Gå til innhold

Klage ifbm trumfpoeng


Anbefalte innlegg

Høsten 2018 letet jeg etter et hotell for et sydenopphold.

Etter en del leting fant jeg noen alternativer, noen dyrere enn andre. Jeg fant dog ut at det kunne vært smart å bestille på Expedia via viatrumf for å få tilbake trumfpoeng. Jeg fikk da et bedre hotell til en bedre pris, ettersom jeg fikk en slant (11%) av pengene direkte tilbake som cashback trumfpoeng.

Det skulle vise seg å være vanskelig. Jeg har klaget til trumf, som brukte hele 4 måneder på å behandle klagen. Når de da avviste klagen, klagde jeg til Expedia, som igjen henviste meg til trumf. Jeg ba da trumf om å få kontaktpersonen til noen som kunne fortelle meg hvorfor den var blitt avvist.

De sa da at den var blitt avvist grunnet at noen andre var kreditert med salget, men jeg fikk en mailadresse til deres underleverandør.

Underleverandøren videresendte e-posten til trumf og de svarte meg at underleverandøren ikke ønsket å ha dialog med meg.

 

Jeg har nå tatt dette videre til forbrukerrådet. Jeg er HELT sikker på at jeg bestilte dette via viatrumf, ettersom det var hele poenget med kjøpet jeg foretok. Alternativet hadde vært å bestille et annet hotell, kanskje via en annen leverandør enn expedia. Jeg mener også at dersom de bastant mener at noen andre har blitt kreditert med salget (antar de da mener at jeg klikket meg inn via en annen link enn viatrumf?) må kunne dokumentere hvor jeg kom fra. Ut fra e-postene høres det ut som dette er informasjon de har. Har ikke jeg da rett på innsyn i dette mtp GDPR?

 

Jeg ser dog at det er en del behandlingstid hos forbrukerrådet og lurte på om noen her har hørt om noe lignende og hva sjansen for å vinne saken er?

 

Nå er det ikke snakk om GRÅDIG mye penger, men nesten en tusenlapp, noe som gjør at jeg er villig til å gjøre litt arbeid for saken.

 

Takker for alle innspill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høsten 2018 letet jeg etter et hotell for et sydenopphold.

Etter en del leting fant jeg noen alternativer, noen dyrere enn andre. Jeg fant dog ut at det kunne vært smart å bestille på Expedia via viatrumf for å få tilbake trumfpoeng. Jeg fikk da et bedre hotell til en bedre pris, ettersom jeg fikk en slant (11%) av pengene direkte tilbake som cashback trumfpoeng.

Det skulle vise seg å være vanskelig. Jeg har klaget til trumf, som brukte hele 4 måneder på å behandle klagen. Når de da avviste klagen, klagde jeg til Expedia, som igjen henviste meg til trumf. Jeg ba da trumf om å få kontaktpersonen til noen som kunne fortelle meg hvorfor den var blitt avvist.

De sa da at den var blitt avvist grunnet at noen andre var kreditert med salget, men jeg fikk en mailadresse til deres underleverandør.

Underleverandøren videresendte e-posten til trumf og de svarte meg at underleverandøren ikke ønsket å ha dialog med meg.

 

Jeg har nå tatt dette videre til forbrukerrådet. Jeg er HELT sikker på at jeg bestilte dette via viatrumf, ettersom det var hele poenget med kjøpet jeg foretok. Alternativet hadde vært å bestille et annet hotell, kanskje via en annen leverandør enn expedia. Jeg mener også at dersom de bastant mener at noen andre har blitt kreditert med salget (antar de da mener at jeg klikket meg inn via en annen link enn viatrumf?) må kunne dokumentere hvor jeg kom fra. Ut fra e-postene høres det ut som dette er informasjon de har. Har ikke jeg da rett på innsyn i dette mtp GDPR?

 

Jeg ser dog at det er en del behandlingstid hos forbrukerrådet og lurte på om noen her har hørt om noe lignende og hva sjansen for å vinne saken er?

 

Nå er det ikke snakk om GRÅDIG mye penger, men nesten en tusenlapp, noe som gjør at jeg er villig til å gjøre litt arbeid for saken.

 

Takker for alle innspill.

 

At noen andre har blitt kreditert høres for meg ut som at kjøpet er avbrutt eller avbestilt og pengene overført til noen andre.

 

Kjøpte du hotell på vegne av noen andre som kan ha sjekket ut tidlig, f.eks?

Lenke til kommentar

Nei, jeg bodde selv på hotellet og sjekket ikke ut tidlig. Jeg kommuniserte kanskje litt dårlig her, men tatt direkte fra henvendelsen hos support:

 

Kommentaren som er gitt om denne avvisningen er at «en annen markedsføringskanal ble kreditert med salget». Denne kommentaren er for å informere oss om at vi ikke ble identifisert som den siste henvisningen til denne transaksjonen. Vær oppmerksom på at dette ikke tyder på at du brukte en annen tilbakebetaling nettsted, men indikerer at en annen enhet, for eksempel en søkemotor, sammenligningsside, kupongkode nettsteder etc., kan ha blitt direkte eller indirekte forbundet på en eller annen måte med denne transaksjonen.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+6132

Ettersom dette gjaldt poeng og ikke en tjeneste/vare jeg hadde betalt penger for, kunne ikke forbukerrådet hjelpe...

 

Får vel bite i det sure eple da. Siste gang jeg velger noe basert på bonuspoeng.

Hvordan gikk det med denne saken?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fikk avslag av viatrumf og forbrukerrådet ville ikke ta saken da det omhandlet poeng og ikke penger.. Da ble jeg brått usikker på hvor jeg eventuelt kunne henvende meg, så har latt saken være.

Når de reklamerer med feks. kr. 500 i rabatt på et abonnement eller noe annet så er da i høyeste drag snakk om kroner og øre?!

Lenke til kommentar

Mnja, dette er jo litt i gråsonen. De reklamerer jo med at man får trumfpoeng, ikke faktisk penger i rabatt, selv om trumfpoeng kan omgjøres til penger. Men synes det er meget dårlig.. I fremtiden dropper jeg å gjøre kjøp utelukkende grunnet bonus på slike ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...