Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN-tjeneste med "vanlig IP"


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes en VPN-tjeneste i Norge der man får IP fra vanlige ISP-er? Et poeng for meg at det ikke skal se ut som jeg er koblet igjennom VPN, men at det ser ut som jeg bruker enten mobilt internett eller at jeg er koblet opp igjennom en vanlig internettlinje i Norge.

Finnes noe slikt? Vil altså ikke at IP-en skal traces tilbake til et datasenter eller noe sånt!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at noen andre har bruk for lignende tjenester. Enkelte bruker Tor og lignende. Men mulig behovene er forskjellig. Tor er ikke noe for meg. Ikke noen lyssky aktivitet.

 

Har funnet ut at jeg får ny ip hver gang jeg kobler til 4G på telefonen, så muligens at et eller annet system knyttet opp til det kan fungere, selv om det ikke er helt optimalt.

Lenke til kommentar

Altså, alle bør i utgangspunktet benytte VPN, men det er de færreste som har behov for å få tildelt unike IP-adresser fra en VPN.

 

Dersom VPN-leverandører skulle sitte på store rekker med IP-adresser så ville det fort bli dyrt, i stedet har de servere i flere land som du kan koble deg gjennom.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har behov for IP-adresser som ser ut som de kommer fra norske ISP'er, men serverne til VPN-leverandøren har jo IP-adresse som sannsynligvis er levert av en norsk ISP, men den endrer seg ikke for hver kunde eller innlogging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, alle bør i utgangspunktet benytte VPN, men det er de færreste som har behov for å få tildelt unike IP-adresser fra en VPN.

 

Dersom VPN-leverandører skulle sitte på store rekker med IP-adresser så ville det fort bli dyrt, i stedet har de servere i flere land som du kan koble deg gjennom.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har behov for IP-adresser som ser ut som de kommer fra norske ISP'er, men serverne til VPN-leverandøren har jo IP-adresse som sannsynligvis er levert av en norsk ISP, men den endrer seg ikke for hver kunde eller innlogging.

Bruker tjenester som ikke liker at man bruker VPN. 

 

 

 

Om du ikke har skumle hensikter, så kan du vel sette opp en selv hos foreldre, familie eller venner?

Ja, det kan jeg så absolutt. Har prøvd å få ny IP av Altibox, men det har vært forgjeves. Er bare litt styrete å springe rundt til kamerater for å sette opp VPN. 

 

Ser ut som det beste alternativet er 4G. Med Telenor får man ny IP når man kobler seg fra og til med mobil.

 

Noen som vet om dette også gjelder Ice ved bruk av deres ruter?

Lenke til kommentar

Ja, det kan jeg så absolutt. Har prøvd å få ny IP av Altibox, men det har vært forgjeves. Er bare litt styrete å springe rundt til kamerater for å sette opp VPN. 

 

Du kan leie et webhotell eller VPS i stedet, å sette opp egen VPN der, da vil sannsynligvis ikke IP-adressen blokkeres av sider som blokkerer de vanlige VPN-tjenestene, men forstår ikke helt hva poenget her er?

Lenke til kommentar

Har vurdert dette tidligere. De fleste løsninger jeg fant frem til var leie av servere med dedikert ip addresse, og at du derfra setter opp din egen VPN (typisk openVPN på en linux server). Det billigste fra rundt 40-70 EUR i mnd (og fort veldig mye dyrere også), typisk hostet i Nederland eller Frankrike.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Har vurdert dette tidligere. De fleste løsninger jeg fant frem til var leie av servere med dedikert ip addresse, og at du derfra setter opp din egen VPN (typisk openVPN på en linux server). Det billigste fra rundt 40-70 EUR i mnd (og fort veldig mye dyrere også), typisk hostet i Nederland eller Frankrike.

 

Takk. Må ha norsk IP.

 

Ser ut som om det blir 4G. Der er det priskrig. Overrasket over at prisene ikke var høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...