Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Google WiFi i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det må nå være langt mer elegant å kjøpe en usb-c lader enn disse store klumpete overgangene?

 

Ser heller ingen grunn til å bruke boxeez for å kjøpe Google Wifi da Amazon sender disse til Norge. Billigere blir det også.

Gode poeng!

 

Takk :)

 

En USB-C-lader ville muligens løst problemet, men det er noe med det å kunne bruke originalledningen da :) .

Dessuten ser disse laderne ut til å være forholdsvis dyre - et kjapt søk avdekket en rekke ladere til rundt 300 kroner. Adapterne som er nevnt tidligere her koster hhv. 59,- og 99,- (pluss at originalledningen kan brukes).

 

Når det gjelder Boxeez, så glemte jeg å nevne at jeg selvsagt kunne brukt Amazon direkte, men syntes det var litt morsomt å teste det ut. Det reelle påslaget med å bruke Boxeez var på det tidspunktet jeg planla kjøpet en 3-400 kroner.

Siden den gang ser prisen ut til å ha droppet en del på Amazon, uten at Boxeez har hatt tilsvarende reduksjon fullt ut, og ser nå at differansen mellom direktekjøp fra Amazon og via Boxeez er på drøye 550 kroner :huh:

Endret av mgroetan
Lenke til kommentar

Forskjellen er vel ikke på mer en knappe100 kroner.

 

300$ for Google wifi med frakt gir en totalpris på 3444 når MVA og gebyrer er lagt til.

 

Boxeez tar 3538 ferdig levert.

 

Angående USB-C så får en LG sine til 150 kroner med USB-C kabel, og til 99 kroner uten. Ikke undersøkt noe nærmere om denne kan brukes med Google Wifi. For eksempel MCS-N04ER

 

- Inngang: 100V - 240V, 0.5A, 50Hz / 60Hz
- Utgang: 9V / 1800mA eller 5V / 1800A

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Å blande Asus med Google Wifi byr ikke på noen som helst problemer. Faktisk ganske vanlig å bruke en switch sammen med Google Wifi og andre mesh nettverk som ikke tilbyr mer en 1 lanport.

 

Trekk kabel fra Google Wifi til switch, så videre fra switch til de enheter en ønsker skal være koblet til med kabel.

 

Om en bruker en dedikert switch eller en Asus ruter har ikke så mye å si, men en switch med 8 porter koster ikke mer enn 2-300 kroner og er kanskje et bedre valg enn å styre på med innstillinger på ruteren for å få det som en ønsker.

Lenke til kommentar

Takker for innspill. 

 

Jeg trenger tilsammen 3 uttak til enheter som jeg av forskjellige grunner ikke ønsker å kjøre trådløst. Jeg tror jeg disabler wifi'en og kjører den som switch. Dette i og med at jeg allerede har enheten. Hvis jeg ikke prøver å selge den for en mindre switch da...

 

Jeg har tidligere gjort dette med Apple produkter med stort hell. Etter hvert som man oppgraderer blir man jo sittende med produkter som man like godt kan utnytte. 

Lenke til kommentar

Lurer fælt på om jeg skal bestille Google wifi.

Har i dag Apple AirPort Extreme. Denne er stabil på 5GHz men ca 15-16 enheter er koblet til 2,4ghz og disse faller ut minst en gang om dagen. Har mye betongmurer i leiligheten, og dekningen er elendig 10m unna. Null 5GHz, bare svak 2,4ghz.

Lurer på om jeg skal gå for Google wifi eller en kraftig ruter isteden.

Interessert i noe som er dønn stabilt og god dekning.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for en mellomting som sagt tidligere. Vurderte lenge google wifi, men siden jeg kun har deler av boligen med dårlig dekning gikk jeg for et enkelt mesh point.

 

På den måten kunne jeg beholde routeren jeg alt har med de tilkoblinger den har via kablet nett, og samtidig få mesh til den delen av boligen jeg tidligere ikke hadde dekning eller brukte repeater.

 

Tidligere var det null dekning med kun en router. Med bruk av repeater ble det dekning over alt, men tregt nettverk som hakket mye under neetflix og lignende. Nå med mesh point virker det helt strålende. Plukket opp en demobrukt utgave hos komplett, så godt fornøyd. Det bare virker, enkelt og greit.

 

Når vi nå flytter er det mulig det blir en ny oppgradering. Da er jeg mer usikker på om jeg fortsetter med samme system jeg har eller om det blir google wifi. Amplifi HD får jo mye skryt også i testen på tek.no

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Et spørsmål til dere som har brukt google wifi en stund nå.

 

Hvordan er foreldre kontroll på denne? Kan en blokkere enkeltsider til enkelte enheter? Kan en sette opp tidsplan for når de ulike enhetene har tilgang til internet?

 

Er der kommet en måte å sette opp "port forward" på? Har et par ting kjørende på serveren som krever at dette er satt opp for å få ønsket tilgang når jeg ikke er hjemme.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som har brukt google wifi en stund nå.

 

Hvordan er foreldre kontroll på denne? Kan en blokkere enkeltsider til enkelte enheter? Kan en sette opp tidsplan for når de ulike enhetene har tilgang til internet?

 

Er der kommet en måte å sette opp "port forward" på? Har et par ting kjørende på serveren som krever at dette er satt opp for å få ønsket tilgang når jeg ikke er hjemme.

Jeg har ikke brukt Family Wi-Fi, som det heter i appen.

Ser at du kan sette opp tidsplan og pause devicer hvertfall. Vet ikke om du kan blokkere enkeltsider, har ikke undersøkt det.

Det virker som du kan gjøre det meste du kan gjøre på admin-sidene til de fleste routere, bare at informasjonen er organisert på en bedre og enklere måte.

 

Du kan også sette opp port forwarding ser jeg. Uten å ha prøvd det.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal gå for Google wifi eller en kraftig ruter isteden.

Interessert i noe som er dønn stabilt og god dekning.

Regelverket bestemmer hvor "kraftig" en router kan være, maksimal sendeeffekt er lik for alle. Det er forskjeller på antenner etc som gjør at det er forskjell på routere, men for god dekning i en store bolig er mesh det eneste brukbare.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hmmm.. vet ikke hvordan det er med mesh, men jeg har en mobilrouter som funker som trådløst nettverk hvis internett og mobildata faller ut. Så det burde vel funke? Men jeg lar noen andre svare for å være helt sikker.

Lenke til kommentar

Lest litt om det, og virker som at om internet faller ut så mister en hele det lokale nettverket også. Mulig dette er endret i nyere oppdateringer, det har jeg ikke funnet noe svar på. Google wifi er vel nettbasert, så er vel det som er grunnen.

 

Vil svært gjerne ha tilgang til server for å se filmer/serier selv om internet skulle falle ut.

Lenke til kommentar

Ett siste spørsmål her før jeg tar en avgjørelse på kjøp eller ikke.

 

Om internet faller ut, slutter da det lokale nettverket å virke også? 

Ikke som jeg vet, hvertfall.

Jeg kan bruke appen for å sjekke om nettverket har internetttilgang (er online) eller ikke hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...