vekt er jo Luft, Tyr er Jord, så det er en viss energiforskjell her. Det er ikke uvanlig for Vekter å bli sammen med Jordtegn, i min erfaring. Du som Lufttegn kan ha en tendens til å ønske at ting gikk lettere enn de gjorde, for hjernen din fungerer raskere enn andre elementer. Jord er mest opptatt av struktur. Det er her forskjellen ligger. Jord er mer rigid disiplin, men også mye godhet. Men dametyrer er også av de mest krevende da, de forventer det beste hele tiden.

 

Jeg tror ikke det finnes særlig andre løsninger enn å bare fortsette å prøve å rasjonalisere og betrygge med ord at du prøver å gjøre ditt beste, at du jobber hver dag for å opprettholde en trygg familiesituasjon for resten av livet.

 

Å prøve å få til en skikkelig barnefri (luksus)ferie ville nok også vært god medisin. Helst en to-treukers. Dét er god investering i psykisk helse.

 

Det er mulig dette er så enkelt som at dere er tynget av stress og trenger en skikkelig ferie.

Ja jeg tror det er en forsvarsmekanisme ho bruker for ho ee redd for følelsene sine og har ikke ork til annet enn jobb og datteren sin å ta seg av. Etter jeg har truffet hun virker hun i fyr og flamme, mens noen dager fra hverandre så kjølner det og hun kvier seg for å møte meg igjen og da går dagene. Men jeg vet hun er intressert iform av nysgjerrighet og måten hun reagerer på ting jeg gjør og ikke gjør for ho har stadig en komentar å komme med..

 

Ilojalitet er noe som har streifet meg mange ganger og spesielt i den perioden nå etter bruddet hvor vi har treffes noen ganger. Litt sånn at jeg har følt at hun gjør det enkelt for seg selv med at hun vet hun har meg der eller venter på noe å viss ikke hun får det er jeg plan b om du skjønner. Umulig å ikke tenke det når hun sier hun vil treffes osv men har 70% av gangene en unnskyldning hvor det ikke blir noe av.

 

Spurte henne om vi skulle ta en liten ferie for å kunne puste litt og ha det hyggelig sammen alene, men da svarte hun med at hun ikke hadde ork, at ho hadde mer enn nok med seg selv +dattra og jeg vet også at angsten preger henne å ho er ikke veldig glad i å reise vekk hjemmefra. Minste turen til oslo kan knekke ho totalt.

 

Vanskligste menneske jeg har vært borti, men alikevel så er jeg veldig glad i henne og har prøvd å gjort alt jeg kan, hjulpet henne med mye og nå sitter jeg alikevel igjen med ingenting.

 

Lurer lissom på hva jeg gjør nå.. Jeg har fortalt ho jeg er lei av all negativitet, kommentarer på ting jeg gjør hjemme uten at ho har noe med det eller det har vært noe galt jeg har gjort, grinete, klaging, synes synd på seg selv holdning, ikke gjøre noe med ting osv. Men sitter med en dårlig samvittighet, samtidig har jeg vertfall 3 jenter som er intresserte her hjemme som gir meg mye mer enn henne og at jeg en av de kanskje hadde passet mye bedre sammen med og kunne fått det stabilt slik jeg ønsker det. Det er ikke noe jeg har jobbet for, men jenter som har kontaktet meg og som jeg ikke har gjort annet enn å svare høflig tilbake.

Endret av superjan87
Lenke til kommentar

Tror nesten jeg ikke har noe valg, etter jeg nok engang prøvde å få dette til å bli bra, ofret tiden min og prøvde hjelpe å får dette i trynet nok engang så tror jeg ikke det er noe håp. Ble nok engang kjempe skuffet og ble forbanna å fortalte henne akkuratt hva jeg mente, for måten hun gjør dette på er rett og slett ikke greit! Mangel på gjensidig respekt og ikke minst tiden min.. Føles som å bli holdt på gress i påvente av noe annet. Fortsatt veldig glad i henne, men tror ikke det er noe fremtid for meg der. Skal også sies at vi ikke har barn sammen, men begge fra tidligere forhold. Nå er vi ikke på talefot etter jeg fortalte henne hva jeg mente og følte på en kanskje litt dårlig måte, men synes det er så respektløst og ego at jeg ikke har ord. Ærlighet kommer man langt med og er noe jeg krever om ting skal fungere! Leit, men sånn er livet altså.. Savner hun masse til tider, men må nok se videre!

Lenke til kommentar

Det er jo trist at det er sånn. Ho har tydeligvis/antageligvis noen stressproblemer, har ikke nettverk til å være sosial med eller det er noe annet som plager ho. Og det er jo ikke rettferdig at du må gå og tåle en personlighet og energi som det blir friksjoner av på den måten. Det er tydelig at ho også søker noe som du kanskje ikke er i en posisjon til å gi akkurat nå.

 

Så ja, du får ta dine valg. Jeg vil ikke være den som sier at folk skal avslutte forhold - dét må du bestemme deg for selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...